Graag 2e kindje maar kan niet nu

Discussion in 'Zwanger worden' started by BuffySummers, Jan 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Weet niet of het hier goed staat maar weet niet zo goed waar ik het anders moet plaatsen.
    Ik zit al een tijdje in mn maag dat ik heeeel graag een 2e kindje zou willen, maar het kan momenteel niet.:(
    Mijn vriend wil het ook, maar omdat wij nu beide geen baan hebben, ik ben 1 dec ontslagen (krijg tot eind feb doorbetaald) en vriend is vorig jaar dec ontslagen...(hij heeft nu tijdelijk een baantje, voor 5 weken) willen we het nu gewoon niet. We willen financieel wel goed zitten en stabiel zijn.
    Ook zit het met ons seksleven niet zo lekker en dat is iets waar we eerst aan moeten werken,vooral ik. Ik loop ook bij een psycholoog sinds kort dus we zijn hard op de goede weg nu.
    Maar het knaagt zo aan me dat veel meiden met een kindje van 1,5 weer voor een 2e gaan en dat wij het ook willen maar dat het nu gewoon niet kan:(....
    Ik heb al heel vaak gedroomd dat ik weer zwanger was of dat ik posi testen had. Als ik dan wakker werd was ik zoooo teleurgesteld.
    Ik vroeg me af of er meer meiden in een beetje dezelfde positie zitten als ik.
    Die ook graag een 2e zouden willen, of iig er voor willen gaan, maar om wat voor reden dan ook dat het gewoon nog even niet gaat.
    Zelf duim ik dat we er in sept van dit jaar weer voor kunnen gaan...

2. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik zit in een hele andere situatie, maar wel herkenbaar. Ik heb ook altijd 2 kindjes gewild, niet al te lang na mekaar. Maar toen mn dochtertje 1.5 was ben ik gescheiden en nu is ze 3 en ben ik dus alleenstaand mama. Dus het is allemaal heel anders gelopen dan gewild.

Ik heb ook grote wens voor een 2e kindje, maar het kan nu inderdaad ook niet, in alle opzichten. En dat vind ik best heel jammer.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik ben er zelf wel voor gegaan, ik wist dat mn contract niet meer verlengd zou worden per feb. 2009 en ben in juni 2008 zwanger geraakt.
    Is ook allemaal goed gekomen!
    Nu wil ik zelf graag een 4e kindje, alleen heb ik voor mijn oudste hulpverlening waardoor ik het nu heb uitgesteld.
    Vind t zelf een rare gewaarwording, hulp en zwanger willen worden haha

Sterkte meid, ik hoop dat jullie gauw ervoor kunnen gaan, als het weer stabiel is!
    Volg je gevoel en verstand!

4. Ik had ook een wens voor een 2e kindje, maar we wilden eigenlijk wachten ivm mijn gezondheid (ben een beetje labiel, vandaar). Ook zou het met geld wat beter uitkomen als we zouden wachten. Maar ja de natuur heeft het anders bedacht hier, ik was plots toch zwanger.. wij komen er wel uit, met geld moet sowieso lukken en tsja qua gezondheid, moet het nemen zoals het komt.

Zonder werk is het wel moeilijk om aan een 2e te denken, je wilt wel financieel stabiel zitten ja.. verwacht je dat je binnen een bepaalde tijd weer een baan hebt? En bij de psycholoog, dat gaat goed? Hoop dat jullie toch gauw een leuke baan kunnen vinden beiden, wie weet kunnen jullie dan een paar maandjes eerder dan september al proberen :)

5. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @wijffie oh dat is wel balen he...als je dan ook geen nieuwe vriend tegenkomt met wie je dan een kindje kan krijgen...

@bamjolan maar jij hebt dan ook nooit een vriend gehad als ik het goed begrijp? Althans aan je naam te zien.:)
    Succes met je oudste en de hulp!!!

Ik vind het moeilijk omdat mn gevoel zegt gewoon ervoor gaan maar omdat ik al een hele tijd problemen heb met vrijen door mn verleden gaat dat dus ook niet zomaar.
    En mn vriend wil natuurlijk wel normaal kunnen vrijen en dan voor een kindje gaan, en dat gaat nu niet.

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik heb wel eens relaties gehad maar mijn kindjes zijn idd via een donor tot stand gekomen en nog steeds single mama hihi
    Dat is dan idd weer anders!

Lastig zeg dat je daar moeite mee heb, snap dat dat voor jullie vervelend is.
    Al laat je een verleden natuurlijk ook niet zo 1,2,3 los.
    Zelf heb ik een heel negatief beeld van mannen, ik denk dat ik daarom ook zo gekozen heb voor t moederschap, al zal ik niet zeggen nooit, maar er zit bij mij wel een blokkade.

7. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Ik wil ook heel graag een 2e kindje...helaas kan het wegens ziekte van mijn man voorlopig ook echt niet, dat vreet wel.

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Wel knap dat je ondanks je gezondheid toch wel weer ervoor kan gaan zeg maar.
    Ik heb geen idee, heb geen diploma's maar ben niet zo moeilijk met werk, als ik maar niet onder mn huidige salaris kom te zitten, kwa uurloon:). Ik ga gerust schoonmaken bij mensen thuis ofzo, maar moet nog naar het uwv om te kijken hoe of wat.
    Psycholoog is net opgestart, maar heb er wel een goed gevoel over.
    Het allergrootste obstakel is het seksuele gedeelte omdat als je niet vrijt je natuurlijk ook niet zwanger raakt;) en dat is echt iets wat gewoon eerst opgelost moet worden en ik weet niet hoe lang het duurd voordat we daarbij komen met de psycholoog.

