Hoi Dames, Sinds een week voel ik heel af en toen een lichte druk onderin mijn buik. Alsof er een vlindertje langs mijn baarmoeder strijkt. Ik voel het veel vaker links onderin dan elders in mijn buik, maar zo nu en dan ook plopjes in het midden onder mijn navel. Vanochtend voelde ik 'heel gericht' iets wat leek op een schopje ( dus niet echt een druk langs mijn baarmoeder, maar echt een duwtje op een punt, vrij vluchtig ook ). Toen ik met een vinger een beetje tegendrukte voelde ik het weer! Zo ging dat een keer of 8! Het voelde absoluut anders dan wat ik eerder voelde en ik kan het zeker niet vergelijken met darmgerommel ( ik heb al jaren last van mijn darmen, dus ik ken ze beter dan ik zou willen ), maar ja... Ik ben wel 'pas' 16 weken zwanger. Voel ik echt al wat schopjes of zit ik het me te verbeelden? Mijn baarmoeder komt al een eind boven het schaambeen uit en ik heb dus sinds een week ook 'ineens' een buik en je hoeft geen moeite te doen om de baarmoeder te voelen ook. Het is hoe dan ook een fijn gevoel! . Maar wie kan mij hier iets meer over vertellen?
Hoi! De eerste bewegingen van ons ukkie heb ik in week 15 gevoeld, dus het is heel goed mogelijk hoor! Waarschijnlijk ligt je placenta aan de achterkant en dan kan je het dus al zo vroeg voelen. Weet je dat al waar je placenta ligt?
Ik wist het zeker in week 18, en weet dat ik het daarvoor dus ook al een paar kker heb gevoeld, maar dat was maar een of twee keer, dus toen kon ik het niet met zekerheid zeggen. Lijit me prima kunnen hoor! Vanaf nu ga je het steeds vaker herkennen, super leuk. Totdat af en toe de knieen en voeten uit gaan steken, dan vraag je je toch af of het altijd zo leuk is . Geniet ze!
hai, kan heel goed hoor. die plopjes zo begon het bij mij ook. met de dag voelde ik ze sterker. erg bijzonder om je kindje steeds te voelen, geniet ervan!
Jaaa, dat is je baby! Ik voelde halverwege week 15 af en toe iets maar twijfelde. In week 17 wist ik het zeker! Eerst voelde het als een vlindertje en daarna plopjes, nu schoppen en voel ik duidelijk beweging van voeten die heen en weer gaan. Erg leuk!
Haha, ja dat is het hoor. Bij mij ligt de placenta voor maar voel het al met 15 weken. Met 17 was het ook voelbaar vanaf de buitenkant. Het gevoel veranderd steeds...