Wat vinden jullie van mijn rijtje? Heb ik vandaag of morgen nog kans op een positieve test? Vorige maand heb ik voor het eerst tests gedaan en toen had ik vanaf dag 10redelijk oplopende tests en op dag 15 na mijn menstruatie (vandaag dus) een super positieve test. Dat had ik deze maand ook verwacht, maar helaas, snap er niks van (zie foto). Op 11 oktober twijfelde ik even, maar de clear blue gaf op 12 oktober toch negatief aan. Gisteren en vandaag heb ik alle kwaaltjes van mijn eisprong (steekjes en een strakke buik, wat slijm) maar gisteren toch twee negatieve tests gehad en vanochtend nog een negatieve. Ik heb nu nog twee van de clear blues liggen. Wat denken jullie, is het zinvol deze straks en morgen ochtend nog te gebruiken of kan ik ze beter sparen voor de volgende ronde? Bekijk bijlage 422875 Volgende maand ga ik in ieder geval alleen met de peperdure clear blues aan de gang. Dan heb ik in ieder geval geen gedoe met het duiden van streepjes. Pffff. Moest het even kwijt, wordt er weer zo onzeker van. We gaan trouwens voor terugplaatsing van een cryo, dus het is wel belangrijk dat ik dé dag vindt.
Ik denk dat je eisprong nog niet geweest is aan de streepjes te zien. 11 oktober loopt hij wel op maar niet voldoende. Nog even doortesten. Ps ik vind het ook lastiger om zo te zien als ze in een cassette zitten ik heb gewoon van die sticks die lijken duidelijker.
Bedankt, dames! Ik heb weer een beetje hoop dat het nog goed komt deze maand. Net een clear blue gedaan en die was negatief. Ik vind het gewoon zo raar dat ik echt voel dat er wat aan de hand is qua eisprong, maar dat de tests dan maar negatief blijven. Krijg er een beetje de kriebels van, haha. Wat denken jullie, vanavond nog een keer of liever morgen ochtend? Ik heb nog één testje liggen en hoop eigenlijk dat ik niet nog een nieuw pak hoef te kopen.
ik heb deze cyclus ook ovulatietesten gebruikt... maar wrs mn ei gemist, want toen de ovulatietest uiteindelijk positief aangaf (op dag 28 van mn cyclus), heb ik de dagen daarna nog een paar ovulatietesten gedaan, allemaal positief, en toen maar een zwangerschapstest.... ook positief misschien heb je je ei al wel gehad, maar gemist (net als ik) merk je niks aan je afscheiding rondom je eisprong?
Dus ik mag je feliciteren met je zwangerschap?! Ik denk niet dat ik mijn ei al gemist heb, omdat ik nu pas de kwaaltjes van mijn eisprong heb. Nog geen slijm (heel klein beetje maar de laatste twee dagen), maar wel steekjes en krampjes in mijn baarmoeder. Aan hand van de eerdere reacties heb ik nu toch nog hoop deze maand nog een positieve test in handen te hebben. Ik ga straks toch nog maar KV testjes halen, kan het niet laten. Ik wil gewoon die positieve test en ervan 'af' zijn, want zodra hij positief is moet ik het ziekenhuis inlichten en dan vertellen zij mij verder hoe, wat, waar, wanneer. Dan hoef ik zelf niet meer na te denken zeg maar.
Hi LoveAim, Als ik je testjes zo bekijk vind ik die van 11-10 eruit springen. De streepjes lijken daar nagenoeg even donker. Op alle andere testjes vanaf 12-10 vind ik de teststreep lichter dan de controlestreep. Vanaf het moment dat je de piek hebt opgespoord (wat naar mijn mening bij jou dus 11-10 is) zal de piek weer snel dalen in de meeste gevallen en vallen testjes daarna negatief uit. Ik vermoed dat jouw LH piek erg kort is, wat de negatieve testjes vanaf 12-10 kan verklaren. Ik zou dus geen nieuwe ovulatietesten meer gebruiken. Niet iedere vrouw heeft een dermate hoog LH tijdens de piek dat de teststreep net zo donker of zelfs donkerder is dan de controlestreep, maar misschien speelt de gevoeligheid van de test zelf daar ook een rol in. Ik ben zelf alleen bekend met de CB digitale ovulatietesten en die hebben er tot nu toe nooit naast gezeten. Belangrijkste is iig om bijtijds te beginnen, voor hetzelfde geld is het blije ei een keer wat eerder. Even rekenend...als jouw test van 11-10 de piek was (weet niet hoe laat op de dag je toen testte?) zul je vanaf dat tijdstip ongeveer 20-48 uur nadien je daadwerkelijke ovulatie hebben gehad waardoor je vanaf 12-13 oktober slijmverlies kan hebben gehad. Bovendien kan slijmverlies 1-2 dagen NA je eisprong nog optreden. Tot zover mijn indruk van je testresultaten.. Anderszijds zeg ik: volg je gevoel...als je het gevoel hebt door te willen testen, gewoon doen!! Misschien zou je even met ziekenhuis kunnen overleggen over hoe en wat qua testen tot nu toe, en kun je bloed laten prikken. Aan de waardes kunnen ze zien of de eisprong heeft plaatsgevonden. Heel veel succes!!!!
