Maandag intake inleiding, ervaringen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door PrettyMuffin, 19 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Aangezien ik er lichamelijk en emotioneel helemaal doorheen zit heeft de vk me afgelopen donderdag doorgezet naar de gyn voor een intake inleiding. Maandagmiddag staat de afspraak gepland. Erg spannend natuurlijk en ben me nu goed aan het inlezen, maar wil toch even jullie hulp inschakelen.

Hoe snel ging het bij jullie na de intake? Hoeveel dagen later werd je ingeleid?
    Zijn er dingen die ik echt even moet vragen?
    Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Dankjewel!

ps. Ik weet dat ik de 40 weken nog niet aan heb getikt, maar de vk heeft me doorgezet zonder dat ik hier om gevraagd heb, wat wel aangeeft dat we niet tot de 42 weken gaan wachten. Ik hoef dus niet te horen dat de gyn pas met 41.zoveel gaat inleiden :)

2. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Ik lees even mee , ik mag me dinsdag melden :)

3. Lievelenthe

22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had op woensdag me intake en mocht vrijdag terecht dat was vol dus toen die maandag. In had al wel 3/4 cm ontsluiting het was mijn tweede.. Eerst werden mijn vliezen doorgeprikt en infuus gezet maar de weeen kwamen door het prikken van de vliezen zelf al op gang maar ze wilde toch het infuus op de laagste stand aanzetten om mee te helpen maar die moest uit omdat dat toch te heftig werd alkes ging zo snel in een uurtje bevallen. Zelfde middag nog naar huis ik heb het prima ervaren. Gewoon je spulletjes allemaal mee en alles op je af laten komen.. De eerste kwam bij mij spontaan na het breken van mijn vliezen dus nunwas ik,best zenuwachtig voor een geplande bevalling maar echt nergens voor nodig als je daar eenmaal ligt gaat alles vanzelf. Zet hem op !!!

4. Lievelenthe

22 okt 2013
    58
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ow en ik was 39 weken...

5. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Mag ik vragen wat de reden voor inleiding was bij jou?

6. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik ben ingeleid met 38+4 vanwege te hoge bloeddruk. Ik liep al een paar weken bij de gyn. Op vrijdag de beslissing om in te leiden en ik ben op maandagochtend ingeleid en dinsdagavond bevallen.

7. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Ik heb heel de zwangerschap al in het ziekenhuis gelopen vanwege mijn schildklieraandoening. Ik ben met 41+1 op controle geweest en toen aangegeven dat ik het niet meer trok. De volgende ochtend ben ik al ingeleid (donderdag) omdat de volgende dag het vol zat en het daarna weekend was.

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Bij mij zat er volgens mij een dag of drie tussen intake en inleiding. Ik had een dag eerder gekund, maar het was erg druk en dan liep ik het risico die ochtend zelf nog te horen dat het een dag uitgesteld zou worden. (Het was bij mij verder niet dringend, ik liep tegen de 42 weken aan.) Ik ken mezelf en ik kan dan niet tegen zo'n kast-minute verandering, dus ik heb er toen zelf maar voor gekozen gelijk en dagje later te gaan.

Ik moest er 's ochtends vrij vroeg zijn, half 8 ofzo. Ik vroeg me af waarom, aangezien ik op een bed werd gekwakt en pas drie kwartier later iemand zag met de mededeling "sorry, het is altijd erg druk 's morgens." Prima, had me dan een uurtje later gevraagd. Maar goed. Half uurtje aan de monitor op de (gedeelde) kamer. Was wel gezellig op zich, met die andere zwangere dames. Na nog eens drie kwartier ofzo werd het beoordeeld en mocht ik naar de verloskamer waar ze de ballon inbrachten. Daarna mocht ik weer teug naar de kamer of rondlopen of wat ik maar wilde. Net na het inbrengen kreeg ik wel weeën, maar die zakten weer weg. Op advies gaan rondlopen om ze weer op te wekken maar er gebeurde niks. Ik mocht naar huis of in het ziekenhuis blijven, wat ik wilde. Nog maar een rondje gelopen en afgesproken dat we nog wat zouden drinken in het restaurant en dan maar naar huis, want er was nauwelijks meer activiteit. Tot we daadwerkelijk in het restaurant zaten. Damn! Ik wist niet hoe gauw ik terug op die kamer moest komen zeg! Blijkbaar werkt warme chocomelk met slagroom weeën opwekkend :p
    Toen ik weer op de kamer was, zakten ze toch weer af en had ik het idee: dan maar naar huis. ,aar toen mocht ik ineens niet meer naar huis en moest ik nog een keer aan de monitor voor ik weg mocht. Daar zagen ze wel weeën op, die ok meer voelde als harde buiken. Advies om toch te blijven en niet veel later verloor ik de ballon. Een tijdje daarna (inmiddels was het avond) mocht ik naar de voorbereidingskamer. Daar bleef ik het gevoel houden van zet het nou door of niet? Weeënopwekkers gekregen en vliezen gebroken. 's Nachts (vlak na middernacht) werd eindelijk onze zoon geboren.

