hallo. wat voor soort bh is goed na de bevalling? ik ga geen borstvoeding geven dus hoeft geen voedingsbh te zijn. maar het moest volgens de kraam wel een stevige zijn voor stuwing enzo. moet ik dan denken aan een sport bh ofzo? en wat is een goeie?
Ik had sport bh's aan, maar dan nog heb je last van stuwing hoor! Mijn kraamhulp(een wat oudere dame) bond de boel toen nog in, dat doen jonge kraamhulpen niet echt meer. En dat gaf wel verlichting.
ja dat wist ik dat je er toch last van krijgt. maar daarom zei zij dat ik een goede stevige bh moest aandoen. maar heb zoiets nooit aan. altijd gewoon beugel bhs en nu van die meegroei gevallen. dus vandaar
Wat dacht je van een lekkere katoenen bh (zie bijv. HEMA) zonder beugels, in je eigen maat? Goed ademend en zo, hup, in de was. Zou dan misschien evengoed zoogcompressen gebruiken voor evt. lekken.
zoiezo een katoenen, zoogcompressen (kan je ook gebruiken voor koelen enzo maar ikzelf heb nog 3 maanden gelekt zonder BV te geven) en zonder beugels, lekker stevig helpt wel wat. EN zorg minstens voor 2 dan kan er altijd eentje in de was...
Een stevige bh zonder beugels is het fijnste. Bijv. een sportbeha. Maar op een gegeven moment is de stuwing zo erg dat geen bh meer goed past. Dan kan de kraamhulp je borsten inbinden met een grote handdoek en sluitspelden.
Ik had gewoon mijn meegroei BH's aan, eentje zonder beugels. Zat bij mij prima, maar ik geloof dat ik niet echt last van stuwing heb gehad (heb geen bv gegeven)
Ik had gewoon me gewone bh aan, alle bandjes straks getrokken en op de strakste stand gezet. Heb overigens maar 1 dag last gehad van pijnlijke stuwing, daarna had ik alleen nog grote borsten, maar dat werd ook elke dag minder.
de ervaringen zijn erg verdeeld zie ik wel. best moeilijk. tja die meegroeidingen zitten nu ook gewoon prima en ik heb helemaal geen last (meer) van grotere borsten of pijnlijke.
Ik moest direct na de bevalling een te kleine bh aan doen het liefst 24 uur per dag. Tot aan de dag dat de stuwing zo hevig wordt en je kan niks aan hebben. Bij mij was de stuwing daarna gelukkig heel snel weg
sport BH zit erg strak en blijkt dus goed te zijn. ik had echter alle dagen gewoon de voedingsbh aan omdat ik eigenlijk bv wilde geven maar dit is helaas niet gelukt. tijdens de stuwing heeft mijn KH koude doeken op mijn borsten gelegd en dat hielp echt onwijs goed!