Hé meiden, Ik heb ff een genant vraagje.. Ik ben afgelopen week ongi geworden en nou verlies ik niks anders dan zwart bloed. Ja niet echt zwart,maar wel tegen het zwarte aan.Echt vies.Ik gebruikte eerst altijd tampons en nu heb ik alleen maar maandverband gebruikt,omdat ik niet meer zo vaak tampons wil gebruiken.Alleen als ik afveeg dan heb ik wel helder rood bloed.Vreemd he?Iemand een idee wat dit is?
Het bloed in je maandverband is dan oud bloed geworden. Omdat je niet de hele dag kijkt, valt het je zo op. Hoef je je niet druk over te maken.
Of de theorie die ik hier ergens las dat bloedklontersachterblijven bij tampons. Dat zou dan ook oudbloed zijn...
dat is heel normaal hoor, alleen bij tampons valt dat minder op. de klontjes zitten dan vaak in de groeven bijvoorbeeld. bij maandverband blijft het er 'op' liggen en wordt dit niet geabsorbeerd. reden voor mij om altijd tampons en een vaginale douche te gebruiken
mijn dokter raad het gebruik van een vaginale douche af, omdat je er makkelijk een schimmelinfectie van kunt krijgen
Je kan ook een vaginale douche gebruiken met dat speciale spul gebruiken. Kan je bij de drogist krijgen. Dat reinigt juist de vagina. En als je de douche goed schoonhoud moet het niet veel uitmaken. Je moet natuurlijk niet iedere dag gebruiken. Want anders gaan al het slijm in je vagina weg die juist ook bacteriën buiten houdt.
aah oke, ja ik gebruikte eerst altijd lactacyd, en volgens mij HA was dat niet goed om regelmatig te gebruiken, dan verstoorde het juist de natuurlijke zuurgraad ofzo
Dat klopt ook wel..maar als je het alleen gebruikt wanneer je ongesteld bent, moet het echt niet zo veel uitmaken. Ik gebruikte het meestal op de laatste dag. Dan blijft er tenminste niets achter. Bij mij blijft er maar steeds een beetje komen de laatse dagen. Daardoor was ik ook steeds een week ongesteld. Dus gebruik het alleen wanneer je ongesteld bent.
Ik was ook een fervent gebruiker van de vaginale douche maar het blijkt echt niet zo goed te zijn; bijna alle huisartsen etc raden het ook af. Het tast echt je zuurtegraad in je vagina aan en die is heel belangrijk om DAAR gezond te blijven. Zeker belangrijk als je zwanger wilt worden lijkt me. Dus dames, echt niet te vaak gebruiken. Het moet meer een uitzondering dan regel zijn.
mijn ha heeft het juist aangeraden. ik had ook vaak een lange nabloeding wat juist schimmeltjes kon veroorzaken. 1 keer per maand een vaginale douche is erg gezond en de zuurgraad heeft er niet onder te lijden, mits je de juiste vloeistof gebruikt. deze is afgestemd op jouw zuurgraad.
ik bedoel daar mee dat het wel een speciale intiem vloeistof moet zijn, niet alleen maar water bijvoorbeeld. mij is door de ha lactacyd aangeraden, omdat deze het dichtste bij de eigen zuurgraad ligt. de apotheek schijnt ook een goed eigen merk te hebben, maar daar ben ik niet bekend mee
gebruikte ik eerst ok altijd maar daar kreeg ik altijd een blaasontsteking van en mijn HA raadde het dan ook maar af om het nog eens te gebruiken
Ik heb bij een drogisterij gewerkt, en zelfs daar raden ze af om een vaginale douche te gebruiken. En inderdaad om de reden dat het de natuurlijke zuurgraad afbreekt. Mijn gyn heeft me aangeraden om met lauwwarm water de vagina te spoelen, gewoon de douchekop erop. Maar iedereen moet het voor zich weten, als jij je er prettig bijvoelt, en je hebt geen bijwerkingen, dan is het toch goed? Groetjes, Jaycey
ik gebruik ook de vaginale douche hoor.. doe er alleen warm water in, verder niets. gebruik hem als ik me vies voel..en na de sex.. ik gebruik hem ook tijdens de antipassie dagen en moet je zien wat voor klonters ik er af en toe uitspoel. ik hou wel de douchekop goed schoon.... aoife