Dank je wel. Ik snap niet zoveel van je berekening maar dat ligt aan mezelf. Enige wat ik snap is dat er een verdubbeling heeft plaatsgevonden in 4 dagen ipv 3 of normaal gesproken 2 Verder kom ik niet haha. Kan iemand anders uitrekenen hoeveel % het is? Onder de 25% is niet goed..
Wel goed dat de gynaecoloog niets aan het toeval overlaat. Maar anderzijds blijf je maar zitten in onzekerheid .
Super gyn zeg! Met deze waardes kun je ook nog afwachten. Dit zal geen vitale zwangerschap zijn, maar ik hoop dat de locatie wel duidelijk zal worden maandag
Ach lieve Roos, ik gun je duidelijkheid en rust. Zo ontzettend frustrerend dit, dat heen en weer gesleep, steeds prikken, echo's. In tegenstelling tot de rest zou ik toch wel kiezen voor de mtx, er zit iets op een plek waar het niet hoort en het groeit. Dat kan echt funest zijn ivm verklevingen die kunnen ontstaan of dat er iets inwendig scheurt omdat het groter wordt. Dit is puur gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Je wil echt niet met spoed in een ambulance belanden oid. Heel veel sterkte met weer afwachten. Dikke knuffel!
Even ter aanvulling nog de richtlijn (ben het met je eens dat ook ik mtx zou kiezen in de loop der volgende week als hcg boven 1000 is maar nergens zichtbaar is... nasleep spoedoperatie duurde bij mij ook 2,5 maand voordat alles weer normaal was. Er is gewoon geen fijne keuze als er een zol/bbz is wat dat betreft... ) Maar hopelijk zit het gewoon in de baarmoeder en is het risico laag. In de richtlijn Tubaire Extra Uteriene Graviditeit (EUG) en Zwangerschap met Onbekende Locatie (ZOL) wordt MTX (methotrexaat) geïndiceerd bij een patiënt zonder klachten, een echobeeld passend bij een EUG en hCG < 5000 IU/L (en hoger dan 1500 IU/L). Tevens wordt een patiënt met persisterend hCG en een ZOL MTX geïndiceerd (hCG > 2000 IU/L). De diagnostiek EUG dient voorafgaand aan behandeling met MTX een (vitale) IUG uit te sluiten
Ben benieuwd naar de waarde maandag. Als hij echt richting de 1000hcg dreigt te gaan, dan kies ik wel voor de spuit maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat hij zo hoog komt (hoop ik dan maar)
Het blijft lastig, ik weet niet zo goed wat ik zou doen eerlijk gezegd, misschien wel gevoel volgen, je test lijkt weer opgelopen. Nog paar daagjes en dan weet je hopelijk echt meer!
Meiden, help! Ik verlies zojuist wat roze/bruin. Het heeft een gekke kleur, niet zoals bij een menstruatie. Wat moet ik doen?
Jeetje vervelend meis. Ik zou toch voor de zekerheid bellen met je gyn spoednummer. Ik zou geen risico’s nemen met wat er allemaal speelt nu
Toch zou ik bellen! Ze zijn daarvoor en zijn gewoon bereikbaar op een verloskamer of iets. Toen ik met mijn hart zat mocht ik ook altijd bellen, ook bij twijfel. Was soms ook voor “niets” gegaan, maar ze vonden het zelf altijd fijn dat ik wel aan de bel had getrokken zeiden ze dan
Trouwens ook een keer vroeg in de zwangerschap voor een beetje bloedverlies. Ik kreeg direct een echo. Gelukkig was alles nog steeds goed en kwam het door de doorbloeding als je zwanger bent en ik had gedrukt dus zo simpel kon het toen bij mij al zijn en ook toen waren ze blij dat ik gewoon aan de bel had getrokken Ze willen zelf denk ik ook eerder dat je belt dan niet, zeker in jouw geval!
Misschien lost je lichaam het inderdaad vanzelf op.. Maar misschien ook niet. Klinkt lulliger dan ik het bedoel maar neem aub geen risico’s en bel eventjes. Liever een keer te veel dan te weinig.