Hallo meiden, Ik zou graag jullie meningen/ervaringen willen. Ik heb van zwanger&kids een sloot aan ovulatietesten gekocht. Ik heb een cyclus van 28 dagen maar voel de laatste tijd mijn eisprong niet zo duidelijk en om geen enkel risico te lopen begin ik deze maand vroeg met testen. Nu is mijn menstruatie net over en heb ik vandaag de eerste test gedaan. Ik had verwacht dat hij helemaal wit zou blijven maar dat is niet zo. Ik weet dat hij niet positief is hoor, maar ik had het gewoon niet verwacht. Is deze test gewoon heel gevoelig voor LH of heb ik gewoon van mezelf redelijk LH? Ik heb wel eerder ovu-testen en dit nog niet eerder gehad. Hier een foto.
Ik gebruik deze ook en hij wordt bij mij pas zo duidelijk als ik in de goede week zit. Dus ik vind het ook een beetje raar. Morgen nog maar eentje doen.
Thanks Babbel! Ik ben dus niet helemaal gek hihi. Wij beginnen na een pauze weer opnieuw en alles voelt weer alsof ik het voor eerst doe. De testen van testpoint bleven echt omo wit tenzij er iets aan de hand was. Vandaar dat ik nu twijfel. Ik zit nu op dag 5 van mijn cyclus.. Morgen idd weer testen.
Deze test is negatief. De test is pas positief als de test-streep even donker of donkerder is dan de controle-streep. Dit komt omdat er altijd wel wat LH in je urine zit, dat is heel normaal. Pas als deze concentratie explosief stijgt nadert je eisprong. Gewoon nog even doortesten dus!!! Klussen heeft nu nog geen zin, maar voor het lekker is het prima natuurlijk, hihi
@Merah: ik weet dat de test negatief is, dat is duidelijk Maar omdat ik geen ervaring heb met deze testen, en die van testpoint pas kleurverschil gaven een dag voordat ik een positieve test had ben ik met name benieuwd of het normaal is bij deze testen dat ze altijd een streepje geven. Knutselen kan altijd wat mij betreft!!
Hoi ik had ook een vroege eisprong. Dag 8, bij een cyclus van 26 dagen. Kluste altijd te laat. Toen ik dit wist was het raak! Heb nu drie kids dus kan wel een vroege eisprong. Zou zeggen go for it! Liever te vroeg klussen dan te laat, oefening baart kunst. Succes.
@Monique79: Thanks! We gaan het gewoon eens zo proberen deze maand, niet geschoten altijd mis! Jij gefeliciteerd met je jongste! Ik zie dat je nog in je verlofperiode zit. Geniet er lekker van!
Ik heb mn hele cyclus zo'n zelfde streep als jou op mn ovutestjes.. Zijn bij mij nooit helemaal wit maar altijd een vrij duidelijke 2e streep. Zegt dus niet zoveel..
@Sasjuh83: dank voor je reactie! Ik ga er maar vanuit dat deze testen gewoon anders reageren. Tot de knaller blijven we gewoon oefenen en dan zien we over 3,5 week het resultaat wel..
Hey Lizzy, Als ik zo'n test heb, heb ik de volgende dag, of uiterlijk de dag daarna een positieve test..! Is wel vroeg inderdaad zo direct na je menstruatie. Je hoort wel eens dat je LH schommelingen kunt hebben voordat je echt een positieve ovu-test hebt, maar zelf heb ik dat nooit gehad. Ben benieuwd of je test morgen positief is!
@Biejie: hey meid, ook bedankt voor je reactie! Je maakt het wel weer spannend haha. Bij de testen van testpoint heb ik dat dus ook, deze testen zijn nieuw maar doordat ik zo vroeg in mijn cyclus zit verbaast het me nog al. Van ontpillen kan geen sprake zijn. Ik ben nu bijna een half jaar mirena vrij en heb eigenlijk direct mijn cyclus opgepakt. Ben wel erg blij dat ik nu heel vroeg ben begonnen met testen. We gaan gewoon vrolijk door tot de knaller!
Nou de test van vandaag is zo goed als omo wit. Kennelijk schommelt het LH bij mij inderdaad nog al. We gaan vrolijk door tot volgend weekend. Dan verwacht ik mijn eisprong en dus ook een knaller van een test.
Ja bizar he? Ik ga uit van zondag 15 mei. Ik heb een regelmatige cyclus van 28 dagen maar ik voel mijn ei de laatste tijd niet zo goed meer springen. Vandaar dit experiment. Ik wilde gewoon eens zien of mijn eisprong idd op dag 14/15 is en niet wat eerder waardoor ik een langere LF blijk te hebben. Even een beetje zelfvertrouwen kweken