Zou het toch nog...?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mama Fem, 11 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama Fem

Mama Fem Lid

4 okt 2016
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch maar even een nieuw topic... :) Dinsdag was mijn NOD, tot nu toe geen menstruatie, maar ook steeds witte testen! Eigenlijk ging ik er al vanuit dat ik dan toch een late eisprong had gehad, terwijl ik dat eigenlijk nog nooit heb gehad, maar alles kan.
    Tot ik vanmorgen een CB Plus test deed en na 2 minuten een heeeeele lichte verkleuring zag. Ik ben nog niet overtuigd, maar het geeft wel weer hoop! Hopelijk geen valse. ;)

Wat denken jullie, zou het gewoon nog kunnen dat ik zwanger ben of is het toch niet goed dat ik dan pas zo laat hcg aanmaak?

2. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

1 sep 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    Jawel dat kan! Ik had pas 14 dagen na mijn NOD een posi test in handen! De rest bleef wit. Achteraf heb ik dus die ene keer een laat ei gehad, terwijl ik altijd een extreem regelmatige cyclus had!

3. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Spannend heb je een foto? Ik wil je niet teleurstellen hoor maar heb van de CB plus testen wel vaak valse voorbij zien komen.

Hopelijk morgen een duidelijkere?!

4. manaolana

manaolana Niet meer actief

Maar dan heb je dus niet 14 dgn na je NOD pas positief getest... :( Want als je ei later was dan was je NOD ook later.

TS, positief testen pas (ruim) na NOD is heel zeldzaam. Hopelijk heb je een laat ei en is dit het begin van iets moois! Ik lees hier helaas vaak slechte verhalen over de +testen. Misschien kun je de 2v5 van de KV halen en kijken of daar ook een tweede streepje verschijnt? Ik zal voor je duimen!

5. Mama Fem

Mama Fem Lid

4 okt 2016
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is op de foto zo slecht te zien, ik heb de foto met instagram donkerder gemaakt, zodat je het kan zien. Het stelt nog weinig voor hoor...

Bijgevoegde bestanden:

• test.jpg
      test.jpg
      Bestandsgrootte:
      17,5 KB
      Weergaven:
      10
  6. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Ik zie dit je vaker vertellen en vind wel dat je hiermee een beetje valse hoop aan het verspreiden bent. Je NOD was dus ook 14 dagen later, dus je hebt niet ná NOD positief getest, maar na de dag waarop je in eerste instantie dacht dat dit zou zijn. Dit is een flink verschil.
    Een verlaat ei of overgeslagen cyclus komt helaas regelmatig voor, ruim na je daadwerkelijke NOD pas positief testen echt zelden.

TS, weet je wanneer je ei is geweest?

7. Mama Fem

Mama Fem Lid

4 okt 2016
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    TS, weet je wanneer je ei is geweest?[/QUOTE]

Was deze vraag voor mij bedoeld? Volgens mijn cyclus zou mijn ei op 24 oktober geweest moeten zijn. Ik ben altijd heel regelmatig, ik gebruik geen ovulatietesten of zo. Dus 100% zeker ben ik niet.

8. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.052
    17.015
    113
    Yes, TS=topicstarter :D

Ah, dus dan zou het zomaar kunnen dat je ei wat later was. Wat dus óf kan betekenen dat je later ongesteld wordt óf dat je te vroeg getest hebt. Nog even afwachten dus :)
    Wel zou ik je ook een kruidvat 2v5 aanraden, die is wat betrouwbaarder. Succes en hopelijk gauw een positieve test!

