Wel of niet de docter bellen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by a2cmieux, May 4, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. a2cmieux

a2cmieux Niet meer actief

Hey dames,

Mijn zoontje is 9 en een halve maand en heeft sinds maandag diarree. Maandag 1 keer op het kinderdagverblijf, ok kan. Gisteren 1 keer thuis en 's middags op het kinderdagverblijf. Vanmorgen om 5 uur ook al. Echt bijna waterdun.

Hij is goed wakker en niet suf. Maar hij wil niets eten en weinig drinken (al is dat moeilijk te meten ivm borstvoeding). Hij heeft gisteren 1 keer gespuugd. Hij heeft wel plasluiers, maar veel minder nat dan anders. Geen koorts.

Ik was zaterdag ook al bij de kinderarts, toen ivm koorts. Ik wil ook niet overkomen als een overbezorgde moeder..... wat denken jullie, wel of niet nog een keer bellen?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik zou het nog eventjes aankijken. Lekker vaak aanleggen en misschien ors bijgeven. Hij is nog heel allert en heeft goede plasluiers.

3. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

Apr 21, 2014
    2,083
    295
    83
    Emmeloord
    Vervelend als ze ziek zijn:(
    Ik zou het nog even aankijken. Lekker borstvoeding blijven bieden. Een beter medicijn is er waarschijnlijk niet. Eten is minder belangrijk. Vooral de borst en misschien vind je kindje iets erg lekker zoals een kaakje....Word de koorts erger, pijn, niks binnen houden, uitdrogingsverschijnselen dan zeker bellen.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Ik zou het ook nog even aankijken. Mijn zoontje had het weekend ook 4-5 dunne luiers terwijl hij nooit dunne ontlasting heeft, eigenlijk altijd stevige ontlasting.
    Als hij nog plast en goed alert is zou ik nog even afwachten.
    Waarschijnlijk zit er iets niet helemaal lekker in z'n buikje. Gewoon regelmatig (desnoods elk uur) iets in de vorm van vocht aanbieden. Hier is knijpfruit altijd een groot succes en dan heb je toch weer bijna 100cc binnen.
    Als diarree en spugen aan blijft houden en hij heeft minder dan 2 plasluiers dan zou ik wel contact opnemen met de huisarts.

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Oh... had even over de borstvoeding heen gelezen, dat is natuurlijk nog beter. Dan gewoon wat vaker aanleggen.

6. twinty

twinty Bekend lid

Jan 20, 2012
    640
    1
    18
    En misschien wat banaan geven? Afkolven en wat bambix door de bv?

Mijn dochtertje had het een aantal weken terug ook 2 weken diarree.
    Dronk gelukkig wel erg goed.

Share This Page