Hallo, Sinds enige tijd merk ik dat in de ontlasting van mijn dochter hele plukken haar zitten. Het blijkt dat zij, vooral als ze in bed ligt, haar haren eruit trekt en vervolgens op eet. Ik heb haar steed sproberen duidelijk te maken dat haren vies zijn en dat ze ze niet kan eten. Maar ja, ze doet het nog steeds. Nu heb ik gelezen dat het best gevaarlijk kan zijn, omdat haren niet verteren. Hebben jullie een idee wat ik hiertegen kan doen????
Er is een naam voor deze "ziekte". Ik werkte in een zorghuis en daar was ook iemand die dat deed. Nou weet ik de naam niet meer van die "ziekte". Maar zij deed het ook 's nachts en binnen een week was ze kaal. Ze deed het alleen als het herfts werd. Elk jaar weer. Jou kindje ook? Of altijd? Misschien even naar de huisarts, wie weet heeft hij er wel eens over gehoord, of s er iets over te vinden op internet. En misschien is het alleen iets om door in slaap te vallen ofzo, zoals duimen? Of het gevaarlijk is weet ik niet. Die persoon die ik verzorgde heeft er nooit last van gehad en die was al in de 70.
Mijn dochtertje heeft ook een tijd haar getrokken (ze at ze niet op). Wij hebben haar voor de nacht van die eczeem wantjes aangedaan; dan kon ze haar haren niet uit d'r hoofd trekken. Ik denk dat ze die een jaar snachts heeft gedragen; geen probleem. Nu zit ze nog wel aan haar haar in bed maar ze trekt ze er niet echt uit. Ik zie t idd als een soort duimen (ze doet t als ze moe is). Ik zou me er idd ook zorgen om maken als je kindje d'r haren opeet. Mijn tip: van die handschoentjes aandoen en naar de huisarts / cb voor advies.
amy-lynn trok ook vaak haartjes uit maar niet dat ze ze opat ofzo op dit moment bijna niet meer vond het er ook erg frustrerend uitzien