Ik ga over ongeveer 8 weken stoppe met de pil eerst nog met vakantie en dan nog een operatie en dan stoppen we weer nu wil ik niet gelijk zwanger worden maar vanaf november december willen we ervoor gaan, wanneer zouden jullie starten met foliumzuur en of een vitamine heb de vorige keer een slechte zwangerschap gehad, en was ook niet gestart met foliumzuur het lag toen nog niet helemaal in de planning hadden gezegd dan even veilig doen zodat ik niet zwanger zou zijn met onze bruiloft, is helaas niet gelukt was 21 weken zwanger toen ik trouwde, nou ja hartstikke blij natuurlijk super dat het zo snel raak was, maar ik had helemaal niets ingenomen toen dus nu wil ik er echt wel vroeg bij zijn! wat zouden jullie doen ik denk zelf om gelijk te starten al als ik stop met de pil en welke wil graag een vitaminepilvorm gaan gebruiken gebruik die normaal ook dus die zijn er toch ook voor zwanger worden en zwanger zijn? dank jullie wel
Er wordt aangeraden om minimaal 4 weken voor de mogelijke zwangerschap te beginnen met foliumzuur.. En bij (actieve) kinderwens meteen te beginnen..
Er wordt aangeraden te beginnen in de maand voordat je zwanger probeert te worden. In jouw geval dan vanaf oktober ongeveer. Ik zou wel een vitaminepil kiezen voor zwangeren. Daar zit wat meer foliumzuur (en vitD) is, en wat minder van anderen (vitA)
Als je zeker wilt zijn begin je gelijk na het stoppen met de pil met vitaminepillen (met genoeg foliumzuur), het kan geen kwaad toch? Zeker als je de vorige keer ook een soort van 'ongepland' zwanger was.
Begin 4 weken voor het stoppen met de pil met foliumzuur. Mocht het in de eerste ronde al raak zijn, heb je direct een goede hoeveelheid in je lichaam. Je weet immers nog niet wanneer je je eisprong hebt etc. Veel succes meis.
ik ben alle keren ongeveer een maandje van tevoren begonnen... en ik slik gravitamon... is foliumzuur met nog een aantal andere vitamines.