hallo dames, ik had al eerder een topic geplaatst "nog stees geen positieve ovulatie test" toch ben ik nou wel een beetje bang dat ik mijn eisprong heb gemist. kan er wel gek van worden die onzekerheid. wel werd mij verteld dat niet bij iedereen die ovulatie testen werken en dat geloof ik ook wel maar toch maakt het je onzeker. zelf was ik er van overtuigd dat mij ei op 17 of 18 december zou zijn omdat ik een cyclus van rond de 31 dagen heb. maar ook werd mij verteld dat je dan gewoon je ei op dag 14 hebt dat zou betekenen dat het 15 december zou zijn. klopt dat? nou is mijn man doordeweeks weg dus hebben zondag 12 december "geklust" toen pas weer vrijdag avond toen hij thuis kwam. wat denken jullie van dit alles? ik hoor het graag van jullie Liefs,
Hoi, Van mijn gyn heb ik begrepen dat je ei altijd 2 weken is voordat je ongesteld wordt. Dus met een cyclus van 28 dagen op dag 14 en bij een cyclus van bijvoorbeeld 32 dagen op dag 18. Het kan altijd iets afwijken maar nooit veel meer. Ik zou me echt nog geen zorgen maken hoor, zaadcellen kunnen tot wel een week overleven. Het enige dat je kunt doen is helaas afwachten. Succes!!
hoi vlinders, het hoeft echt niet dat je ei op dag 14 komt hoor..je ei kan ook later komen.. ik zit momenteel op dag 19 en nog geen ei gespot..dus misschien is je ei inderdaad op 17/18 december is geweest..als je je ei later heb gehad dan denk ik dat je vrijdag nog op tijd geklust hebt.. succes de komende tijd en hopelijk snel een positieve test in handen hebt..
Als ik het trouwens bereken dan zou je inderdaad op ongeveer 17 december je ei gehad moeten hebben en dan heb je dus op tijd geklust. Het komt idd voor dat sommige dames nooit een knaltest krijgen. Mijn vriendin had precies hetzelfde. We vergeleken onze testen met elkaar en die van haar bleef aanzienlijk lichter dan die van mij. Om vervolgens nog lichter te worden. Deze maand heeft ze de digitale ovu testen van cb gebruikt en wel haar ei gevonden. Meteen erachter aan nog 1 van sensitest en dat was weer een lichte streep. Ze reageert er dus gewoon niet op. En 13 dagen later werd ze (wel helaas) ongesteld dus de cb heeft het echt goed gehad. Mss ben jij ook wel iemand die geen knaltest krijgt en zou je ook eens de digitale kunnen proberen? Wel duurder, dat besef ik. Maar mss is het niet eens nodig en heb je over 2 weken een mooie positieve zw test want ik blijf erbij dat je op tijd geklust hebt!
o, heel erg bedankt voor jullie reacties. nou dan maar hopen dat het zo is geweest de 17de en dat het deze maand raak mag zijn. (zitten in ronde 7) vanaf wanneer zou je nou dingen aan je lichaam kunnen gaan voelen?? en anders maar afwachten tot het einde van deze maand dan hebben we zekerheid. vindt het oprecht spannend!!
Het is heel verschillend wanneer je kwaaltjes kan krijgen. Zelf kreeg ik bij ongeveer 6 weken echt hele zere borsten en ben ik de hele zwangerschap niet misselijk geweest. Wel had ik voor mijn nod al ongi krampjes maar die kunnen ook wijzen op een aankomende ongi. Hoe moeilijk het ook is, het is afwachten. En dat duurt lang he? Helaas lijken veel zwangerschaps kwaaltjes in het prille begin van de zwangerschap op ongi kwaaltjes en vice versa. Ik ga duimen voor je!!
voel wel sinds gister wat krampjes in onderbuik. lijkt op een aankomende menstruatie alleen dan heel licht. en normaal gesproken lust ik overdag wel eens een cappuccino maar kan het nou niet meer weg krijgen net of dat mijn smaken zijn versterkt. maar ja het is net wat je zegt ik zal rustig moeten afwachten..... ik hoop dat ik je rond het einde van het jaar nog op dit forum tref dan laat ik het je weten hoe wij het nieuwe jaar in gaan, bedankt voor je reacties! liefs,
Je treft me echt nog wel hoor tegen het einde van het jaar. Ik ben nu veel te nieuwsgierig hoe het afloopt en of je op 31 december staat te feesten met in je ene hand een posi test en in je andere hand een glas kinderchampagne hihi.
De meeste mensen hebben nooit precies 14 dagen voor ongesteldheid de ovulatie hoor. Dit heeft met je luteale fase te maken (de fase tussen je ei en je menstruatie). Deze is normaal als deze tussen de 10 en 18 dagen ligt! Ik had altijd een keurige cyclus van 27/28 dagen en een luteale fase van 11, 12 of 13 dagen. Dus met andere woorden: 11, 12 of 13 dagen na mijn ei werd ik ongesteld. Ik heb verschillende vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaan, waaronder 11 IUI's, 1 IVF en 1 ICSI-behandelingen. Heb -tig echo's ondergaan per maand en wist dus exact wanneer mijn eisprong was.
Hoi, Ik zeg ook dat het kan afwijken maar nooit veel meer. Daar bedoel ik dus mee dat het onwaarschijnlijk is dat je bijvoorbeeld op dag 12 je eisprong hebt en op dag 32 je menstruatie. Uitzonderingen natuurlijk daar gelaten! Ik ben bekend met de luteale fase hoor hihi. Laten we hopen voor vlinderss dat ze gewoon een positieve test krijgt doordat ze op tijd geklust heeft, toch?
wat wordt er bedoeld met lutele fase?? is dat de fase tussen de eisprong/ innesteling en menstruatie?? maar kan wel uit jullie berichtjes opmaken dat jullie denken dat ik pas na 17 december mijn ei heb gehad?? lief dat jullie allemaal zo mee denken doet me goed!! BeHappy wat fijn om te lezen dat jullie, je kleine wondertje verwachten!
Dat is idd de fase vanaf de eisprong tot de menstruatie. Ik blijf er idd bij dat jouw eisprong rond de 17e is geweest hoor.