Hallo allemaal, Aanstaande maandag 06 januari heb ik een geplande keizersnede. En vind het nu toch echt wel spannend worden . Ik was er al die tijd heel nuchter onder, maar nu komt het toch wel erg dichtbij. Ik maak me niet zo druk om de ruggenprik, heb die al eens eerder gehad, dus weet wat het is. Ben meer bang voor als het allemaal maar goed gaat met de kleine, hoe de dag gaat verlopen en ook is het toch best een eng idee dat ze je buik opensnijden. Ik vraag me ook echt af of je de dagen daarna erg veel pijn hebt, ook wanneer je weer naar huis mag, wat je wel en niet mag doen en dan vooral huishoudelijke taken.
Spannend!! Kan me voorstellen dat je de zenuwen krijgt,is ook heel normaal. Als het allemaal spontaan en opeens zou gebeuren is dat heel anders als dat je er van te voren over na kunt denken. Komt vast allemaal goed en je bent in goede handen moet je maar denken. Heel veel succes alvast!
O, grappig, maandag 6 januari is alweer 4 jaar geleden dat mijn meisje gehaald werd met een geplande keizersnee! Vier jaar geleden zat ik dus je hetzelfde schuitje als jij nu..... De geplande keizersnee vond ik erg meevallen. Ik ben op woensdag bevallen en mocht op zaterdag nar huis. Eigenlijk zou ik al op vrijdag mogen, maar mijn dochtertje was teveel afgevallen en zag erg geel. We moesten een extra nachtje blijven ter observatie. De wond doet veel pijn, zeker als je borstvoeding geeft. Gelukkig krijg je goede pijnstilling. Wat belangrijk is, is dat je probeert gewoon te lopen. Het helpt als je Eem opgerolde handdoek o.i.d stevig tegen je buik aan drukt. Ik was na twee weken al weer goed op de been. Probeer thuis zo min mogelijk te bukken en te tillen. Geniet nog even van die laatste dagen getrappel in je buik en dan heel veel succes maandag!
Spannend om te weten dat het bijna zover. Ik wacht af , ben vandaag 39 weken en meneer maakt nog geen aanstalten om te komen
Ik ben afgelopen 24 december bevallen d.m.v. een geplande keizersnee. De dagen ervoor liep de spanning ook flink op, maar heb ik ook wel extra genoten van het zwanger zijn. De keizersnee zelf is me erg meegevallen. Voelde helemaal niet dat ze begonnen waren. Wel het moment dat ze onze zoon uit me haalden (veel geduw en getrek), maar dat is niet pijnlijk. Pijn heb ik niet heel veel gehad. Kreeg goede pijnstilling (2x morfine, tramal, diclofenac en paracetamol). De eerste 3 werden z.s.m. afgebouwd. De eerste keer uit bed zag ik vreselijk tegenop, maar viel heel erg mee. Ik ben dinsdags geholpen en ben vrijdagochtend naar huis gegaan (mocht donderdagmiddag al, maar vond dit niet handig op 2e kerstdag want dan had ik geen kraamzorg om op te starten dus mocht nog een nachtje blijven). Thuis uit bed was wel even wennen, maar draai eerst op mijn zij en dan benen uit bed. Ik vond de spierpijn en bandenpijn die ik afgelopen zondag had het vervelendst eigenlijk en de naweeën ook. Maar vond de pijn allemaal goed te doen. Ben nu 1,5 week verder en kan elke dag iets meer. Vandaag voor het eerst een klein rondje buiten en alle maaltijden aan tafel. In principe heb je recht op een 9e en 10e dag kraamzorg maar ik heb mijn man hier thuis dus dat vind ik prima. Het valt mij allemaal 1000% mee. Heel veel succes maandag en geniet ervan!
Oehh spannend hee!! Ik heb 3 dagen in het ziekenhuis gelegen bij de geplande ks.. Ik heb veel pijn gehad maar probeer zoveel mogelijk te bewegen en uit bed te gaan zodra dat kan! Ga vooral niet tillen de eerste 6 weken en laat poetsen ook lekker aan iemand anders over! Succes maar vooral geniet!!!!
