Ik vind het erg jammer, maar snap wel dat het noodzakelijk is in het ziekenhuis te bevallen door hoge bloeddruk en verstoorde leverwaarden. De v.k. zei dat het kan zijn dat ik 48 uur zou moeten blijven. O.k. kan ik ook nog mee leven. Maar eh. ze nemen je kindje toch niet weg 's nachts, zodat je door kan slapen? Dat wil ik echt niet, ten eerste voor de borstvoeding op gang te krijgen en ten tweede wil ik hem/haar gewoon bij me hebben. Weet iemand of ze dat doen? Of is dat ouderwets? Of kun je dat zelf aangeven?
In 'mijn' ziekenhuis zijn ze voor 'rooming in' (kindje bij je op de kamer). Ik weet niet of dit in elk ziekenhuis zo is. Succes, komt wel goed!
Het kind moet bij jou blijven, mits dit medisch mogelijk is uiteraard. Sterker nog: ik heb, toen mijn zoontje opgenomen werd, simpelweg geweigerd te vertrekken en geeist dat ik bij hem op de kamer mocht slapen. Idd om het borstvoeden te laten slagen en ook omdat hij MIJN kind is en hij bij zijn moeder hoort te blijven. Dus maak je daar maar geen zorgen over hoor, ze kunnen namelijk niets dwingen! (tenzij het dus medisch niet mogelijk is)
Fijn om te horen! Ik zit er een beetje doorheen, geloof ik, en maak me wat snel druk. Ben blij als ie er is
Wij hebben een aantal nachten moeten blijven. De 1e nacht van de bevalling lag Fenna bij mij, de 2e nacht hebben ze haar wel weggehaald. Ze hadden beloofd mij wakker te maken mocht ze voeding nodig hebben, maar dat is niet gebeurd. Vond het zelf erg jammer, maar aan de andere kant was ik ook zo ontzettend moe dat een nachtje doorslapen misschien ook wel fijn was (en volgens het ziekenhuis hard nodig)
mijn mening ik ben dan bewust 2 keer thuis bevallen en wil ook nu thuis bevallen als het gaat. Maar de eerste nacht bij je hebben vind ik wel logisch maar dat ze een tweede nacht zeggen kom maar even op adem kan ikma dat goed voorstellen. Dat je zelf je krachten weer opbouwt... Zelf zou iker niet aan moeten denken en ging ik 's middags langer liggenmaar goed. Hoop dat je het snapt wat ik wil zeggen..
Een vriendin van me vertelde dat ze in dit ziekenhuis, haar dochtertje toch zonder te vragen een flesje 's nachts hadden gegeven... Terwijl ze duidelijk borstvoeding aangaf. Dat wil ik dus echt niet, zo'n grapjes. Maar goed, geen zorgen voor morgen, misschien hoef ik niet eens te blijven.
Ik moest ook een nachtje blijven; Sverre bleef gewoon bij mij op zaal (met nog 3 andere vrouwen, waarvan 1 ook een baby bij zich had). Maar ik heb hem zelf op een gegeven moment even naar de babykamer gebracht. Ik had zelf al nachten niet geslapen en ik vond het zo sneu voor de andere vrouwen op zaal dat hij hen wakker hield...
Ik heb een ks gehad en heb dus 4 nachten in het zh gelegen. Louise lag gewoon naast me, zoals alle baby's bij hun moeder lagen. 1 nachtje heb ik haar op de babykamer laten slapen maar om half 4 snachts ben ik haar weer terug gaan halen, kon niet slapen zonder haar in de buurt
Hier mocht het wel, maar al snel realiseerde ik dat het mijn laatste nacht rust zou zijn en ik was zo ongelooflijk moe, dat ik hem toch weg heb laten halen. Zes uurtjes later werd hij weer gebracht voor de borstvoeding.
Hey, Hier ligt je kleintje ook bij je, Sylvana heb ik wel de eerste nacht op de babyzaal laten slapen, was na een bevalling van 36 uur helemaal op, Ze werd wel voor elke voeding gebracht, vanaf 5 uur heb ik haar bij me gehouden.. hihi kon niet meer slapen.. Jayden en Quirine zijn niet bij me vandaan geweest liefs X C.
ook ik heb mijn kleine man 5 nachten gewoon bij me gehad!Hij mocht naar de babykamer(was ze echt een voorstander van de verpleegkundige)maar dat heb ik geweigerd!Hij was in de nacht veel wakker,maar dat was de baby van de andere vrouw op mijn kamer ook.(hadden een 2 persoons kamer) maak je niet druk meid,jouw kindje en jij mag beslissen of je hem/haar bij je houd of naar de andere kamer brengt!
Ook hier is fae de eerste nacht bij me op de kamer gebleven. De 2e nacht moest ze in de verpleegkundige post blijven, omdat ze continue in de gaten gehouden moest worden. Ze lag toen ook aan metertje (om haar voetje) dat haar ademhaling in de gaten hield. Maar ondanks dat alles, was me ook gelijk verteld dat ze voor de voedingen gebracht werd en als ik haar wilde zien, wanneer dan ook, dan mocht ik dat gewoon aangeven en dan kwamen ze haar (even) brengen. Uiteindelijk kwamen ze haar om 5 uur al brengen, omdat ze maar bleef huilen en niets hielp, misschien dat ik -als mama- haar wel stil kreeg en kon troosten, gewoon door haar bij me te houden . Werkte uiteindelijk niet echt, maar al met al was het fijn haar bij me te hebben. En dus ook hoe er mee omgegaan werd.
die van mij moest pere naar de kinderafdeling omdat ze hem in de gaten moesten houden moest ook 1 dag in de couveuze liggen (moet je nagaan dikke 8 ponder tussen al die kleine babietjes in dezelfde kamer zag er niet uit) Ik mocht hem alleen op een schermpje zien, als ik BV had gegeven had ik alleen af mogen kolven snachts ik mocht alleen overdag naar de afdeling toe... Dus je bepaald het niet altijd zelf medische noodzaak veranderd zaken wel natuurlijk..
Je heb als je baby helemaal oke is gewoon naast je op de afdeling....Mijn meisje lag 9 dagen op een andere afdeling ivm antobiotica kuur die ze kreeg...ik lag gelukkig op een kamer met dames die allemaal hun kindje daar hadden liggen zodat er geen jaloerse blikken waren ...we lagen allemaal in het zelfde schuitje
ja dat doen ze vaker inderdaad was bij ons ook zo allemaal vrouwen zonder kindjes (vond ik wel heel prettig eigenlijk) maar we zaten allemaal schermpjes te vergelijken want er staat wel een monitor langs je bed met een camera beel dvan je beeb op de afdeling (dus wij heel de dag door staren haha)
Ik lag met 4 vrouwen op een kamer. Allemaal net bevallen en we mochten onze babies naast ons houden. Maar toen de ene baby de andere wakker ging huilen en ze elkaar aanstaken, hebben we met elkaar besloten om ze toch naar de babykamer vlak naast ons te laten gaan. Konden we tenminste allemaal een klein beetje slaap pakken. Ze zouden gebracht worden voor voeding en daar hebben ze zich ook keurig aan gehouden. Achteraf vind ik het heel gek dat ik m'n kindje zomaar uit handen heb gegeven. Denk dat het gewoon door de onwennigheid kwam ofzo... Weet ook niet of ik dat nu weer zou doen als ik voor de keus zou staan.