Voor de intake heb ik miet echt advies. Voor de dag zelf; ik had vaak het gevoel dat ik wat vergeten werd. "Er komt zo iemand." duurde standaard een uur of langer. Ik hoop dat het bij jou anders is en dat het gewoon aan ons ziekenhuis lag. Misschien kwam het doordat ik los mocht rondlopen en steeds op een andere kamer werd ondergebracht ofzo. Maar ik zou in ieder geval wel assertief zijn en duidelijk vragen wat de bedoeling is en wanneer dat dan staat te gebeuren.
    Ook wat betreft eten en drinken waren we maar wat verloren. Toen ik om zeven uur 's avonds aangaf dat ik sinds de lunch niks gegeten had, werd mij alsnog wel wat aangeboden. Ze konden voor mij wel een boterham smeren. Toen ik er om vroeg kon dat dan voor mijn man eventueel ook wel, maar dat was eigenlijk niet de bedoeling. Toen heb ik ook maar bedankt en is mijn man in het restaurant wat gaan halen. Dus ook dat als tip: zorg dat je geld bij je hebt (en op de openingstijden van het restaurant let!) of neem zelf wat mee.

9. Claudia88

Claudia88 Fanatiek lid

7 mrt 2013
    1.301
    599
    113
    Oh ik lees ook even mee.. Hier ga ik ook ingeleid worden indien de kleine man zich niet zelf aandient met 40 weken.. Eerst word ik nog een keer gestript en als die tweede keer niet werkt, dan mag ik mij ook melden.. Hier dezelfde redenen als jij PrettyMuffin..

10. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Wat een verhaal :eek: En wat slecht dat ze je zo hebben laten liggen elke keer.. Al is het volgens mij normaal in het ziekenhuis om conitnue vergeten te worden :( Had ik met 29 weken ook toen ik werd opgenomen met bloedverlies. Continue wachten wachten wachten..

Geld zullen we voldoende inpakken en ik zal vriend nog even langs de supermarkt sturen voordat we ons moeten melden :)

11. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik had ook een afspraak,toen de gyn zei "dan gaan we eens kijken voor een mooie datum" reageerde ik met "vandaag??"
    En er was plaats,dus kon me 2uur later weer melden

12. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Oh wauw! Dat is helemaal snel :eek:
    Dat gaat me dan weer even iets te ver, ik zou dan voor woensdag kiezen, kan ik dinsdag nog ff thuis laatste dingetjes in orde maken en ben ik er echt klaar voor (a)

13. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Hoihoi,

Hier ook 2 keer een inleiding gehad! Kon direct de volgende dag terecht. Wel moest ik beide keren eerst een veter aangezien ik nog niet inleidbaar was.
    Weet je of je al 'rijp' bent voor inleiding?

Groetjes

14. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Inderdaad ook goed om te weten hoe ze gaan 'primen' als je baarmoedermond nog niet rijp is. Hier was het standaard een ballonkatheter en kon je ingeloot worden om mee te doen met het onderzoek om ingeleid te worden met tabletjes (cytotec). En na het vliezen breken hebben ze me meteen op weeënopwekkers gezet. In sommige ziekenhuizen wachten ze daarmee.

15. PrettyMuffin

PrettyMuffin Bekend lid

25 feb 2012
    937
    0
    16
    Ik had donderdag nog geen ontsluiting, maar wel een bijna volledig verweekt tuutje. Morgenochtend nog even naar de vk voordat we naar de gyn vertrekken, ik weet alleen niet of het handig is om dan nog om inwendig onderzoek te vragen ivm gevoelige baarmoedermond die meteen dik twee dagen bloed. Kan ik misschien beter aan de gyn overlaten, dan blijf ik tot die tijd nog een beetje fris en fruitig :p Vind dat altijd zo vervelend om met bebloed maandverband aan te komen bij een vk/gyn afspraak :p

16. Jeluna

Jeluna Bekend lid

27 aug 2008
    571
    0
    0
    Je bent dacht ik 1cm ontsluiting nodig om in te leiden dmv infuus. Ik zou dan in jouw geval rekening houden dat de inleiding misschien 2 dagen kan duren. In ieder geval heel veel succes!!

17. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Doet het plaatsen van zo een ballon nou erg zeer of valt het mee?

18. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Ik vond het erg meevallen. Het is wat onaangenaam, maar het deed geen pijn. Hier zeiden ze dat ze graag 2 a 3 cm wilden hebben om de vliezen te breken. Ik had na een dag met de ballon ruim 3 cm ontsluiting.

19. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Oh gelukkig , ik hoor zoveel verschillende verhalen. Hoop dat het snel gaat allemaal :D

20. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Elke bevalling is weer zo anders. Hier bleef ik tijdens het inleiden steken op 7 cm ontsluiting. Dat kwam omdat mijn dochter verkeerd lag. Ze kwamen daar pas na 4 uur achter toen de eindverantwoordelijke gyn kwam kijken waarom het stagneerde. Uiteindelijk heb ik door zelf te gaan persen en de laatste 10 min. met Hulp van de vacuümpomp een keizersnede kunnen voorkomen. Zoals eerder al is gezegd het is belangrijk dat jij (of je man) assertief reageert. Ik werd namelijk wanhopig van dat ik niks was opgeschoten na steeds 2 uur weeën wegpuffen.

Deel Deze Pagina