Dank jullie wel allemaal! Het is idd erg spannend, aan de ene kant zenuwachtig, maar aan de andere kant toch ook erg veel zin in! @BabyAngel ja dat is waar, gelukkig ken ik de gyn die de keizersnede zal doen, heb mijn hele zwangerschap namelijk hem als gyn gehad, geen vk. Ben er cht blij mee,want weet dat hij een goeie is. @Mamanama das ook toevallig! Bedankt voor de tip ga het zeker proberen met de handdoek. @Emma73 ja dat afwachten wordt je zo ongeduldig van he, kan het heel goed begrijpen... 3 weken geleden had ik voor langere tijd weeën, maar het zette niet door, sindsdien rommelt het en denk je steeds van: 'ja nu gaat ie toch echt komen, maar gebeurt er niks . Hopelijk hoef je niet al te lang meer te wachten! @Saar22 leuk om jouw ervaring te lezen, dat maakt me wel gerust. @Steeciaantos dank je wel ! @Joyciejj oke dus lopen is juist wel goed, zal vast wel raar aanvoelen die eerste keren?
Lopen is zeker raar en pijnlijk maar iedere keer wordt het iets makkelijker! Wat ik het raarste vond is als je gaat lopen je je buik niet egt kunt ontspannen.. En lopen is zeker goed, bij mn eerste moest ik steeds uit bed voor mn dochter te voeden die op neonatologie lag! Bij mn tweede hoefde ik nooit uit bed omdat mn zoontje langs me lag en de verpleegsters gaven hem aan.. vond het herstel daarom bij mn eerste ook veel makkelijker omdat je zoveel meer beweging hebt! Maar echt geniet he want hij is er zo uit!
Leuk om te lezen! Ik ben die maandag daarop aan de beurt voor een geplande keizersnede. Ik merk wel dat ik nu echt nog ff geniet van m'n dikke buik en dar gerommel in m'n buik. Veel succes maandag! Ben heel benieuwd naar je ervaring!! X
ja Joyciejj gaat snel he, hoe oud zijn jouw kindjes nu? @Miss84 ja ik geniet er nu ook nog ff extra van al die bewegingen in mijn buik, zo raar dat het morgen de laatste dag zal zijn . Ik zal zeker ook mijn ervaring delen.
Mn dochter 2 jaar en 2 maand en mn zoontje bijna 4 maandjes.. Al een beetje zenuwachtig? Hoezo krijg je eigelijk een geplande ks?
Ben heel benieuwd naar je ervaringen. Hier eind mei een geplande keizersnee. De eerste is na bijna 15 uren weeën gehaald met de keizersnee.. succes maandag, en genieten!
