Hallo, Ik heb al een aantal vragen via dit forum gesteld en ik heb daar snel een reactie op gekregen. Het helpt me echt. Nu hoop ik niet dat jullie me een zeur vinden. het is mijn eerste zwangerschap en ik ben erg onzeker omdat ik aan zware endometriose geopereerd ben en de kans op spontane zwangerschap zeer klein was. Nu schijn ik volgens de echo minder ver te zijn dan volgens de berekening. Ik heb al te horen gekregen dat dit heel goed kan. Vandaag heb ik me voor het eerst ziek moeten melden. Ik heb last van obstipatie (dat kon zelfs op de echo gezien worden) en daarnaast ben ik misselijk (bijna braken) en duizelig en last van mijn hoofd. De obstipatie en misselijkheid kan ik plaatsen als zwangerschapskwaal maar de duizeligheid en de 'band' om mijn hoofd niet. Ook heb ik verhoging 37.8. Bij de echo is alleen nog maar een lege vruchtzak gezien en ze dacht ook iets heels kleins erin te zien maar kon dat niet bevestigen. Is duizeligheid, verhoging en het gevoel een band om mijn hoofd te hebben normaal? Wat kan ik buiten eten en bewegen doen aan de obstipatie? Door de obstipatie kan ik weinig eten omdat ik al heel snel vol zit. Groetjes, Nathalie
Hoi Nathalie, obstipatie is een probleem in de zwangerschap wat zich al heel snel voor kan doen. Je kunt eigenlijk niets anders doen dan heel veel vocht tot je nemen gedurende de dag, vezelrijk voedel eten, bv Brintapap, fruit (probeer morgenochtend eens 2 kiwi´s te eten op een nuchtere maag), eet ook kleine beetje gedurende de dag en niet tegrote maaltijden, maar dat lukt je toch al niet zo te lezen. Probeer verder in beweging te blijven. Koorts is niet een symptoom van zwangerschap, het zou in combinatie met die andee klachten die je beschrijft best eens een griepje kunnen zijn. Het klinkt vor de zwangerschap niet echt gevaalrijk, maar goed dat je je hebt ziek gemeld, want jemoet zo in het begin goed voor jezelf zorgen. Wel heel spannend allemaal zeg, het geeft niets dat je weer vragen stelt, daar zijn we voor. wanneer heb je de volgende echo? Groetjes Brigitte
Hoi Brigitte, Bedankt voor je reactie. Mijn volgende echo is 4 februari. Dat duurt voor ons gevoel nog zo lang. Ik kon niet anders dan me ziek melden maar vind het wel rot omdat ik al zoveel ziektedagen door mijn operatie heb gehad. Het is ook moeilijk om je ziek te melden omdat ze het op mijn werk nog niet weten. Dat willen we nog niet omdat er op de eerste echo nog te weinig te zien was. Ik hoop dat de duizeligheid niet lang aan blijft houden. Is er iets wat ik kan doen om duizeligheid te beperken? Groetjes, Nathalie
Hoi Nathalie, veel drinken en geregeld iets eten is het enige dat je kunt doen. Op naar 4 februari en denk aan jezelf! Groetjes Brigitte
Vandaag ben ik weer erg misselijk. Ik word al misselijk als ik aan eten denk. Heb nu iets gevonden wat redelijk gaat. Een boterham met appelstroop. Ik heb nog niet overgegeven. Ik heb wel laxeermiddel gekregen van mijn huisarts en dat lucht enigszins op. Het enige waar ik me nog wel zorgen over maak is de verhoging die ik heb. Net getemperatuurd (op de oude wijze) en het was 37.97. dat is toch wel hoog. Verhoging/koorts geeft meestal aan dat het lichaam iets moet verwerken een ontsteking oid. Kan dit wijzen op een aankomende miskraam? Groetjes, Nathalie
Hoi nathalie, ik snap dat je je zorgen maakt, maar verhoging is niet een kenmerk van een aankomende miskraam. Wel dat je inderdaad een bacterie of een virus aan het uitbannen zou kunnen zijn. Maar ook kan je temperatuur verhogen bij inspanning van je lichaam, zoals het ontwikkelen van een zwangerschap. Wellicht houd je bouillon wel binnen, dat is vaak lekker als je niet helemaal goed bent. Groetjes Brigitte