Slijmprop verloren, hoelang duurde het tot de bevalling begon?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rozeroos, 16 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik ben vanmorgen mijn slijmprop verloren :$. Dit heb ik bij mijn vorige zwangerschappen nog niet meegemaakt.
    Ik ben pas 29 weken zwanger en hoop dat de bevalling nog een week of 10 a 11 uitblijft.

Wie nog meer de slijmprop verloren? En hoelang duurde het tot je ging bevallen.
    Zijn er ook dames die weken lang door zijn gewandeld zonder slijmprop. Graag jullie ervaringen.

2. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    Echt je slijmprop of maar en klein stukje??? Toen ik mijn slijmprop verloor zat er ook bloed bij, bij jou ook??? Ik ben dezelfde dag bevallen maar dat hoop ik niet voor jou.
    Zou effe de verlos bellen hoor want dat is nog te vroeg!!!

3. roompje25

roompje25 Actief lid

3 apr 2011
    437
    1
    16
    Geen ervaring mee maar zou even de verloskundige of je gyn bellen...

Succes

Hoop dat hij of zij nog even blijft zitten.

Xx

4. Rozeroos

Mijn slijmprop was 3 cm lang bruin/rood met wat wit slijm. Met afvegen ook een heerlijk klodder wittig/doorzichtig slijm erbij. (sorry voor de smakelijke details :D)

Ik heb de verloskundige gebelt en ze zei dat het idd de slijmprop is en dat het afwachten is of er wat gaat gebeuren. Wel dat het vaker gebeurde na meerdere kids te hebben.

Dus ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik hoop echt dat de kleine nog weken blijft zitten.

5. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Toen ik hem verloor, was het dinsdag de 9e januari, en uiteindelijk is mijn mannetje op de 18e, na een dag inleiden en een dag weeenopwekkers, met de keizersnee geboren, dus het zegt niets hoor!

6. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Ik las eerder bij andere meiden dat ie soms ook weer aangroeit....

7. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Het zegt niets. Hier verloren ongeveer 4 a 5 weken voor de bevalling.

8. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Ik was hem bij mijn 1e zwangerschap ook vroeger verloren maar groeide weer aan.

Toen verloren met 39 weken en pas 1,5 week later bevallen.

9. Rozeroos

Bedankt voor de gerust stelling. Ik hoorde vooral verhalen dat na verlies vaak de bevalling binnen een weekje begon.
    Fijn om te horen dat het ook echt nog weken kan duren.

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Bij mijn eerste zwangerschap met 34 weken verloren, uiteindelijk met 39.2 ingeleid wegens gebroken vliezen waar de weeen uitbleven.
    Deze zwangerschap met 29.6 de slijmprop verloren en de baby zit er nog in. Volgens de gyn was het ook niet erg en kan hij zelfs weer aangroeien. Het verliezen van de slijmprop zegt dus (gelukkig) niets.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier duurde het 6 weken verloren bij 36 weken en met 42 is ze geboren

12. Bri

Bri Niet meer actief

Bij m'n 2e verloor ik flinke stukken slijmprop bij 31 weken. M'n buik was ook echt onrustig, krampen en zo. Maar ze is heel kalmpjes blijven zitten tot 40+2.
    Moet erbij zeggen dat het precies de slijmprop was van bij de bevalling, maar dan zonder bloed. Dat was toen ook het advies van de vk: als je bloed verliest, of als je regelmatig terugkerende pijn gaat krijgen dan moet je echt gecheckt worden.

13. LaNina

LaNina Actief lid

22 jun 2012
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste verloor ik de slijmprop in het ziekenhuis tijdens de weeën.

Bij mijn tweede verloor ik deze op 40+2 `s nachts om 4.00 en ben dezelfde dag om 15.00 uur bevallen.

14. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    Verlies je altijd eerst de slijmprop?? Of kan je bevalling ook beginnen zonder ooit een slijmprop gezien te hebben?

15. Bri

Bri Niet meer actief

Lang niet iedereen ziet eerst een slijmprop, vaak komt die ook pas op het moment dat je weeën al begonnen zijn. En sommige vrouwen zien 'm helemaal nooit.
    Bij beide bevallingen verloor ik 'm terwijl ik al weeën had. (en bij de tweede zwangerschap dus ook al een keer bij 31 weken.)

16. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    tnx voor de uitleg bri. Dat klinkt goed......ook al ben ik dus geen prop verloren, zou ik gewoon nog vanavond kunnen bevallen....

17. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.231
    113
    Vrouw
    Nederland
    Hopen mag altijd :D

18. Rozeroos

Bij mijn vorige zwangerschappen ook nooit geen slijmprop gezien of opgemerkt.

19. Dotty

Dotty Fanatiek lid

25 jul 2011
    1.882
    0
    0
    Zuid-Holland
    @emma86: haha :) . Meer kunnen we niet doen toch ;).

20. felina

felina Actief lid

17 jan 2012
    350
    0
    0
    NULL
    bij mijn tweede zwangerschap verloor ik ok half 6 slijmprop heb toen nog spagethi gekookt en gegeten en om Half 9 was ik in ziekenhuis en 1 uur snachts was ze er.

Deel Deze Pagina