voor gevoel dat als het raak is het een tweeling is

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door riantje1987, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. riantje1987

riantje1987 Bekend lid

16 mrt 2012
    664
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij zijn bezig voor een eerste kindje
    nu heb ik zelf altijd wel gezecht als ik zwanger bent woord het een tweeling waar ik het vandaan haal geen idee

toen ik met vl over kinderen begon zij hij ook van ja ik heb aleen wel het gevoel mocht het lukken het een tweeling woord

alles ff laten bezinken en had zo iets van nou ja het zal wel

tot dat ik het met een vriedin er over had
    zij wist niet dat wij het gevoel hadden dat we een tweeling zouden krijgen.
    zecht ze in eene uit het niets
    als je maar weet dat als het bij jou raak is je een tweeling krijgt :(

help dit zijn nu al 3 mensen inclusief ik zelf die denken dat we een tweeling gaan krijgen als het raak is

ze zullen apsoluut welkom zijn maar weet niet zo goed hoe ik het dan alemaal zou moeten doen

nou is mijn vraag hebben meer mensen dit en is dit ook uitgekomen

2. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik had het ook, mede omdat het in mijn familie voorkomt en omdat mijn testen zo snel heel erg donker werden...

Er zat er echt maar 1 in (ondanks een wel heeeeeel dikke buik)

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik had dit ook even (ook meerlingen in de familie) maar bij ons was het er ook maar eentje hoor! En wat voor een <3

4. Naatje

Naatje Bekend lid

22 jun 2011
    618
    0
    0
    Provincie Noord-Brabant
    Vandaag hebben wij te horen gekregen dat we een tweeling krijgen. We moesten al erg wennen aan het idee zwanger te zijn. Nu moeten we wennen aan het idee dat het er 2 zijn! We hadden het niet verwacht, maar toch heb ik meerdere keren eraan gedacht wat te doen met de kamerindelng mochten het er toch twee zijn. Dus misschien "voelde" ik het onbewust toch :(

5. madelief123

madelief123 Niet meer actief

Wij hebben al een dochtertje en willen er graag nog een broertje of zusje bij.. ik heb vanaf het moment dat ik gestopt ben met de pil ook al gezegd... dit kan wel eens een tweeling worden. Er komen nogal wat tweelingen voor in de familie en het is gewoon zo'n voorgevoel!
    @ Naatje, Gefeliciteerd! Dat is inderdaad ook wat er bij mij door mijn hoofd gaat: wat te doen met de kamerindelng mochten het er toch twee zijn. Ons huisje is niet zo groot :) Maar mocht het zo zijn dan komt daar ook vast wel weer een oplossing voor!

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    @ Naatje: gefeliciteerd!

7. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    Wij zijn ook bezig met de tweede en iemand in mijn familie heeft sinds kort een tweeling gekregen en bij mijn man in zijn familie komen ook tweelingen voor denk er ook vaak aan. En nou zei me zwager een paar weken terug als je zwanger bent krijg jij een tweeling hij heeft vaker van die voorspellingen die goed zijn en nou zij mijn schoonvader ook al tweelingen komen in de familie voor en het slaat een generatie over dus jullie hebben zeker kans op een tweeling. ik zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten doen op de kamer.
    @naatje gefeliciteerd

8. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier een mama die een tweeling heeft van ruim 3 jaar.
    Mijn man heeft toen ik net zwanger was van de boys een droom gehad dat het een tweeling was en die is dus uitgekomen...... en het is fantastisch, tuurlijk loop je tegen dingetjes aan, is de zwangerschap zwaarder en kan meer risico's bevatten maar al met al is het goed te doen als je je zelf goed in de gaten houdt.
    Ik had op de dag dat ik ongi moest worden een test die ook zo mega duidelijk was..... was echt extreem moe en met 7 weken kon ik mijn gewone kleding niet meer aan, dacht oen nog dat dat gewoon erbij hoorde...... bij de 12 weken echo was het bewijs dat het er 2 waren dus.......
    Echt hoor het kan heel goed dat je een bepaald voorgevoel hebt, nou ik hoop het voor je!!!!
    Succes!!

9. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    O ja mijn oma van moederskant was een tweeling en zij is zelf 2x in verwachting geweest van ook een tweeling.
    En allemaal 2 eiig ( dat is erfelijk)
    Hier ook een 2 eiige tweeling.

10. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    de zwangerschap van me zoon waren eigelijk ook 2 maar is er 1 vanaf gevallen toen ik 14 weken was .

bij me vaderkant van de familie zitten tweelingen in de familie
    mijn oma kreeg een tweeling en mijn tante kreeg een tweeling
    nu hoorde ik pas geleden dat bij me schoonmoeder in de familie ook tweelingen invoorkomen dus we houden het wel in ons gedachten dat de kans groot is

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Bij je schoonfamilie maakt niet uit hoor, tweelingen ontstaan door de vrouw en jij bent niet verwand aan je schoonfamilie ;)

Ik denk ook dat de volgende een tweeling is. Wij hebben 11 tweeeiige tweelingen in de familie, 1 eeneiige (niet erfelijk) en mijn nicht is zwanger geweest van een spontae drieling.

Desondanks als je zo zwaar erfelijk belast bent, is de kans ten hoogste slechts 4-5%!!!!

als het niet in je familie voorkomt is de kans 0.5-1%.

12. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    En toch is het weer zo dat als de beide heren hier kindjes krijgen (wat nog heel lang duurt) en zij krijgen een dochter, heeft dat meisje (mijn kleindochter, hahaha) toch weer meer kans op een tweeling.........
    Maar voor hen zelf (dus mijn zoontjes) is de kans weer veel minder om een tweeling te verwekken, of de vrouw moet het ook in de fam. hebben.... snappen jullie hem nog??

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

14. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Wij gaan dus binnenkort voor een 4e kindje, en ik roep ook al een poosje dat ik het vermoeden heb dat het er wel eens 2 konden worden. Zelfs me man heeft het gevoel dat het weleens 2 konden worden. Onze jongste is een van een tweeling, de 2e heeft het helaas niet gehaald. Me s-zusje was zwanger van een tweeling, me nicht is bevallen van een tweeling. Maar dat zegt nog helemaal niks, maar me gevoel zegt dat het weleens kon gebeuren. En mij maakt het helemaal niet uit hoor, het zal alleen passen en meten worden in huis. Stiekem lijkt het me ook wel heel leuk om een tweeling te krijgen hihi.......

15. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Dat zegt niks dat je testen sneller donkerder worden
    Dat is wat mijn gyn vertelde.

Enne Marieke, 11 tweelingen!!! Wat zal het druk zijn bij jullie met familie verjaardag etc. Gezellig hoor!

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Trouwens wel grappig, 2 jaar voordat ik zwanger werd had een collega bij mij gependeld. Ze zei je krijgt een tweeling, ik deed er wat lacherig over want er komen geen tweelingen voor bij ons in de familie. 2 jaar later toch echt zwanger van een tweeling, wel heel bijzonder.

17. mamaSylvia1975

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Een tweeling is ook echt heeeeeeeel ergggggggg leukkkkkkkk!
    Ben er zo trots op, dat kan ik gewoon niet verwoorden.
    Zeker toen ze net geboren waren..... en ik liep achter de wandelwagen (nog vol hormonen, hahaha) dan straalde ik volgens mij km ver...... ik gaf gewoon licht!!!!
    Zo hoor je trouwens leuke opmerkingen, zo van ... wat een trots hebt u daar......
    Maar ook hele nare opmerkingen..... dat mensen er niet aan moeten denkenom er 2 tegelijk te krijgen......:x
    Dat is kwetsend, maar ik denk dan heel snel, je weet niet wat je mist,
    dubbel zoveel liefde, dubbel zoveel geluk wat wil een mens nog meer!!!!:cool:

Deel Deze Pagina