Goed topic ovulatietesten???

Discussion in 'Zwanger worden' started by julia1984, Jun 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Even een vraag. Ik zit erover na te denken om ovulatietesten te gaan gebruiken. Heb een redelijke cyclus, maar nog niet zwanger. Wil nu mn ei wel eens op sporen ;)
    Wie weet in welk topic dit goed word uitgelegd en hoe dit werkt.
    Hoe jullie ervaringen hierbij zijn?

Bedankt alvast.:D

2. Channie32

Channie32 Bekend lid

Oct 30, 2011
    676
    0
    0
    Den haag
    Zie je net pas bezig bent..zal gewoon lekker om de dag klussen en er verder nog niet zo me bezig zijn geef het de tijd.. Sucses

3. Chantal1234

Chantal1234 Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    1,062
    0
    0
    Ik heb destijds bij mijn eerste dochtertje ovutestjes gebruikt. Ik had een lange cyclus en vond het wel fijn om te weten wanneer mijn ei kwam. Je begint te testen op dag 10-11 als ik zo naar jou cyclussen kijk en als het goed is worden de testjes steeds iets donkerder. Wanneer de teststreep donkerder is dan de controlestreep dat komt je ei binnen 24 tot 48 uur. Het is dus ook belangrijk dat je vanaf dag 10-11 om de dag gaat klussen en zelfs na je positieve test dit nog 2 dagen te doen. Het beste is om de dag, maar heb ook wel verhalen gehoord van meiden die het dan om die tijd iedere dag deden. Als je eisprong is geweest worden de testjes weer lichter. Je vind wel uitleg op www.sensitest.nl. Succes!

4. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    idd :) zijn 8 maanden bezig geweest, dat is eigenlijk wel normaal :) gewoon veel klussen en genieten. verplicht klussen is echt niet altijd fijn,

5. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Daar hebben jullie wel gelijk in.....maar als je iets graag wilt duurd het altijd lang he! Mag natuurlijk nog helemaal niet klagen! Maar als ik er voor kan zorgen dat ik op de juiste momenten klus, zal dat natuurlijk mooi zijn. Van welk merk gebruikte jullie ovutesten?
    Bedankt alvast voor de reacties.

6. RooDje

RooDje Fanatiek lid

Aug 17, 2011
    1,671
    0
    0
    Hoi Julia,

De testen werken bijna allemaal zoals een zwangerschapstest.
    In de gebruiksaanwijzing staat vanaf welke dag na je menstruatie je kan beginnen met testen en dan is het een kwestie van elke dag om dezelfde tijd (liefst 's middags of 's avonds) over een staafje heen plassen. De digitale zijn makkelijk in gebruik. Je ziet een :) als je ovuleert en een O als je niet ovuleert. Het nadeel is dat ze erg duur zijn (geloof bijna 30 euro!) en voor elke cyclus een nieuw pakket moet kopen. Je kunt ook online dipsticks kopen. Ze zijn veel goedkoper en werken net zo goed naar mijn mening.

Succes!
    RooDje

7. Babii

Babii VIP lid

Jun 10, 2009
    11,520
    3
    38
    Verplaatst naar zwanger worden.

8. silkje

silkje Nieuw lid

Jun 24, 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    de dipsticks van zwanger&kids zijn goedkoop, duidelijk en goed.

9. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb ze via ebay uit engeland gekocht. 30dipsticks voor 8euro plus 2 euro bezorg kosten.

10. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Haha nu krijg je dus allerlei verschillende leveranciers :p
    Uiteindelijk moet je zelf kiezen waar jij je goed bij voelt. De testen van Sensi en Zwanger&kids vond ik niet zo prettig, terwijl dit bijna dezelfde zijn als van Zelfovulatietesten.nl die ik dus wel gebruik ;)

Maar mijn tip is wel, ga nog niet testen, dat geeft behoorlijk wat druk en je seksleven moet vooral in het begin nog gewoon leuk blijven... Ik moet van de gyn tempen en testen, geloof mij ben dat nu al beu, wil gewoon van me vent kunnen genieten ;)
    Ga na deze ronde (zit nu in ronde 7, na 13 maanden) dan ook volledig stoppen met die dingen. Haha en of je nu lang of kort bezig bent dat maakt niet zoveel uit, mijn gyn zei al er is, er maar een die goed kan testen wanneer je een ovulatie hebt en dat is de gyn door middel van een inwendige echo :p

11. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Ik ben zelf ook redelijk vroeg begonnen met ovulatietesten. Ik had vrij lange en onregelmatige cyclussen en ik maakte mezelf helemaal gek tijdens het lange wachten. Ik ben de eerste keer op dag 10 begonnen met testen en heb doorgetest tot ik mijn ei gevonden heb. Ik heb 3 maanden ovulatietesten gebruikt en nu weet ik dat mijn ei rond dag 22 komt, 2 dagen na een positieve ovulatietest. Inmiddels is mijn cyclus ook regelmatiger, en ga ik volgende ronde geen ovulatietesten meer doen.
    Nu ik eenmaal weet wanneer ik mijn ei en ongi kan verwachten ben ik veel meer relaxed dan toen ik niet testte. En mijn vriend en ik hebben allebei een vrij hoog libido, dus het verplicht klussen valt bij ons wel mee.;)

12. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

Feb 9, 2012
    2,244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Heb er over nagedacht en wacht nog even met ovutesten. Als ik na 6 maanden nog niet zwanger ben dan wil ik ze pas gaan gebruiken.

Kayleigh; je hebt gelijk dat ik er anders misschien wel heel erg mee bezig bent en nu is het nog niet een verplichting, dat is ook wel erg fijn...nu alleen nog genieten!
    Heb nu wel pre-seed besteld, misschien dat dat helpt!

Geduld is het enige wat ik nu moet opbrengen....het komt wanneer het komt.

Share This Page