9. Mama Fem

Mama Fem Lid

4 okt 2016
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha kijk, weer wat geleerd! :p

Ik had gisteravond een kruidvat 2v5 gedaan. Die was negatief. Maar de controlestreep stond in het midden, dus ik moest de test openmaken om te zien of daar rechts van iets stond.
    Dank je wel, ik gooi er toch morgenochtend maar weer een testje tegenaan om te kijken of die al iets donkerder is... Morgen wordt ons zoontje 2, dus zou wel een leuk cadeautje zijn, een broertje of zusje! ;)

10. primavera

primavera Actief lid

1 feb 2012
    330
    66
    28
    NULL
    NULL
    Ik zie wel een streepje.... Kv doen ja! Zeker betrouwbaar en al snel een streep!

11. Logan

Logan Niet meer actief

Klopt. Heb er in het andere topic al wat van gezegd. Zo geef je valse hoop ;)

12. Logan

Logan Niet meer actief

Ts, ik zou even een kv2v5 doen. Die moet sowieso positief zijn als je op de plustest iets ziet:)

13. Mama Fem

Mama Fem Lid

4 okt 2016
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is dat echt zo? Ik las nl dat de CB Plus vanaf 25 mIU/mL meet en de KV2v5 pas vanaf 50...

Kijk:
    Overzicht: gevoeligheid van zwangerschapstesten

14. ToyaAp

ToyaAp Actief lid

1 sep 2010
    418
    0
    16
    Zuid Limburg
    @manaolana:
    @Sado:

Met NOD bedoel ik, uiteraard, de dag dat ik normaliter ongesteld moet worden. Aangezien ik pas 14 dagen later positief testte, is mijn 'officiële' NOD dus idd 2 weken verschoven. Hier kwam ik later natuurlijk pas achter.
    Maar als iemand niet weet dat ie een laat ei heeft gehad en ook niet ongesteld wordt, dan denkt diegene toch overtijd te zijn?! Als je ongie wordt of zwanger blijkt te zijn later (zoals ik), dan pas blijkt toch idd dat je officiele NOD later is? Of ben ik nou gek?

15. manaolana

manaolana Niet meer actief

Ik snap op zich wel hoe jij redeneert. Alleen de manier waarop je het post in "overtijd" topics lijkt het, zonder jouw nadere uitleg, alsof je daadwerkelijk na je NOD en dus bijvoorbeeld pas 22DPO positief hebt getest en dát is natuurlijk heel onwaarschijnlijk. Op die manier geef je sommige meiden valse hoop.

Als je jouw ervaring wilt delen zou ik er eerder voor kiezen om iets te zeggen in de trant van dat jij pas positief testte na de datum waarop je zelf verwacht had ongesteld te worden ivm met een latere eisprong. NOD is namelijk niet de dag waarop je zelf denkt of verwacht ongesteld te worden. NOD is bij een "standaard" LF van 14 dgn, 14 dgn na je eisprong.

16. Logan

Logan Niet meer actief

17. Logan

Logan Niet meer actief

Zeg dat er dan ook even bij. Normaal is je NOD namelijk wel een beetje wanneer je hem inschat óf een vaste datum omdat je je ei hebt gevonden met lhtesten of temperaturen. Als je dan twee weken later pas positief test heb je wel echt iets unieks.

18. Mama Fem

Mama Fem Lid

4 okt 2016
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moest toch even naar de winkels, net de kv2v5 gedaan en helemaal wit. Geen ochtendurine natuurlijk, maar toch...
    De tweede test bewaar ik wel even tot zondag.

19. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Opzich maakt het niet uit of het ochtend urine is, je kunt beter kijken naar de concentratie van je urine. Ik test smiddags altijd beter dan sochtends.

Hopelijk heb je zondag alsnog een streepje maar als hij nu wit is geeft het niet veel hoop.

20. Mama Fem

Mama Fem Lid

4 okt 2016
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee, eens. Al heb ik voor mijn gevoel meer vertrouwen in de CB, maar dat is meer omdat ik daar altijd mee test.
    Hoe dan ook, zondag maar weer opnieuw kijken! En anders hoop ik dat ik snel ongesteld word, dit grijze gebied is ook niks. ;)

Deel Deze Pagina