wel of niet?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Bubbelgum, 2 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubbelgum

Bubbelgum Actief lid

7 jul 2017
    176
    18
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    ik ben in de maand mei gestopt met de pil. en dan was me menstruatie gewoon op tijd. afgelopen maand moest ik de 31ste ongesteld worden en werd 27ste ongesteld. wat me best onzeker maakte. nu zit ik dus te twijfelen of ik wel moet beginnen met ovulatietesten omdat aankomende maand me 3de ronde word om zwanger te worden. en heb altijd gezegd dat ik pas na halfjaar ermee ga beginnen. omdat ik denk dat het juist meer gedoe en stress oplevert. en toch ben je onbewust teveel mee bezig dan je bedoeling is.

want het kan niet zo zijn dat je ongesteld bent eerder en toch zwanger bent? lijkt me sterk maar toch

advies is welkom

2. Kinderwens87

Kinderwens87 Fanatiek lid

31 aug 2012
    4.175
    1.602
    113
    Vrouw
    De eerste periode na het stoppen met de pil kan je cyclus flink variëren. Nu was hij wat korter, maar kan zomaar deze maand ineens langer duren. Je lichaam heeft mogelijk even wat tijd nodig om alles weer op de rit te krijgen:).

Of je wel of niet ovu testen gaat gebruiken is aan jezelf. Zeker nu het wat wisselt kan het helpen je ei op te sporen maar het kan inderdaad ook meer druk leggen.

3. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Ik heb nooit ovulatie testen gebruikt omdat je dan de zogezegde "moet" dagen hebt en je je dan focust op nu moeten we vrijen. Wij vreeën alleen als we er zin in hadden en nooit met de gedachte nu is mijn eisprong nu moeten we seks hebben. De ene keer was dat om de dag de andere keer was dat maar 2 keer in de week.
    Ik heb wel getemperatuurd op aanraden van de gynaecoloog na het 2de miskraam zodat ik kon herkennen wanneer mijn eisprong geweest is om de utrogestan op te starten.

Als jij je comfortabeler voelt om met ovulatietesten te starten moet je dat zeker doen. Hou wel in je achterhoofd dat 3 maanden proberen echt niet veel is, meeste koppels zijn binnen het jaar zwanger.

Hier zegt mijn familie altijd op de dag dat je er het minst mee bezig bent is het prijs en dat was bij ons wel het geval (midden in een verhuis, metekindje net geboren, examens)

Maar doe vooral waar je jezelf het best bij voelt.
    Veel succes en hopelijk heb je snel een positieve test!

4. Bubbelgum

Bubbelgum Actief lid

7 jul 2017
    176
    18
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    @smufje1 inderdaad wat jij zegt het dan moeten. en daarom twijfel ik zo erg omdat we nog maar kort bezig zijn. zijn we een jaar bezig is het een ander verhaal. dus denk dat ik gewoon niet doe. anders ben ik er zoveel mee bezig en dat wil ik liever niet

5. Smurfje1

Smurfje1 Actief lid

2 mrt 2017
    172
    47
    28
    Als je zo hard twijfelt zou ik nog niet aan de ovulatietesten beginnen, is ook redelijk duur zo ovulatietesten.

Veel afleiding zoeken kan ik je als tip geven en niet bij elke steek of brubbel in de buik denken "zou het prijs zijn" ik weet het is allemaal makkelijker gezegd dan gedaan, eenmaal je er aan begint wil je liefst zo snel mogelijk zwanger zijn maar helaas heb je het zelf niet onder controle.

Temperaturen is ook een optie daarbij zie je je eisprong pas als hij geweest is dus dan heb je wel een zicht op je cyclus maar hoef je niet te denken "nu is het de moment"

6. Bubbelgum

Bubbelgum Actief lid

7 jul 2017
    176
    18
    18
    Vrouw
    Zoetermeer
    mijn man en ik willen gewoon zonder moeten sex hebben. en ik ben er afgelopen maanden veel mee bezig geweest en dat wil ik wat losser laten. het komt wanneer het komt. en daarbij komt dat ik ook overgewicht heb en me daarop vooral wil gaan richten. ovulatietesten laat ik liggen. bedankt ik weet wat me te doen staat :)

Deel Deze Pagina