Hi! Binnenkort gaan wij er hoogstwaarschijnlijk voor om zwanger te worden. Nu weet ik dat het ook tijdens het zwanger willen worden al niet verstandig is om alcohol te drinken... Nu houd ik wel graag een wijntje. Het is voor mij geen probleem om niet meer te drinken hoor, maar hoe houd ik dit verborgen voor vriendinnen/familie. Het valt namelijk behoorlijk op als ik 'nee' zeg tegen een wijntje. Of dronken jullie af en toe wel iets tijdens het proberen ?
Wat ik deed was dat ik dan die dag een test deed. Bij negatief gewoon 1 glas wijn en er heel lang mee doen en wij hebben een auto, dus ineens was ik steeds de Bob haha.
Hier net zo tot ik wel zwanger werd en met 5 weken zouden we een groot zuipfestijn hebben (om het maar zo te zeggen). Toen heb ik het 'opgebiecht' aan mijn vrienden haha. Ook ivm vorige zwangerschap.
Oooh dat is ook zo lastig idd..🙈 Een wijntje op zijn tijd moet best kunnen hoor! Je bent tenslotte nog niet zwanger😉 Ik zou idd de "Bob" zijn en mochten je vrienden er naar vragen dan heb je al 4 wijntjes op 😅 (leugentje om eigen bestwil!)
Ik heb de wijntjes nooit laten staan tijdens het zwanger worden, na de eisprong alleen wat minder en de altijd BOB geweest, maar dat was ik vooraf eigenlijk ook altijd. Je hebt toch geen bloedband met het vruchtje tot 6weken zwangerschap. Ik heb wel de alcohol laten staan vanaf dat ik een positieve test in handen had.
Ik ga het niet laten staan voordat ik een positieve zwangerschapstest heb. Dat hoeft nl ook niet. Oké, een hele fles achterover slaan is weer het andere uiterste, maar als mijn man bijv. dit weekend een lekker flesje wijn opentrekt tijdens het eten, doe ik gewoon mee. Tenzij ik er geen zin in heb natuurlijk. Wanneer ik een positieve test heb, dan stop ik acuut.