Wanneer de eisprong ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Daantje26, 2 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantje26

Daantje26 Actief lid

7 apr 2014
    191
    0
    16
    Even puur uit nieuwschierigheid ??

Op dinsdag avond 28 juni had ik een positieve ovulatietest, zie foto. Kan ik er dan vanuit gaan dat ik woensdag me eisprong heb gehad ? Hebben die zaterdag ervoor gemeenschap gehad, en had in de maand juli een positieve zwangerschapstest :)

Maar dan zou ik 4 dagen na gemeenschap zwanger zijn geraakt ? Zou bizar zijn 4 dagen ervoor...

Meer dames ver voor de eisprong zwanger geraakt ?;)

2. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb geen ovulatietesten gebruikt maar dacht dat ik mijn eisprong op vrijdagavond heb gevoeld. Echter kwam bij de vk nu de donderdag als bevruchting eruit. We hebben het op maandag en vrijdag gezellig gehad dus ook bij ons zou er dan 3-4 dagen tussen zitten. Afhankelijk van hoe sterk het zaad is zou het dus kunnen overleven.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nee hoor, is niet bizar ;)
    Goed zaad kan wel tot 5 dagen overleven in je lichaam.
    Superzaad zelfs tot 7 dagen :):)
    Je ei is gesprongen op woensdag of donderdag :) dus 4-5 dagen na de sex bevrucht.

Gefeliciteerd trouwens :D

4. romyatilla

romyatilla Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.325
    14
    38
    Vrouw
    Zaandam
    Dat is inderdaad heel goed mogelijk!

Wat RoGiJuLi zegt: Superzaad 7 dagen en goed zaad tot 5 dagen klopt helemaal. Het gemiddelde wordt wel gehouden op 2 dagen, maar dat betekend niet dat het niet langer kan leven.

Bij mij is het idem dito hoor. 9 juli kwam de donor en 14 juli de eisprong :D

maar super gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina