Hoi dames, Begin volgend jaar zal ik met de pil stoppen, en hoop natuurlijk snel zwanger te zijn. Echter, over een jaar willen we graag een lange vliegreis maken (Zuidelijk halfrond dus flinke vliegreis) om te gaan duiken, dus vandaar de volgende twee vraagjes: - Tot wanneer in de zwangerschap mag je nog erg ver en lang vliegen? - Mag je duiken als je zwanger bent? (zo ja, hoe diep?, zo nee: mag snorkelen?) In de periode dat we die kant op gaan is het regentijd, het is malariagebied, en ontzettend warm. ALS ik tegen die tijd zwanger ben, zal dat allemaal ook extra risico met zich meebrengen vrees ik... Wat is wijsheid? Nog niet boeken en hopen dat ik snel zwanger raak, of toch gewoon boeken en hopen dat alles goed komt?
Hoi Moppie, je mag niet duiken als je zwanger bent, wel snorkelen. Ik zou gewoon boeken maar wel een annuleringsverzekering afsluiten die in te zetten is bij evt zwangerschap (doet namelijk niet elke verzekeraar. Ik probeerde na het stoppen met de pil ook rekening te houden met vakanties en misschien dan zwanger zijn en zie mijn onderschrift. Bij ons duurt het helaas al bijna twee jaar en dus 2 vakanties. Mocht je zwanger zijn dan zou ik persoonlijk niet naar een malaria gebied etc gaan, mocht je veel kwaaltjes hebben dan loop je jezelf alleen maar in de weg en loop je extra risico.
Het verschilt per airline, tot wanneer ze je toelaten om te vliegen. Het klopt dat je inderdaad niet mag duiken als je zwanger bent, ivm de risico's. Het beste kan je je goed laten informeren door je reisbureau.
Volgens mij mag je tot 5 maanden vliegen en bij sommige maatschappijen tot 7, denk alleen niet dat dat aan te raden is. Een vriendin van mij vloog met 5 maanden naar New York en dat was goed te doen. Duiken mag volgens mij helemaal niet als je zwanger bent en er is een waarschuwing voor het malariagebied. Als je zwanger bent krijg je namelijk niet alle prikken. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om niet naar een malariagebied te gaan en zeker niet een planning voor duiken te maken. Ik wil graag in de zomer naar New York, mocht is nog niet zwanger zijn dan heb ik een jaar bezig en toch wel moeilijk. Ik ga boeken als ik zwanger ben of een last minute succesliefs kapedi
Zwangerschap en duiken Duiken inderdaad niet als je zwanger bent. Veilig vliegen tijdens je zwangerschap - Reizen & vrije tijd - Vrouw - dokterdokter.nl
Hoi Moppie! Reizen was voor mij altijd erg belangrijk! Heb veel gereisd maar merk nu dat dit minder wordt. Wij waren nog niet zo met kinderen bezig, was wel gestopt met de pil maar een mooie reis wilde we nog wel maken dit voorjaar. We zijn naar Afrika geweest en daar moesten we malaria tabletten voor slikken. Wat ik niet wist is dat je dan niet zwanger mocht worden! En zelfs 3 maanden na het slikken van de laatste tablet niet!! Dit was voor mij echt vreselijk, deze maanden duurde vreselijk lang! Ik merk dat ik nu heel anders ben dan een jaar geleden. Mijn kinderwens is groter dat ooit! Als je het hebt over een biologische klok, nou die bestaat echt! En die kan ook in een keer heel hard gaan slaan Wat ik je aan wil raden, laat je goed informeren over de malaria! Duiken mag volgens mij niet als je zwanger bent. En hou er rekening mee dat je over een jaar ook heel anders in het leven kan staan! Neemt niet weg dat we een droomreis gehad hebben hoor, die ik ook echt niet had willen missen. We zijn niet getrouwd maar wat ons betreft was het een honeymoon! Als je gaat, heel veel plezier, want het lijkt me supergaaf!