1 of 2 borsten per keer

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Wijffie75, 20 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

1 of 2 borsten per voeding?

1. (bijna) altijd 1 borst

2. (bijna) altijd 2 borsten

3. Soms 1, soms 2

4. Anders, namelijk....

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    En dan nog eentje, eens checken hoe anderen dan doen.

En ik zeg er meteen bij, nee dit is niet om iets te veranderen of uit onzekerheid ofzo, maar gewoon uit interesse, hoe anderen het doen.

Dus...voed jij 1 of 2 borsten per keer? En waarom?

2. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    1 borst per keer, bijna altijd. De eerste 8/9 maanden weigerde hij standaard de 2e borst, maakt niet uit hoe lang hij aan de eerste borst had gezeten. Nu wil hij soms nog wel een keer een 2e borst, maar dat is pas 2 keer voorgekomen :)

3. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het begin was het meestal max 1 borst per keer, maar bood ik de tweede wel aan. Na verloop van tijd was het ongeveer 1,5 borst per keer (1 helemaal leeg, de 2de dus half). En op een gegeven moment was het gewoon zo 'in balans' dat ze beide borsten goed 'leeg' dronk - voor zover ze leeg kunnen natuurlijk ;)

Als ik kolf, merk ik wel een groot verschil tussen beide borsten; van de totale kolfopbrengst komt 66% van 1 borst en dus 33% van de ander. Altijd zo geweest, ook bij de oudste.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier altijd 1 en de 2e als ze nog wilden. Meestal dronken ze daar wel wat uit en dan begon ik de volgende voeding dus met de half gedronken (2e) borst.

5. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik had de eerste weken flinke overproductie en moest toen overstappen op blokvoeden, toen uiteindelijk de productie wat beter afgestemd was is het bij 1 borst per keer gebleven. Ze groeit er goed en geeft nooit aan dat ze nog meer wil.

6. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Anders! Het ligt namelijk aan de behoefte van het kindje, en dat kan steeds veranderen.

Vlak na de geboorte altijd 2 borsten, om te wennen. Na een week of 4 à 5 bleek mijn productie erg ruim en had Raketje steeds minder vaak behoefte aan de 2e borst (die ik in het begin wel altijd aanbood hoor!). Dus overgestapt op 1 borst per voeding, en zo bijna een jaar gevoed.
    Toen Raketje ongeveer 12 maanden oud was, begon ze weer behoefte te krijgen aan een tweede borst (rond dezelfde tijd kwam mijn cyclus terug, dus kan zijn dat het met mijn hormoonspiegel te maken had).
    Ze is nu 2 en ik geef meestal 2 borsten, soms een 3e.
    Gisteren was een beetje een moeilijke dag voor dit gezin. Vanochtend, waarschijnlijk als reactie daarop en troost, heb ik 1½ uur bij haar in bed gelegen omdat mevrouw 7 (1) borsten! Ik ben er rustig voor gaan liggen, eerst knuffelen, daarna telefoon erbij en wat internetten... Ik vind het allemaal prima! :)

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier op het begin altijd 2 borsten aangeboden maar op een geven moment wilde ze allebei de 2e niet meer.

8. LoveShineALight

LoveShineALight Fanatiek lid

16 feb 2014
    1.217
    116
    63
    Zo gaat het hier ook.

Alleen de eerste ochtendvoeding is er zoveel melk en drinkt hij maar 1 borst, de andere kolf ik.

9. Dormouse

Dormouse Bekend lid

27 okt 2014
    562
    0
    0
    NULL
    NULL
    Altijd 1 met uitzondering van de eerste voeding 's ochtends, naar "moet" hij ook een slokje van de andere kant omdat ik anders op knappen sta en alles onder lek haha, maar meer dan een paar slokjes tot de ergste spanning weg is, is het niet.

Deel Deze Pagina