Hallo, Wij zijn aan onze 3de ronde bezig. En ben er nog niet echt achter Hoevaak en hoelang achter elkaar te klussen. En wanneer er mee te beginnen na de ongi???? Help help. Kan iemand mij helpen.
Ik heb een app op mijn telefoon gezet, daarop kun je je menstruatie invullen, deze geeft dan aan wanneer je eisprong is en ook wanneer je dus vruchtbaar bent. Je geeft dan zelf weer aan wanneer je weer menstrueert. Zo word er opnieuw een berekening gemaakt van je cyclus. Dit omdat niet iedere cyclus bij iedereen even lang duurd.. mijn cyclus is 32 dagen ik menstrueerde op 14 oktober en eisprong was donderdag 1 nov, op 15 nov moet ik dan weer menstrueren. Ik was van zondag t/m vrijdag vruchtbaar...
Gemiddeld leven zaadcellen 2 a 4 dagen in je lichaam. Als je eisprong is geweest dan leeft deze nog ongeveer 12 tot 24 uur. Verder adviseren ze om om de dag te klussen. Elke dag kan ervoor zorgen dat er in verhouding minder zaadcellen erin zitten. Minder vaak dan om de dag kan er weer voor zorgen dat de kwaliteit achteruit gaat. Ongeveer 10 tot 16 dagen voor je verwacht weer ongesteld te worden heb je je eisprong. Aan je banner te zien heb je een cyclus van 28 dagen? Dan zou je eisprong tussen dag 13 en 19 zijn. Ik zou dus vanaf dag 11 om dag gaan klussen.
Oké nou dag gaan we er voor hihih. Wist het ff niet meer de een zeg om de dag en de ander elke dag. En het zal ook wel per persoon verschillen.
Ik denk ook dat het verschilt per persoon. Maar hoor nu goeie berichten over elke dag dus dat is het proberen waard toch?
Om de dag schijnt toch echt beter te zijn, omdat met elke dag de kwaliteit van het sperma achteruit gaat, waardoor de kans op een zwangerschap juist minder wordt. Zaadcellen kunnen inderdaad zo'n 3 dagen overleven dus elke dag is ook niet nodig.
Het moet ook wel leuk blijven he Ik had de 18e ovulatie en heb het de 14, 16e, en 18e gedaan en tadaaa, raak geschoten.
Oké hihih toppie heb nu 3 x geklust om de dag. Nog nog een paar dagen vol houden hihi. Dus afwachten we kunnen nog ff
Mijn gyn zegt om de dag en dat doen wij dan ook. maar op het moment dat ik mijn eisprong heb doen we het vaak 2 dagen achter elkaar
Gewoon wanneer je zin hebt! Wij hadden de mazzel dat het in 1 keer raak was, dus hebben ons verder niet echt bezig gehouden met vruchtbare dagen e.d. Deden gewoon wanneer we zin hadden, en soms was dat elke dag en soms zat er 2-3 dagen tussen... Helaas geldt dit niet voor iedereen, maar uiteindelijk is er maar 1 manier om het leuk te houden... GENIET!
Volgens ff klopt het idd dat de kwaliteit van het zaad minder wordt als je iedere dag klust, maar heb je toch nog steeds meer kans om zwanger te worden als je de 3 vruchtbare dagen voor je eisprong iedere dag klust.
Ach wij hebben van alles geprobeerd, elke dag, teen hele lange tijd om de dag. Geeft allemaal geen garanties. Dit keer gewoon gedaan wanneer we zin hadden (wat meestal weer meer is rond de ovulatie). Wat achteraf toevallig 1x was dag voor de ovulatie en 2x op de dag van de ovulatie. Al met al is het vooral een geluk hebben denk ik...