hoe gaat het naar de bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door menneke1990, 25 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Hallo dames,
    Ik heb zwangerschaps diabetes en de kleine loopt 2 weken voor op groei.
    Nu is de planning zowiezo dat we 2 weken eerder worden ingeleid. alleen nu las ik op internet dat als je diabetes hebt ik en ons kindje 48 uur naar de bevalling moeten blijven in het ziekenhuis. (Vanwege dalende glucose baby?).
    Zijn er hier meiden die ervaring hebben hiermee? En moesten jullie ook echt 2 dagen blijven?.
    Groetjes menneke

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Ons ventje loopt 4a 5 weken voor op groei, ik heb ook zwangerschaps diabetes, de gyn had het ervan dat er 3 keer suiker gecontroleerd word bij de baby na de bevallig en dat ik 24 uur moet blijven,

Heel misschien 48 maar dat is wanneer hij aan de monitor moet om
    Het hartje te controleren maar dat heeft weer andere redenen maar dat protocol moest nog even goed na gepluist worden

3. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Oké ja ik zal het volgende week nog maar eens goed navragen bij de gyn. Woow 4 a 5 weken wat een grote baby :D. Word je ook ingeleid of keizersnede?
    Groetjes

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Yep hij word groot geschat haha, bij 34 weken schatte ze hem al op 3142 gram ;)

Ik word vanwege cholestase ingeleid met 37 weken, ik krijg maandag weer een groei echo en er word dan van onder gevoeld hoe of wat en een datum geprikt voor inleiding en ik hoop dat hij dan niet al te zwaar is haha

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier geen diabetes, maar wel 2x een grote baby voor de termijn (ben Twee keer net voor en net na de 37wkn bevallen, kindjes allebei rond de 3500 gram). Bij de oudste moesten we 24u blijven en deden ze glucosetestjes met een steeds groter interval. Bij de jongste moesten we 48u blijven en werd glucose iedere 3u gecheckt. Waardes moesten minimaal 2x achter elkaar goed zijn na die 48u en toen mochten we naar huis.

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier afgelopen maandag ingeleid door zwangerschapsdiabetes.
    wij moesten ook sowieso tot 24 uur na de bevalling blijven zodat ze de glucose van de kleine in de gaten konden houden.
    doordat je insuline krijgt kan het zijn dat de waardes van je kindje na de bevalling te laag zijn.
    het word eerst wat vaker getest en als ie goed is steeds wat meer tijd er tussen.
    gelukkig was het hier steeds goed en mochten we iets eerder dan de 24 uur weg waar ik heeeeeel blij mee was!!

7. menneke1990

menneke1990 Bekend lid

3 dec 2012
    693
    101
    43
    verzorgende ig
    breda
    Dank je wel voor jullie reacties!.
    Ik ga duimen dat we naar 24 uur ook ontslagen gaan worden hihi. Im heb het niet zo op ziekenhuizen namelijk ;)

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik had geen diabetes, maar wel een grote baby (p97) en moest dus ook in het glucose-observatie-protocol.

Ik vond het vreselijk, ik was thuis bevallen en moest dus meteen aankleden en in de auto. Niemand (behalve ik) had gedacht dat ze zo groot zou zijn en ik wist dus niet eens dat dit protocol bestond. Wat een domper zeg!

Helaas deed ze het niet zo goed, glucoses bleven wat laag (ik gaf BV) en we zijn dus 48 uur moeten blijven (ipv 24), waarbij ze ook veel geprikt is. Op het randje van bijvoeden. Ze was heel onrustig in ziekenhuis, wilde continue bij me zijn. Toen we naar huis mochten waren haar hieltjes bont en blauw :(.

(en ik vond ziekenhuis ook vreselijk...)

Het scheelt (weet ik uit eigen ervaring) als je er op voorbereid bent dat dit gaat gebeuren. Ik zou uitgaan van 48 uur en dan kan het altijd nog meevallen, toch?
    Ik weet niet of je nog plan had om BV te geven, dan is het wellicht goed om daar extra info over in te winnen. Sommige ziekenhuizen geven bijvoorbeeld heel makkelijk kunstvoeding, terwijl dit niet goed is voor op gang brengen van melkproductie en alternatief wellicht ook mogelijk is.

Succes!

Deel Deze Pagina