zou het dan toch echt geholpen hebben? pco+dci

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door zelliej, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zelliej

zelliej Lid

27 aug 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii meiden,

Ben ik weer na een tijdje..
    Nadat ik te weten ben gekomen dat ik pco heb ben ik heel veel gaan zoeken naar een oplossing. Sinds ongv 18 maanden heb ik geen menstruatie gehad.. Ik ben 4 maanden geleden begonnen met sporten en let ook op mijn voeding, ook heb ik vorige maand dci pillen geslikt van pco solutions en wonder boven wonder kon ik zondag mijn ogen niet geloven!!! Het was echt!! Ik ben na ruım 18 maanden op natuurlijke wijze ongesteld geworden!

Maar nu vreet het een beetje omdat ik niet zo goed weet wat er heeft geholpen? Ik ben 1.62 en weeg op het moment 76. Ben ongv 2 kilo afgevallen? Zou dat het misschien zijn geweest?

Herkent 1 van jullie dit?

xx

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Afvallen kan wel een positief effect hebben. Het kan ook gewoon toeval zijn. Ik geloof er niet zo in dat je met pillen PCOS kan laten verdwijnen.

3. zelliej

zelliej Lid

27 aug 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 zelliej, 4 feb 2014
    Laatst bewerkt: 4 feb 2014
    Hoii jippie, ik wil er idd ook niet echt in geloven. Het zijn ook een paar dingen bij elkaar.. De pillen waren echt om uit te proberen.. Ben benieuwd of er wel een eisprong komt? Dat mijn hormonen uit balans zijn is wel een feit..

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik hoop het voor je! Misschien heeft je lichaam nu een zetje gehad, waardoor het alles zelf weer oppakt. Hier had afvallen een positief effect, al was ik toen 22 kg kwijt. Ik ging van helemaal geen cyclus naar een cyclus van 6 weken met eisprong.

5. zelliej

zelliej Lid

27 aug 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wooow ik kan daar op het moment alleen van dromen :(, was het niet moeilijk voor je om af te vallen? Ik heb er zwaar moeite mee.. Het gaat niet echt snel. Heb je een dieet gevolgd of alleen opgelet? Ik zie in je banner dat je een hele weg hebt afgelegd.. 12 behandelingen is niet niksss <3

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Natuurlijk was het moeilijk om af te vallen. Maar ik had het zwanger worden als stok achter de deur. Ik heb nooit commentaar van de gyn gehad dat ik moest afvallen, in ons ziekenhuis waren ze niet zo streng. Ik had een BMI van 33. Maar ik wist dat er bij IVF/ICSI wel strengere eisen aan mijn gewicht zouden worden gesteld, aangezien we dan deels moesten overstappen naar een ander ziekenhuis. In dat ziekenhuis mocht je een maximale BMI van 30 hebben als je IVF/ICSI wilde doen. Ik wilde niet dat we vanwege mijn gewicht zouden moeten stoppen, dus ik ben ruim van tevoren zelf begonnen met afvallen.

Ik heb dat toen gedaan door te Sonja Bakkeren, calorieën tellen, en heel veel bewegen: elke dag minimaal een uur wandelen, fietsen of zwemmen. Ik ben op eigen houtje 22 kg kwijt geraakt. Met als beloning dat mijn cyclus weer op gang kwam en dat hormoonmedicatie niet meer of in een lagere dosis nodig was. Helaas heb ik de jaren erna constant aan de hormonen gezeten, het zwanger worden wilde maar niet lukken. Met als gevolg dat ik geleidelijk weer aankwam, helaas uiteindelijk tot mijn oude startgewicht.

In 2009 werd ik ziek, moest ik geopereerd worden en aan de chemokuren. Na de chemokuren heb ik besloten dat ik zo gezond mogelijk wil zijn om mijn kans op genezing zo groot mogelijk te maken, dus geen overgewicht meer. Ik ben opnieuw bezig gegaan met afvallen. Weer eerst door calorieën te tellen en veel te bewegen. Daarna overgestapt op minder koolhydraten eten. Inmiddels ben ik 27 kg lichter, Ik weet mijn gewicht nu goed stabiel te houden. Eigenlijk wil ik er nog een kilo of 5-6 af, daar ben ik nu mee bezig. Ik hoop dat dat ook nog gaat lukken.

Succes!

7. zelliej

zelliej Lid

27 aug 2013
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoo dat is nog eens een verhaal. Dit geeft mij weer vol moed en hoop. Zo veel tegenslag en toch 100% voor gaan :)! Respect voor jou Jippie, denk dat ik niet zo sterk in mijn schoenen had kunnen staan.

Deel Deze Pagina