@Joyciejj Leuk je kindjes zijn nog lekker jong . Jazeker zenuwachtig, maar heb er ook zin in! De kleine ligt bij mij in stuit en heb een vervormde baarmoeder, heb er een tussenschot inzitten, vandaar heb ik gekozen voor een keizersnede, hou ook niet zo van risico's. En jij? @Baukje1985 dat lijkt me wel heftig, 15 uur weeén en daarna kz. Hoe was dit voor jou? Dank je Mamanama
Nog nooit van een tussenschot in de baarmoeder gehoord... en stuit dat is wel klote ja.. Ben nu wel benieuwd naar je ervaring morgen Ik kreeg bij mn eerste een spoedks na 27 uur weeen en nog maar 4 cm ontsluiting.. bleek achteraf dat ze groot was en mn bekken te smal waren. Dus toen ik zwanger was van de tweede werd ik met 32 weken overgedragen aan de gyn en na wat groeiechos verder bleek dat hij ook groot werd geschat, nog een stuk groter zelfs.. en de gyn gaf het heel weinig kans om op de normale manier te bevallen dus om een herhaling van de eerste bevalling te voorkomen hebben we gekozen voor een geplande ks met veel meer rust natuurlijk... heb wel de hele bevalling op een groot acherm kunnen volgen
Hoi allemaal ons zoontje is 2 weken geleden geboren en hij is gezond en wel . 6 januari moesten we om 07:30 aanwezig zijn bij de kraamsuites. Daar werd ons verteld dat ik al vroeg in de ochtend een ks zou krijgen, maar toch nog een tijd moeten wachten. Ondertussen werd er CTGscan gedaan echo gemaakt om te kijken hoe de kleine lag. Ook kreeg ik het infuus, wat niet zo prettig voelt. Rond half 11 werd ik dan eindelijk naar de operatiekamers gebracht. Eerst moesten ze mij nog checken en mijn vriend moest een pak aan. Daar nog een foto gemaakt, de verpleegkundige die me hielp kende mij nog van vorig jaar! Dat was echt wel toevallig . Toen nog even moeten wachten, totdat ze gereed waren in de operatiekamer. Ik werd aan iedereen voorgesteld. Ik had een lekkere warme deken om mijn benen, daarna moest ik op een tafel zitten en kreeg ik de ruggenprik, die je maar heel even voelt, maar doet niet echt pijn ofzo. Toen mocht ik gaan liggen en werd het doek ervoor gehouden en kreeg ik de katheter, dat voelde ik al niet meer. Inmiddels was mijn vriend er nu ook. En toen begonnen ze, je voelt wel dat ze bezig zijn, maar doet geen pijn, voelt gewoon erg raar aan en soms voelde ik me ook beetje raar in mijn hoofd, soort van druk. Het ging allemaal heel snel, want voordat ik het wist zeiden ze dat hij er was! Ik zei: 'Maar ik hoor hem niet huilen'... Toen ze hem tegen het licht aanhielden,begon hij te huilen. Ik was opgelucht! Toen zag ik hem de hoek omkomen en was echt zo apart om dan voor het eerst echt je eigen kindje te zien! Maar hij ging gelijk naar een andere kamer voor testen en mijn vriend ging mee, helemaal trots . Ondertussen werd de placenta erbij mij uitgehaald en ze vertelde me dat ze nog extra keken naar mijn bm en dat het er goed uitzag, heb 2 kamers, en in beide kan ik een zwangerschap dragen . Even later werd mijn kleine man aan mij gegeven. Zijn apgarscore was goed, wij opgelucht en gelukkig dat hij gezond is! Eerste uren voelde ik me nog wel goed, maar toen de ruggenprik uitgewerkt was, voelde je het toch echt wel. Kon er een paar nachten gewoon niet van slapen en had daar bovenop ook nog last van rusteloze benen. Maar ik herstel wel best snel. Die volgende dag had ik al geen katheter meer nodig, kon gelijk naar de wc . En elke dag kan ik wat meer. Eerste week was ik vooral in bed, maar hierna begon ik weer meer rond te lopen in huis en nu na 2 weken doe ik ook alweer de was enzo. Deze 2 weken had ik vooral pyjama's aan en hoge onderbroeken aan, dat voelt het prettigst. Ben ook heel erg tevreden over de keizersnede, ziet er goed uit en zit echt heel laag! Vond het zelf wel moeilijk dat ik vooral de eerste week eigenlijk niet echt iets kon doen, en dat ik mijn kleine mannetje niet kon oppakken en ja ook het slapen op mijn rug. Nu voel ik me gelukkig alweer een heel stuk beter .
Zo fijn om jullie ervaringen te lezen... Ik mag zelf over 2 weekjes en vandaag wordt ik opeens onrustig van alles... En ik moet nog 2 weekjes. Gefeliciteerd allemaal!
Gefeliciteerd met je zoontje! Fijn dat je je ks als positief hebt ervaren. Succes met je herstel en geniet van je kleine man!
Fijn dat je herstel zo voorspoedig verloopt. En natuurlijk nog van harte met de geboorte van jullie zoon! Geniet van alles wat komen gaat!