@bamjolan vind het wel knap dat je hebt gekozen om alleen mama te zijn!!! Heb daar echt respect voor vrouwen die hun kindjes zonder man op voeden.

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Dankje meis!
    Ik hoop dat je/jullie er met behulp van de psych. uit zullen komen.
    Ze zeggen altijd positief blijven, al is t soms moeilijk!

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ik herken heel veel in je verhaal, en dan vooral het gedeelte mbt moeite met vrijen.
    Ook ik loop hiervoor bij de psycholoog (en ben er nog lang niet helaas), maar vlak voor ik weer zwanger werd begon het net weer wat beter te gaan, en gelijk resultaat ;)

Ik snap heel goed dat je vriend eerst een normaal sexleven wil hebben, en dat je ook stabiliteit in het werk wilt hebben.
    Ik hoop dat je een psycholoog hebt waar je je fijn en vertrouwd bij voelt en die je hier goed mee kan helpen, want ik weet hoe frustrerend het is voor jezelf én je partner als het niet gaat zoals 'het hoort'.

11. MrsDee

MrsDee Fanatiek lid

Jun 12, 2008
    1,647
    0
    36
    Overijssel
    Meis, ik heb het al eerder tegen je gezegd, maar wil je ook hier nog even veel sterkte wensen! Het is een lastige situatie waar je in zit, helemaal omdat de drang om nog een kindje te willen zo ontzettend sterk kan zijn.
    Je verstand weet dat het het "beste" is als jullie nog even wachten, maar je gevoel...
    Ik hoop dat je gesprekken met de psycholoog goed gaan helpen, is belangrijk dat je alles goed verwerkt.
    En ik hoop dat jullie beide snel werk vinden.

Knuf voor jou!

12. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Hier ook een ontzettende wens voor een tweede. Mijn gevoel zegt NU ervoor gaan, maar mijn verstand zegt nog even wachten. Ik ga zelf nu ook in therapie en ik hoop me snel beter te voelen zodat we er dit jaar nog voor kunnen gaan.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @bamjolan dank je wel!!

@caitlin79 ik heb nu wel idd iemand die goed voelt, meteen bij het eerste gesprek al. Het kan natuurlijk altijd veranderen maar dat denk ik niet.

@ladyboss dank je wel meid!!! Ja dat is het moeilijke ook, maar omdat wij praktisch geen seks hebben is het wat minder moeilijk om niet bezig te zijn met zwanger worden want ik weet dat ik het niet per ongeluk kan worden zeg maar...
    Alleen ja soms is het gewoon klote als je leest dat iemand net zwanger is of als je hier rond snuffelt mensen die op het wachtbankje zitten enzo:)
    Dan denk ik ooh ja ik wil dat ook weer en de spanning van het testen enzo

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Zie dat jouw zoontje bijna net zo oud is als die van mij:)
    Hopelijk voel je je snel wat beter!!

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

meid heel herkenbaar!!

ik wilde ook zoooo graag een 2e kindje maar door financiele redenen kon het niet. mijn man en ik spraken af dat er eerst meer geld binnen moest komen, dus we gebruikten heel trouw condooms.

tijdje terug hadden we een afgegleden condoom: zwanger! en nu zijn alle financien ook goedgekomen: ik heb als ik van mijn verlof terugkom ander werk!!

dus hier is alles goedgekomen... maar ik herken je situatie en je verlangens wel heel erg. hopelijk komt het snel goed! sterkte!

16. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38

Ja wat grappig! Ik vind het nu echt een jongetje worden, het baby is er helemaal af. Ik heb woensdag mijn eerste afspraak met een(hypno) therapeut..Hoop dat ik snel weer de oude ik ben.
    Jij ook succes met jezelf. Ik hoop dat er snel verandering komt in je huidige situatie.
    Misschien kom ik je over een tijdje wel tegen in het zwanger gedeelte;)

17. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    @marieke ik denk als wij zouden vrijen dat ik het dan ook wat makkelijker naast me neer zou leggen omdat je dan toch een beetje hoop hebt dat je toch zwanger raakt zeg maar....(door bijv wat jij zegt afgegeleden condoom ofzo) maarja wij hebben helemaal geen seks momenteel (o.a omdat ik heel erg depressief ben) dus dan is die kans er gewoon sowieso niet. En ergens ook wel goed omdat ik eerst zelf 'beter' wil worden, maar het blijft gewoon zoooo moeilijk.

Idd het is echt een jongen aan het worden nu:), leuk he!!
    Succes bij de hypno-therapeut!!
    Ik hoop het ook maar denk dat het nog wel even gaat duren:(

Heb vanacht ook weer gedroomd dat ik zwanger was...toen ik wakker werd was ik helemaal in tranen maar mn vriend was al naar zn werk...
    Gelukkig lag mn zoontje bij me en die gaf me ineens allemaal kusjes zo lief! Alsof hij het aanvoelde...

18. Daan78

Daan78 VIP lid

Jun 25, 2008
    8,202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey Lieverd,

ik snap je. xxx

19. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Ik weet het !!!!Ook een knuff voor jou..!!!

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Phoe las pas al op hyves dat een oude vriendin weer zwanger is (heeft miskraam gehad vorig jaar) ze is al over de 20 weken, vindt het wel heel leuk voor ze hoor!!!
    En het zusje van mn ex is ook zwanger (19 jaar en niet echt gepland maar wel welkom:))....
    Pffff kon wel janken gisteren wat een rotdag. Ik weet ook echt niet hoe ik er minder mee bezig kan zijn...
    Als je graag wil en het dan even niet kan dan lijkt t wel of iedereen in je omgeving ineens zwanger raakt...:(

Share This Page