LittleWoodstock, dank voor je duidelijke reactie! Je zou zo maar eens gelijk kunnen hebben. Ik weet nog dat ik vroeger altijd 2-3 dagen achter elkaar positief testte, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat dit nu ook het geval is. Vorige maand had ik echt een knaltest, geen twijfel mogelijk, maar helaas konden we er toen nog niets mee, dat was meer voor mezelf om er zicht op te krijgen. Misschien test ik straks tegen beter weten in, maar ik wil gewoon zekerheid hebben dat ik deze maand mijn ei echt gemist heb. Ik voel me of ik hier een onwijs drama van zit te maken nu, maar het is echt die onduidelijkheid waar ik kriegel van wordt. Ik ging ervan uit dat we deze maand echt voor de cryo zouden gaan en heb me er helemaal op ingesteld en nu valt dit een beetje tegen.
Geen probleem hoor! Hoop dat je er wat mee kan! Je kent je eigen lichaam het best (meestal ) en de ene cyclus is soms de andere niet. Ik begrijp je gevoel helemaal trouwens, over het willen hebben van zekerheid over wel/niet gemist. Toevallig heb ik het deze cyclus ook. Testen bleven maar negatief, was zelfs een dag gestopt met testen omdat ik dacht de eisprong gemist te hebben...zonde van de testjes dacht ik nog. Gisteravond dacht ik ineens laat ik toch maar testen want ik wil het zeker weten. Ineens een knalpositieve test, waarbij de teststreep donkerder was dan de controlestreep, iets wat ik nog nooit gehad heb overigens, al mijn positieve digitale ovulatietesten bleken bij controle van de streepjes een hooguit even donker teststreepje te hebben. Je hebt geen PCOS of iets dergelijks? Wat is je achtergrond qua kinderwens?
Oh wow, kijk, daar hoop ik dus ook nog op deze maand. Vorige maand had ik dus wel zo'n test en deze maand (nog) niet. Nee, ik heb geen PCOS. Er zijn bij zowel mijn man als bij mij wat 'problemen' vastgesteld, maar dat ging meer over de kwaliteit bam mijn eitjes en zijn zaad en niet over mijn cyclus. We hebben in 2011 drie icsi's gehad, de laatste in Gent. Uit deze poging is onze dochter ontstaan en wij hebben nog een cryo over. Deze willen we nu laten terugplaatsen en in principe houdt het daarna op voor ons, want we willen de mmm allebei niet meer in. Voor ons is deze poging dus of de kans op een tweede kindje of het afsluiten van de mmm en alles, wat daarmee samenhangt. Jij gaat nu voor je tweede IUI zag ik? Pfff, ik was in de laatste jaren haast vergeten hoe zenuwslopend dit is en hoe nauw het allemaal luistert. Ik dacht toch echt 'dat doe ik wel even'. Niet dus.
Oké, duidelijk verhaal betreffende de voorgeschiedenis. Wel pittig zeg, 3 x icsi....maar met gelukkig een mooi resultaat in de vorm van jullie dochter. Je zou dan inderdaad zeggen dat je weet hoe het voelt om met dat bijltje te hakken als je voor de tweede gaat, maar de praktijk is precies wat je zegt: zenuwslopend. Ik weet even te weinig van icsi...in hoeverre moet je je eisprong traceren als er een cryo terugplaatsing plaats moet vinden? Hangt dat met elkaar samen op 1 of andere manier? Of is het de bedoeling dat je je cyclus in kaart brengt om straks de terugplaatsing te krijgen in de meest gunstige omstandigheden? Ben wel benieuwd hoe zoiets in elkaar steekt. Ik sta idd op de springplank naar IUI 2. De eerste was in augustus en die is mislukt helaas, maar wel week overtijd...dus er is wel ''iets'' gebeurd toen. Ik heb al een dochter, die na 2,5 jaar nodeloos proberen spontaan gekomen is op natuurlijke manier...dus zonder mmm. Wij stonden destijds totaal niet open voor mmm, dus na paar jaar proberen schikten we ons in ''het lot''. In de periode dat onze dochter verwekt is hadden we nota bene maar 1 x gemeenschap gehad, dus we waren werkelijk perplex toen de test positief bleek. Door allerlei omstandigheden start IUI 2 eind deze maand. Tenzij ik niet ongesteld word uiteraard. Balen van je vage test vanmiddag zeg! Dan vermoed ik toch dat je ovulatie al geweest is kort na 11-10.
Wat een wonderkindje hebben jullie dan ook, hihi. Wij hadden de hoop toen al bijna opgegeven, het was onze laatste poging waar ik zwanger van werd. We hebben heel wat meegemaakt op mmm gebied, vandaar dat ik het nu zo apart vind dat ik toch weer zo in de zenuwen zit. Ik zou beter moeten weten. Het gaat er inderdaad om de best mogelijke omstandigheden voor de terugplaatsing van de cryo te creëren. Ik moet straks eenmalig pregnyl spuiten, maar verder heb ik ervoor gekozen geen medicatie te gebruiken. De cryo heeft in zo ver niet zo veel meer met de hele icsi procedure te maken. Hij is ontstaan door icsi, maar nu is het dezelfde terugplaatsing procedure als bij ivf. Wat spannend dat er bij jou de eerste keer iets gebeurd is. Ik hoop dat dit bij je tweede iui ook het geval is en dat het deze keer blijft 'plakken'! Mijn lichaam blijft me voor de gek houden deze maand. Ik heb alle tekenen van een eisprong, maar blijf negatieve tests houden. Ik denk dat ik het maar op moet geven voor deze maand. Jammer, maar helaas.
Bekijk bijlage 423185 Zou het toch kunnen dat mijn piek nog moet komen? Testen worden niet lichter (ook niet donkerder helaas) en vandaag heb ik best wat krampjes en slijm (sorry, beetje onsmakelijk ). Morgen misschien??
Hi LoveAim, Eindelijk tijd om te reageren! Dank voor je duidelijke uitleg, begrijp nu beter hoe het zit. Vind het wel een raar idee hoor, zo'n laatste icsi mogelijkheid. Het is erop of eronder dus! Daarom is je gemoedstoestand ook helemaal te verklaren, dat zenuwslopende gevoel...want het is je laatste strohalm zogezegd. Erg spannend. Heb ook naar je testjes gekeken uiteraard...goed om even door te testen. Je blijft toch het idee houden dat je zeker wil weten of je iets wel of niet mist hè, waardeloos is dat, maar ja. Beter teveel dan te weinig in dit geval. Hoeveelste dag van de cyclus is het nu? Kan er een oorzaak zijn voor een latere eisprong...misschien stress? Want normaalgesproken is je cyclus regelmatig dacht ik? Waarschijnlijk zeg ik nu iets heel raars maar een spontaan onstane zwangerschap is niet mogelijk? Ben benieuwd naar je volgende testuitslag..de teststreepjes zijn niet donker maar ook niet heel licht. Vreemd. Nog contact gehad met poli?
Ja klopt, het is eigenlijk nu of nooit voor ons. We hebben er ook vrede mee als het niet lukt, dan kunnen we het afsluiten. Maar als je eenmaal de keuze hebt gemaakt wil je er zo snel mogelijk voor gaan. En dan hebben we het ook maar achter de rug. Ik ben blij dat ik naar mijn gevoel en lichaam geluisterd heb. Na een super lichte kV test vanochtend kreeg ik in de late ochtend toch een duidelijke streep (zie foto)! Ik verwacht morgen een knaltest, op dag 18! Erg laat voor mijn doen, zou zeker door stress kunnen komen. Nee, een spontane zwangerschap is bijna niet mogelijk bij ons. Helaas! Bekijk bijlage 423352
Hey LoveAim, Hoe gaat het nu met testen? Ben je nog doorgegaan en de echte piek gezien of toch handdoek in de ring? Ik kan je bijlage helaas niet meer zien, maar ga er van uit dat er goede oploop was qua donkerheid. Ben echt benieuwd!
Sorry, LittleWoodstock, ik zag net pas dat je nog hebt gereageerd! Wat lief van je! Op 18 oktober heb ik inderdaad een positieve cb ovulatietest gehad en afgelopen donderdag terugplaatsing van een goed ontdooide sterke cryo!! Ik zit nu dus in de wachtweken, maar heb gelukkig genoeg afleiding, dus nog valt het mee. Alleen heb ik krampen en een opgeblazen buik de laatste dagen, dat wordt nu wel een beetje vervelend. Nog 'een paar dagen'! Hoe gaat het met jou en je iui?? Ik ben ook wel benieuwd!!
Oh wauw LoveAim! Je terugplaatsing is ineens een feit! 23 oktober dus...wanneer mag je dan testen? Goed te horen dat alles goed ontdooid was, en je ook alsnog je positieve ovulatietest hebt gehad. Toch je gevoel gevolgd...zo zie je maar weer!! Ik duim met al mijn duimen dat de zwangerschapstest straks ook positief is! Ik hoop dag je het me wil laten weten, mag ook via PB Bij mij is het wachten op de rode heks. Het moet echt ieder moment beginnen maar er is nog niks. Positieve ovu-test op dinsdagavond 14-10, dus later dan 48 uur daarna moet de daadwerkelijke ovulatie toch wel zijn geweest. Maar goed, dat weet je natuurlijk nooit 100% zeker. Hoe dan ook, de komende 48 uur worden spannend pffff. Mocht ik gewoon ongesteld worden dan starten we met IUI 2.