2.5 week geleden heb ik helaas wéér een miskraam gehad. Behoorlijk verdrietig en uitputtend, maar we willen ook graag door. Op dag 10 na mijn miskraam zag de gynaecoloog links een dominante follikel van 14mm. Verder zag ze 3-laags baarmoederslijmvlies, en gaf ze aan dat mijn ovulatie er duidelijk aan kwam. Ze adviseerde ons om ervoor te gaan. Op dag 12 leken mijn testen héél licht op te lopen. Ik dacht: aha, nu komtie, maar nope, de volgende dag was mijn test meteen weer lichter. Inmiddels zit ik op dag 17 en lijken mijn testen alleen maar lichter en lichter te worden. Begrijpt iemand dit misschien? Heb ik mijn piek gemist? Hoe kán dit nou, een follikel dat een week geleden 14mm was had nu toch echt wel moeten springen lijkt me? In de bijlage een foto van een paar dagen terug, met een super lichte oploop op dag 12. Testen tot vandaag (dag 17) zijn allemaal net zo licht (of lichter) als dag 14. Wij zijn niet routine onder behandeling bij de gyn, dus ik kan het daar helaas niet vragen.
Stek dat jouw ei 1 mm groeit per dag en springt bij 23 mm, dan zou je pas op cd 23 een eisprong hebben . Alles kan dus nog
Thanks voor je snelle reactie! Je denkt dus dat hij nog moet springen, en die vage oploop op dag 12 geen "gemiste piek" zal zijn geweest?
Komt nog hoor even geduld nog Die van mij sprongen pas met 25/26 mm dus dan hebben ze de extra dagen ook wel nodig
Okee goed om te weten! Ik had in mijn hoofd 20mm. Het is onwennig voor me, meestal is mijn ovulatie uiterlijk op dag 16, maar ik zit nu natuurlijk wel na een vmk...
Had bij mij geen invloed erop gelukkig. Sowieso kan eisprong later zijn een keer gaat erom dat er wel een mooi follikel zit t is ook lastig om na al die pech weer te vertrouwen op je lichaam (heeft mij maanden gekost+EMDR zelfs). Geef je follikel maar mooi de tijd
Hou er ook rekening mee dat je lichaam misschien gewoon geen eisprong zal hebben deze maand. Ik had dit na mijn miskraam, geen positieve ovulatietesten maar wel mijn regels.. de maand erna was hij er terug gelukkig. Hoop voor jou dat het gewoon wat langer duurt deze ronde ipv helemaal geen. Sterkte ook met het verwerken opnieuw..
Maar zou die follikel dan gewoon weer oplossen ofzoiets? Ik dacht dat een dominante follikel ook een eisprong betekende?
Had dat na laatste mks ook..follikel rond 14mm dag 5-10.. duurde maar en duurde maar en telkens zei de gyn, binnenkort eisprong hoor Bleek dat ding maar 0.6mm p.d. te groeien en bij mij springen ze pas tegen de 24, dus heeele late eisprong.
Woooow goed om te weten! Haha wat irritant zoiets. Verschilt het per keer ofzo dat groeien? Ik heb maar vast nieuwe ovulatietesten besteld
Ja normaal is tussen 1 en 2mm pd. Maar om 1 of andere reden na mk dus niet bij mij . Normaal rond dag 16, dan 21-28.
Het kan beide kanten op. Ik heb tijdens mmm al gehad dat er bij een follikelmeting een van 14mm zat en 3 dagen erna was die gewoon verdwenen zonder eisprong. Het kan dus wel. Maar de kans dat die gewoon doorgroeit lijkt mij ook groter
Inmiddels vruchtbaar slijm gehad, maar nog geen positieve test. Hopelijk toch een goed teken! Ook ovulatiepijn trouwens.. Maar dan rechts ipv links
Ik heb eindelijk een positieve test! Op dag 20, dus 5 dagen later dan wat voor mij normaal is. Maar hij is d'r Gisteren nog hartstikke negatief. Ik test inderdaad 1x per dag. En in de ochtend, dat is handiger voor me, maar de rest van de dag is mijn urine ook niet goed geconcentreerd. Wat me wel opvalt: ik had het gisteren toen we gingen slapen mega heet, terwijl ik het de afgelopen dagen heel koud had. Nu vanochtend ook weer. Dus ik hoop maar dat m'n ei niet nu al gesprongen is? We hebben zojuist seks gehad (sorry tmi ) en op dag 17, dus echt heel handig getimed is het misschien niet als ik vannacht al geovuleerd heb.
Ja klopt! Vanmorgen positive ovutest en ook meteen seks Maar dus wel heel warm sinds gisteravond. Maar maar goed, misschien is dat toeval en niet per se een "temperatuurstijging". Nou, misschien wordt dit wel onze "3 maal is scheepsrecht". Thanks voor jullie advies!