Ik vind echt dat je gewoon een verloskundige moet bellen hoor! Vertel dat je zwanger bent en dat je eerder wat verloren bent en dus een beetje ongerust bent. Ik heb met 5,5 week een echo gehad omdat ik geen idee had hoelang ik zwanger was vanwege een onregelmatige cyclus. Dus als je echt graag een echo wilt is liegen ook nog een optie. Klinkt misschien lullig maar ze zien je gewoon als de zoveelste zwangere en laten je gewoon superlang wachten hoor! Ik hoop echt dat je de verloskundige belt! Let us know!
ben vanmorgen terug gebeld door het ziekenhuis ze hadden toch de bloed gegevens opgevraagd en het aan een internist voorgelegd (mijn internist is op vakantie) en die waren goed,ze wilde alleen de waardes niet zeggen via de telefoon. word nu over een week door mijn eigen internist terug gebeld ipv brief aan de huisarts.
Kijk, dat is beter. En nu goed voorbereiden op de internist als hij belt! Vooral even goed kijken wat er nou gezegd wordt over hypo-zijn en zwangerschap... hup hup... Nee hoor, ik bemoei mij er weer eens teveel mee. Maar wat ik bedoel is dat je ook heel goed zelf moet weten waar je staat, dan kun je ook scherpere vragen stellen aan de internist. Zwanger zijn is tè kostbaar... Wat betreft twijfel over zwangerschap (na verlies boontje). Je kunt vrij gemakkelijk de verloskundige vragen om een echo te maken zodat je weet waar je aan toe bent. Ik heb, een paar maanden voordat ik zwanger werd van mijn dochter, een paar vage positieve testen gehad. Ik snapte er niets van ivm tijdstip in cyclus en kon bijna meteen terecht voor een echo. Heel vriendelijk (en niets te zien in mijn geval).
Niet te geloven.... Ik zou serieus een klacht indienen tegen deze assistente. Je hebt gewoon recht op een kopie van je uitslagen. Bovendien gaat het er niet alleen om of je waarden goed zijn maar ook hoe jij je voelt. Plus de marges die worden aangehouden of je waarden goed zijn, daar zit flink wat ruimte tussen. Veel sterkte!
Maar omdat ik zo'n soort boontje had verloren, en 1.5 week erna nog positieve zwangerschapstest had. Zit dat toch wel goed?
Ik denk niet eigenlijk dat er heel veel verschil in zit? ik had 7 dagen per week 100mcg en nu 5 dagen per week (4 weken heb ik dat) of zou dat wel veel verschil maken?
Ik bedoel de marges die als normaalwaarden beschouwd worden daar zit flink wat ruimte tussen. Bijvoorbeeld je TSH die zou normaal zijn tussen de 1 en te 5. Terwijl ik me bij een TSH van 5 erg hypo voel. Dat bedoel ik. En ja de waarden die nu goed zijn kunnen over vier weken erg gedaald zijn met name je Ft4. Wat ook logisch is omdat je kindje jouw schildklierhormoon gebruikt om zelf een schildklier aan te leggen. Daarom is het ook zo belangrijk om tijdens je zwangerschap op te hogen met je medicatie.
Oke, ja ik snap het met die TSH van 5 en 6 die ik had voelde ik me ook echt niet goed. Maar ik word volgende week ( dinsdag) terug gebeld. neem aan dat die internist zelf het wel kan zeggen? de waardes.. En anders maak ik gewoon een afspraak voor volgende week.
Hallo nmama, Ik heb even jou verhaal gelezen. En ik wil je echt niet ongerust maken. Maar ik zou toch echt zsm een echo eisen!!! Heb nl precies hetzelfde meegemaakt. Dacht dat ik een miskraam gehad had, net als jij, en daarna bleef ik maar pos zwangerschapstesten hebben. Uiteindelijk na bijna 8 wk een echo gehad en toen moest ik met spoed geopereerd worden, want ik had een Buitenbaarmoederlijke zwangerschap en mijn eileider was bijna gescheurd!! Wil je niet bang maken met dit bericht, maar wil je graag wijzen op het feit dat je echt zsm een echo moet laten maken!!! Succes ermee!! Groetjes Stemps
Hoi Dina, Nee had helemaal geen klachten. Ik dacht dat ik een vroege MK had. Ik verloor wat bruin achtige rommel en dat was na 1 dag over. Toe ik een paar dgn later toch nog een x een test deed. Was hij positief. Dus ik dacht dat ik een innestelbloeding had gehad... Nou niet dus!!! Ze waren er echt net op tijd bij, en had dus echt geen klachten!! Groetjes
kan het dan ook 2week erna nog steeds positieve testen die donkerder worden? ben trouwens geen bloed of iets anders verloren ( behalve dat soort boontje)
kun je dan ook nog zulke testen hebben? dit was van 31-1 : http://i84.photobucket.com/albums/k39/Natasja_07/DSC00041.jpg vandaag 03-02: http://i84.photobucket.com/albums/k39/Natasja_07/DSC00065.jpg
jeetje heftig verhaal hoor. Lieve Nmama, asjeblieft ga morgen bellen voor een echo. Bel anders het zmc gewoon op afdeling gyn en leg het uit. Laten we gewoon lekker hopen dat je nog zwanger bent en dat alles goed zit, maar stel je nou voor dat het inderdaad buiten je baarmoeder zit, dan ben je verder van huis. het is jouw lichaam, het is jouw leven, jouw verzekering enz. Bel morgenochtend echt de vk even, poppie is een goede. je kan dan in koog aan de zaan een echo laten maken bij de bedrijvenbij (naast apotheek groesbeek). zou zo met je mee gaan weet je dat! haha ik leef met je mee!
ja ik had al van die poppie gelezen, maar ik ga eigenlijk morgen een weekje op vakantie dus is heeel lastig allemaal,stond allang gepland.. maar is de kans groot dan dat het er buiten zit?buiten mn baarmoeder omdat ik iets kleins was verloren 2 week terug?
ik heb geen idee, ik heb daar geen verstand van. Maar goed... het is sowieso wel fijn om even te weten waar je aan toe bent. Als je gevoel je zegt dat het goed zit kan je het altijd doen voor de zekerheid. Je kan ook morgen ochtend de telefoonnummers meenemen en een afspraak maken voor direct na je vakantie. Ik zou geen risicos nemen met je lijf. Maar goed... dat ben ik
ja oke word wel beetje bang dat iedereen dat ineens nu zegt, weet niet hoe je dat kan weten, ookal ben ik iets verloren.. maar wou zeker nog even bellen hoor alvast voor afspraak
maar als het mis was ( bijv miskraam) kan je 10 dagen later dan nog testen hebben die steeds positiever worden?
Wat een verhaal zeg! Ik heb helaas niet alle pagina's gelezen, het was een beetje veel, maar toch wil ik mijn gedachtes even voorleggen! Kan het niet zo zijn dat je nog wel zwanger bent, maar dat je eerst zwanger was van een tweeling? Dat je misschien 1 kindje bent verloren? Het lijkt mij namelijk heel gek dat je nog zulke positieve testen hebt zoveel dagen later! Ik hoop echt voor je dat je snel duidelijkheid krijgt en het alsnog goed blijkt te zitten!