Vervelende opmerkingen tegen zwangere?

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamaNaomi, Jun 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaNaomi

MamaNaomi Lid

Mar 1, 2008
    20
    0
    0
    Fulltime-mama
    Zijn er meer mensen die van die rare/vervelende opmerkingen krijgen?

Ik ben nu 23,5 week en ben zo'n 3,5 kilo aangekomen, Das niet veel vind ik..
    Maar op de een of andere manier moeten mensen, in mijn geval sommige familieleden of vrienden van die zogenaamde grappige opmerkingen maken..
    En dan verwachten ze ook nog dat je het grappig vindt en er om moet lachen.. nou niet dus.. 1 x ok maar elke keer als je ze ziet..

Opmerkingen als: Zo jij bent al dik.. pas maar op, alle bolle verzamelen, of Zo lukt het met die dikke buik van je, enz..

Ik vind het in ieder geval heel appart en zou het zelf niet in mn hoofd halen om zoiets te zeggen, omdat ik me zelf wel eens onzeker voel..

Ik ben benieuwd of er meer meiden/vrouwen zijn met deze ervaring..

2. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

Jul 6, 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ja hoor hier zeiden ze er ook wel is wat van maar reageerde er gewoon niet op

of ik zei iets in de trant van "goh toch leuk dat je zo moet lachen om je eigen grappen"

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

May 30, 2006
    1,356
    0
    0
    Nou en of! :x

Gisteren weer heel wat k*topmerkingen van klanten in de winkel gehad! Zo was er eentje die dan zegt: 'