Ik ben bang

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door noena, 6 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    Ik heb in +- 2 jaar tijd 2x eennkeizsrsnede gehad.. Ben aan de anticonceptie gegaan omdat die wond van 2x een keissrsnede moet rusten.. Maar nu ben ik 1 jaar na mijn 2e keizersnede zwanger geraakt door de anticonceptie heen (nuvaring)

Nu las ik verhalen op internet dat ik grote kans heb dat mijn baarmoeder scheurt en ik en baby dat niet overleven.. Weet niet wat ik moet doen... Iemand ervaring met dit???? En curretage is geen optie voor mij, tenzij het er echt om spant en dan nog sta ik er niet achter..

2. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig maar ik denk niet dat je jezelf onnodig bang moet maken.

Het is sowieso iets wat je moet overleggen met je arts en ook je zorgen kenbaar maken, hij of zij kan jou dan goed in de gaten houden!

3. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Toen ik was bevallen van m'n dochtertje lag ik met een schat van een vrouw op zaal, die in 4 jaar tijd, 3 keizersnedes heeft onder gaan. Het is wel goed gegaan, het enige is dat zij die nacht nog wel een keer geopereerd moest worden omdat de wond iets was open gegaan en er een stukje darm doorheen kwam. Heel vervelend, maar ze was er zelf heel rustig onder.

Ik zou het even met je gyn bespreken, je kan wel gaan googlen, maar dan maak je jezelf helemaal gek, dus niet doen en overleggen met iemand die er verstand van heeft. ;)

Liefs Huismus

4. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    Thnx dames.... @huismus, dat je nog een keer onder het mes moet zou ik voor lief nemen als de rest goed is gegaan...

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    Ik ben nu ook weer zwanger na de ks. De laatste ks is 2 jaar geleden en die daarvoor ook 2 jaar. Ik heb juist heel veel positieve verhalen gehoord over meerdere ks en ook mijn gynaecoloog zag er geen enkel probleem in.
    Maak je niet te druk en google eens op postieve verhalen in plaats van wat er allemaal mis kan gaan.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.335
    36.195
    113
    In vrijheid bevallen: Onderzoek VBAC2 Juli 2006

Onderzoek waaruit blijkt dat bij een vaginale bevalling na meerdere ks maar lichtelijk hoger is dan na 1 ks. En dan hebben we het ook nog over een natuurlijke bevalling, dus onder druk van weeën. Dan is het een kans van 0.9%. Dus nog geen 1%.

De kans dat je baarmoeder zomaar scheurt (dus zonder weeën) is dus nog veel en vele malen kleiner.

7. Metire

Metire Niet meer actief

ik heb totaal geen ervaring met keizersnedes (1e x zwanger) dus ik kan er zelf niks over zeggen maar ik weet wel dat je niet op google moet kijken! daar staan alleen de ergste verhalen die soms ook nog eens niet waar zijn ook.. bespreek je angsten gewoon met een arts/gyn/vk, dan weten ze meteen wat jouw situatie is en kunnen ze je ondersteunen :) ook ken ik meerdere vrouwen die meerdere keizersnedes hebben gehad in redelijk korte tijd en daar is alles helemaal ok mee! :)

8. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

een vriendin van me heeft 3 keizersnedes gehad , ze had wel wat last van haar litteken maar verder geen probleem ze mag wel niet meer zwanger worden nu omdat het risico dan veel groter zou zijn

9. ManonM78

ManonM78 Lid

29 nov 2011
    52
    1
    0
    lelystad
    HOI. IK heb nog nooit zoiets gehoord. Heb 2.5 jaar geleden na een horror bevalling ook een keizersnede gehad. Alle details van de bevalling en het persen bespaar ik je. Nu had ik zelf zoiets van NOOIT MEER. BEDANKT! Nu blijk ik ( sinds een week weet ik het) weer zwanger. Ben nu 10 weken en ook wel bang voor de bevalling. zelf mag ik misschien nog wel kiezen, wel of niet op de "normale" manier, of een keizersnede..Ik zit er nu wel mee want op zich kies ik het liefste weer voor de keizersnede. Ik denk dat als het waar is wat jij denkt, dat de VK jou dit wel had medegedeeld..geniet van je zwangerschap en maak je zelf niet gek. Tegenwoordig is het niet meer zo gevaarlijk, denk ik..sterkte..

10. noena

noena Fanatiek lid

4 nov 2007
    1.114
    0
    0
    Bedankt voor de racties dames.. Bij na controle van mijn 2e keizersnede zei de gyn dat ik nu 2 jaar moet wachten.. En ik ben wel zo iemand die die regeltjes volgt en anders in paniek kan raken..

Deel Deze Pagina