droge plekjes/eczeem rondom oog??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Isis857, 27 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    #1 Isis857, 27 feb 2011
    Laatst bewerkt: 27 feb 2011
    Hey meiden,

Ik heb sinds week ongeveer op m'n linkerooglid kleine blaasjes, die rood zijn en ontzettend jeuken! Het eerste waar ik aan moest denken was eczeem. Het vreemde is, in m'n hele leven heb ik nog nooit eczeem gehad. En nu breidt het zich uit tot onder m'n oog. Het zijn onder m'n oog niet echt blaasjes, maar echt rode schilfertjes en jeukt ook enorm!

Ik weet niet of ik zwanger ben. Vorige maand een bloeding gehad (ik dacht een vmk), maar toen ik na 2 weken klachtjes bleef houden (steekjes in m'n buik, trekkerige liezen, zere borsten) heb ik toch weer een paar testjes gedaan en die waren ook licht positief. Heb vervolgens een echo gehad, maar op de echo konden ze op dat moment geen zwangerschap meer zien, wel het eiblaasje en vandaar waarschijnlijk ook nog positieve tests.
    Ze weet het niet 100% zeker of er niks meer zat, dus moet over 2 weken terugkomen voor nog een echo om te kijken of er niet toch een zwangerschap zit en dat mn ei dus een stuk later is geweest. Alleen bij een goed doorzettende menstruatie hoef ik niet terug te komen..

Het vreemde is wel dat ik klachtjes blijf houden en dus nu ook opeens eczeem rondom m'n oog heb.
    Ik weet dat jullie mij niet kunnen vertellen of ik niet of misschien toch wel zwannger ben, maar ik ben benieuwd naar wie ook een soort eczeem om haar oog heeft (gehad), of ze wel of niet zwanger was en wat je er aan kan doen??

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    niemand?

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Wat vervelend dat je in onzekerheid zit! Heel veel sterkte ermee meis!

Je klachten klinken als een koortsuitslag. Ik heb het ook af en toe, meestal rond m'n mond (koortslip), maar af en toe rond m'n ogen.
    Als je het herpesvirus bij je draagt dan kan dat tot uiting komen als je wat minder weerstand hebt (bijvoorbeeld tijdens je zwangerschap). Mijn koortslip speelde op zo rond de 12 weken.
    De "lijnen" waarin het herpes virus "eruit" kan lopen van je oren tot je mond (vandaar dus de koortslip) maar ook vanaf je oren naar je wenkbrauwen.

Gewoon even een afspraak maken bij je huisarts, hij of zij kan je uitsluitsel geven. En als het koortsuitslag is dan krijg je een zalfje mee en ben je er met een week weer vanaf.

Succes!

Deel Deze Pagina