2 de kindje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bernadet26, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Is een 2de kindje nou echt zo veel duurder als 1 kindje?
    We zitten op dit moment echt te denken aan een 2de kindje maar wil dat ook financieel gezien kunnen.
    Baby kamer hebben we, en veel andere dingen ook nog. Helaas wel de kinderwagen en box verkocht omdat we toen geen kindje meer wilde en nu is onze gedachte veranderd. Via mp kost dat natuurlijk niet veel.
    Maar ik bedoel echt de eerste 2 jaar of zo. Kost dat nou echt zo veel meer want zelf denk ik dat het wel mee valt.

2. Onje

Onje Niet meer actief

Ik blijf erbij dat je het zo duur kan maken als dat je zelf wil.

3. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ja je kan het zo duur maken als je het zelf wilt. Maar qua kosten maken de geslachten dan wel veel uit. Wij hebben een meisje en een jongen en moeten dus alles dubbel kopen. Ik kan niks doorschuiven.
    Dus altijd 2 winterjassen, 2 zomerjassen, 2 paar schoenen... En dat kost een hoop geld.
    Wat betreft boodschappen vind ik het wel meevallen, het is vooral kleding wat bij ons echt aantikt...

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Dat is idd zo, het is zo duur als je het zelf maakt!
    Dat moet ik maar eens als argument tegen mijn man zeggen;)

5. Onje

Onje Niet meer actief

Ik heb een jongen en ik zou ten eerste al een zooitje rompers kunnen doorschuiven.
    Dan heb ik nog wat grijze/zwarte/blauwe/rode broekjes en vestjes van de h&m nou roze shirt eronder en het is een meisje. Spijkerbroekjes idem.
    Winterjassen zou ik 2 vd 3 door kunnen schuiven.

Verder maak je de kleding ook zo duur als dat je zelf wil.
    Bij de zeeman en de wibra heb je hartstikke leuke dingen maar ook bij de mexx noppies feetje;)

6. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    T enige wat ik echt duur vindt is KV, luiers en luierdoekjes. Ohh en straks twee kindjes op de creche! Ook duuur!!!

Verder kan je het echt zo duur maken als je zelf wil!

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Kinderdagverblijf gaan ze niet heen want ik ben thuisblijf mama dus daar hoeven we het niet voor te laten.
    Mocht het een beetje mee zitten is onze meid 3,5 als er een kindje bij komt dus tijdje later naar kleuterschool. En voor haar dus dan geen luiers meer. Alleen beeb in de luiers maar die heb ik nu dus ook. Idd wel fles voeding al zou borstvoeding wel fijn zijn.
    Maar verder zeggen jullie, de kosten vallen reuze mee?
    Ja als ze naar de hoge school gaan maar dat duurt nog jaren:)

8. Onje

Onje Niet meer actief

Zoals ik het nu bekijk met 1 kindje vind ik het al meevallen.
    Ja ok heb ik het even niet over de aanschaf van de kinderwagen en babykamer.
    Achteraf gezien, zoontjes is pas 8 maanden maar ok ;), had het veeeeeeeeel goedkoper gekund.
    Als ik nu al kijk naar hoeveel kleding ik heb liggen met de prijskaartjes er nog aan terwijl hij die maat al lang niet meer past.
    Het vergt ook een beetje verstandig nadenken denk ik ?

9. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Maar ook hier kan je het zo duur maken als je zelf wilt, ik haal zelf bijna alles van marktplaats en dat scheelt enorm. Je zegt trouwens dat bv wel veel zou schelen, misschien dat je je eventueel daarin kan verdiepen en dat geven. Ik vind zelf de kv ook echt wel duur. En de luiers, tja, inderdaad, die kosten heb je nu ook. En ik heb mijn kinderwagen voor 300 euro gekocht ook via mp. Ik gebruik hem alleen bijna nooit, want gebruik liever mijn draagdoek :D

10. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    vind kv ook duur...maar vond mijn kolf ook duur!!!!! :)
    hier ook in 7 maanden al 7 (30 liter) bakkenvol met kleding die ze niet meer past...belachelijk!

Jammer dat je meubeltjes al hebt weggedaan maar erg leuk dat jullie hedachte is veranderd...even heel nieuwsgierig waarom dacht je eerst nooit een 2e te willen?

11. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    Zijn een paar redenen voor.
    1 ik heb een gastric bypass gehad en 57 kg afgevallen
    2 zwangerschap van onze meid liep niet lekker en dat is echt een understatement (laatste maand 2x per dag op controle om te kijken of ze nog leefde want ze bewoog helemaal niet) dat was echt stress
    3 mijn man heeft al een dochter van 11 dus die was er wel klaar mee.
    Ons er eigenlijk wel bij neergelegd dat we het bij een kindje zouden laten, maar bij mij begon het te kriebelen en nu bij mijn man dus ook.
    Meubels hebben we nog wel allemaal hoor de kinderkamer enzo. Nog wel wat meer spulletjes alleen de box, kinderwagen day soort dingen die zullen er dan moeten komen maar dat doen we echt via Marktplaats.
    Heb ook nog een implanon laten plaatsen dat word ook nog wel even spannend hoe snel ik weer vruchtbaar ben al die eruit gaat.
    Spannend! Maar we zitten nog steeds in de nadenk fase geloof ik:)

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    echt spannend! super leuk!

Deel Deze Pagina