meid jij bent echt nog zwanger. je hcg lijkt toch echt onwijs te stijgen! tijd voor een echo! heb je nog gebeld?
Stijgt dat altijd zo op testen dan? heb er absoluut geen verstand van En nog niet gebeld ga morgen bellen naar de internist ( was vandaag te laat waren tot 1 uur bereikbaar) omdat ik daar onder behandeling loop voor mn schildklier
ja de eerste weken stijgt je hcg. heb gelezen dat heel veel meiden met 6 weken een lichtere test hebben omdat het kan schommelen en de testen je hcg bijvoorbeeld ook niet meer aankunnen haha Hoe voel je je er zelf nu bij? Waarom doe je anders geen indicator van clear blue? Dan heb je een beetje duidelijkheid. x
ja voel me wel goed. vind die testen van clear blue een beetje duur eerlijk gezegt. komt nu niet zo handig uit met de auto en wasmachine kapot
Nou ging echt lekker. had gebeld, kreeg je zo'n assistent aan de lijn en ik dus al gevraagt of mijn bloeduitslagen van afgelopen donderdag binnen waren en er was nog niks, ook even uitgelegd dat ik positieve zwangerschaptest had en dus nu 5 week zwanger ben ( waarschijnlijk) en over mijn b12 te kort dat daar ook na gekeken moest worden. nou zij alles opschijven...en daarna zeggen de internist maakt brief voor huisarts telefonisch mogen wij niks door geven..dus moet ik daar op gaan zitten wachten voor ik wat hoor.... en die is nu dus 2 week op vakantie....
Nmama, ik weet helemaal niets van jouw achtergrond maar ik lees schildklier, bloedwaardes & zwangerschap en ik merkte bij een andere forummer dat zij ook niet goed werd ingelicht door de huisarts, dus ik "bemoei" mij er even mee: mocht jij thyrax slikken omdat jouw schildklier niet helemaal of helemaal niet functioneert, dan moet je direct 0,025 mg (dus één blauwe tablet) thyrax gaan bijslikken. Mocht je hier meer over willen weten verwijs ik je graag naar de "behandelprotocollen" van de website speciaal voor schildklierpatiënten. Ik weet niet of ik die hier mag noemen, maar dat is hypomaarniethappy.nl Anders googlen op behandelprotocollen schildklier. Daar staat veel uitgelegd. Als je nu 2 weken moet wachten totdat iemand jou gaat informeren wat je moet doen lijkt mij dat aan de late kant (gezien het feit dat de baby nu gebruik maakt van jouw schildklierhormoon) Mocht je dit al weten dan wel iets heel anders mankeren, bij voorbaat mijn excuses voor mijn bemoeienis!
Heey, bedankt voor je andwoord die site ken ik ja heb ik al op zitten kijken ik slik eutyrax ofzo iets.. maar omdat ik nog niet goed ingesteld ben had ik nu ietsje te veel.. ( volgends de vorige bloed waardes ) dus denk dat ik wel iets over heb nu.maar zou fijn zijn als ze je niet zo van het kastje naar de muur sturen
Aha... Ja, lastig is dat dan. Bij mij heeft de internist mij op het hart gedrukt direct schildklierhormoon bij te gaan slikken na de positieve test. Als je zwanger bent moet je zelfs hoog-normale waardes hebben. Heel veel huisartsen weten dit allemaal niet. Heel frustrerend. Ik vind het wel raar dat de assistente van jouw internist jou naar de huisarts verwijst. Ik zou je niet terug laten verwijzen naar de huisarts, maar eerst maar eens van de internist zelf horen hoe hij aankijkt tegen jouw bloedwaardes & zwangerschap. Nu ik er over nadenk, mijn internist belde mij altijd over de uitslag. Doet hij dat bij jou niet?
de internist maakte een brief naar de huisarts ofzo iets zei ze..dus ik heb geen idee waarom het niet via de tel kan.normaal ging ik altijd langs ook voor de uitslagen enzo en hoe het ging maar nu niet. Mijn waardes van dec waren TSH 0.01 en Ft4 21.4 geloof ik..dat was toen iets teveel ( de medicijnen dan) maar nu wel goed denk ik?
Ja, dan zit je qua waardes (toen) niet slecht. Maar je zat maar een tikje te hoog dus ik denk dat je binnenkort wel zal moeten ophogen. Maar goed, ik ben geen arts hè? Misschien nog een keer terugbellen naar de internist? Welke schildklieraandoening heb je eigenlijk?