hallo! Ik ben nieuw hier op het forum. Ik heb rond 12-14 juli mijn eisprong gehad. Sinds vorige week iedere dag last van krampjes, duizeligheid en een aantal dagen last van diarree gehad (deze is weg). Nu kon ik het toch niet laten om alvast een zwangerschapstest in huis te halen (kruidvat). Mijn vriend zag hem liggen en wou al samen met mij toch een gokje wagen. Ondanks dat het al later in de middag was en ik best veel gedronken had met dit weer, maar wij dachten allebei: nou, een nee heb je, een ja kun je krijgen. Zoals verwacht negatief. Ben niet teleurgesteld want eigenlijk ben ik nog niet over tijd. Zoals het eruit ziet hoor ik nu as Zaterdag ongesteld te worden. Wat denken jullie? Morgen vroeg eens proberen met ochtend urine of gewoon echt wachten tot het weekend?
Meid, je lichaam produceert progestoron na je ei. Dat geeft allerlei kwalen die lijken op kwalen van een beginnende zwangerschap. Wat ik mij altijd voornam: als je kwaal door hcg komt, zou je op een goeie test al positief moeten testen (predictor early bv). Ik zou zelf nog even afwachten, hoe moeilijk het ook is! Ook omdat je niet precies weet op welke dag je ei was, je weet nu niet precies op hoeveel dagen je na je ei zit. Als deze namelijk op de 14e was, ben je nu nog maar 9dpo. Sommigen testen dan met ochtendurine al positief, maar het kan dan nog alle kanten op! Ik wachtte altijd mn nod af. Voor die tijd werd ik zelf enorm onzeker van al dat testgedoe. Ik dacht dan: jaaaa ik ben te vroeg joh, kan nog alle kanten op! Heel irritant
Ik zou zelf wachten tot je menstruatie uitblijft, maar snap natuurlijk dat je graag duidelijkheid wil en hoopt dat het raak is. Dan zou ik zeker wachten tot donderdag of vrijdag.
Inderdaad zoals de andere zeggen even wachten en dat is heeeeeel moeilijk, i know! Maar deze negatieve test hoeft nog niks te zeggen. Ik had vorig jaar 25 februari een negatieve test vast en 1 maart een positieve.