Ik wil wel graag, maar....

Discussion in 'Zwanger worden' started by mamavanHind, Dec 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ons dochtertje is nu 10 maanden oud en ik wil heel graag weer opnieuw proberen om zwanger te worden. Een vriendin is nu zwanger van haar tweede en ik ben weer helemaal in de stemming. :oops:
    Alleen hebben mijn vriend en ik besloten dat we er voorlopig niet aan beginnen. Eerst mijn studie afmaken (februari 2007 klaar), verhuizen naar de andere kant van het land en beiden een vaste baan zoeken daar. Zelfs als we nog niet verhuizen: we wonen nu vier hoog zonder lift en dat is best wel heftig, zeker met twee kids. Oftewel, verstandelijk gezien niet, maar emotioneel gezien wel. Ik vind dat heel erg dubbel en ben ontzettend aan het twijfelen. :( :(

2. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dat is balen meid als je hart en gevoel zegt van ja, maar aan de andere kant heeft je vriend natuurlijk wel een punt dat ie zegt eerst het andere (zeker niet onbelangrijk) op orde hebben...verhuizen e.d is niet niks het afmaken van een studie terwijl je zwanger bent ook niet want de ene zwangerschap (waar je misschien bijna niks van gemerkt hebt) is de andere niet misschien wordt je bij een 2e zwangerschap wel kotsmisselijk weet ik veel wat voor andere dingen er bij kunnen horen....

geef het even de tijd je gevoel is zeker te begrijpen maar ook je vriend moet je hierin niet voorbij gaan...zorg lekker dat je alles op een rijtje hebt en het is leuk als er weer iemand zwanger is dan krijg je weer die kriebels maar even het verstand boven het gevoel laten werken laat je zien dat het idd misschien beter is om even te wachten tot jullie alles op orde hebben het is niet niks wat jullie op het moment allemaal te wachten staat zeg..

liefs en veel succes

3. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Het is absoluut waar dat we eigenlijk nog niet toe zijn aan een mogelijke tweede kindje. Ik wou alleen dat mijn gevoel ook wat meewerkte. Ik wilde nooit kinderen, maar ik ben echt volledig om! Nou ja, gelukkig is mijn vriend een goede steun. Hij snapt het volledig, maar we kunnen elkaar wel oppeppen als het moet. Gelukkig!

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    wees blij meid, en waarschijnlijk worden die gevoels ook nog eens aangewakkerd omdat je vriendin, familie of weet ik veel wie nog meer zwanger is of zijn of dat er net een humpie dumpie geboren is ook dan begint het altijd weer te kriebelen maar ja wat moet je ermee met die gevoelens...? ;)

wachten tot de rijp is dat je kunt zeggen ja we hebben weer ruimte voor een 2e (ff cru gezegd).....

leuk te lezen dat jullie elkaar zo in "toom" houden... ;)

5. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

Oct 23, 2006
    2,055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Verstand overschreeuwt het gevoel niet snel, maar soms kan je er toch beter wel naar luisteren. Ik denk in dit geval ook.
    Maar lastig lijkt 't me wel, kan ik me voorstellen.
    Alleen anders word 't erg stressen, en dat is niet goed voor jullie en ook niet voor een baby.

Succes met alles!

6. mamavanHind

mamavanHind Actief lid

Aug 12, 2006
    380
    0
    0
    Diëtist in opleiding
    Ik zet al het gevoel maar even in de ijskast, want zo word ik inderdaad alleen maar gestresst (van het idee alleen al hoe het praktisch zou gaan als ik nu zwanger zou worden). Maar ik snap nu vrouwen met een kinderwens veeeeeeeeeel beter dan vroeger. :oops:

Share This Page