LF weer kort!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Rosa887, 30 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Goedemiddag dames!

Afgelopen woensdag ben ik op 11dpo ongesteld geworden... een paar rondes terug was dat op 8dpo maar voor de rest altijd op 14dpo.. Moet ik me hier zorgen om maken?

Woensdag was ik gelukkig thuis maar als ik die dag had moeten werken had ik dus niks meegenomen qua verband. Dus het is best vervelend... Nou heb ik er wel van geleerd om altijd maar wat mee te nemen :)

Ook is mijn menstruatie heftiger als hij eerder komt! :(

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Een luteale fase is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt, dus een LF van 11 dagen is reuzenormaal en dus zeker niet kort! De luteale fase kan per cyclus en per vrouw verschillen.

Die van 8 dagen was wel aan de korte kant trouwens.

Mijn luteale fase schommelt zonder de pil tussen de 11 en 14 dagen.

Ik zou me geen zorgen maken als de luteale fase niet vaker onder de 10 dagen komt.

3. Krimpie

Krimpie Actief lid

18 mei 2015
    392
    148
    43
    NULL
    NULL
    Mijn lf was ook heel kort meid. Ik was ook in de veronderstelling dat dit niet goed was en had het al aan de gyn voorgelegd. Zij zei echter: iedere vrouw is anders en ik maak me niet heel erg zorgen over een korte cyclus. Een lange is wat kinderwens betreft vervelender. En zie mijn banner.....
    Het kan vervelend zijn ivm niet weten wanneer je ongesteld wordt, maar zorg voor altijd iets in je tas, heb ik ook altijd. Mijn lf was overigens vaak zelfs maar 6 dagen....
    Kop op!

4. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een korte LF van 9-10 dagen, was vorige maand van plan om daarmee naar de gyn te stappen omdat ik dacht dat dit invloed had op de kans om zwanger te worden, maar ik was die ronde zwanger.
    Helaas miskraam geworden, maar ronde erop toch weer zwanger.
    Dus het kan wel, hoewel ik mij wel nog steeds kan voorstellen dat een eitje dat laat innestelt minder kans maakt...

5. 26mei

26mei Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wat vervelend die onregelmatigheid hè!
    Hier van een normale LF van 11 naar een korte van 7 deze maand. Nog nooit ze vroeg gehad.
    Ben deze maand begonnen met tarwekiem olie. Hopelijk heeft dat er niks mee te maken.

6. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Deze ronde ook op 9dpo ongesteld geworden. Ik steek het op de mk.
    Voordat ik zwanger was van lize schommelde die ook tussen de 10 en 14.

7. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn lf is nooit langer geweest dan 8 dagen! Mijn oudste was ronde 1 raak, mijn tweede ongepland. Met die korte lf dus :)

8. Rosa887

Rosa887 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb geen tarwekiemplie gebruikt dus daar ligt het niet aan haha... ik ga het gewoon even in de gaten houden!

9. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    Bij mij is deze fase ook maar 8 of 9 dagen. Ondanks dat mijn cyclus wel 32 dagen lang is. Mn eisprong is dus erg laat in mn cyclus.
    Ik heb me daar wel zorgen om gemaakt maar toen is ovulatietesten ben gaan gebruiken was is vrij snel zwanger van mn dochter. Ik weet trouwens dat m'n zus een zelfde soort cyclus heeft dus wellicht is het iets erfelijks.

Je leest inderdaad overal dat het 14 dagen is, waardoor je gaat twijfelen maar zelfs de verloskundige geloofde eerst niet dat ik minder zei dat ik minder ver zwanger was dan haar berekening (op basis van laatste ongesteldheid en cyclus-duur) Maar later bleek ik het precies goed te hebben.

kortom. Geen reden om je hier zorgen over te maken denk ik!

10. kirsty84

kirsty84 Actief lid

30 jul 2013
    166
    9
    18
    ohja, en m'n zus is overigens inmiddels zwanger van haar 4e. dus ook bij haar had het geen negatief effect

Deel Deze Pagina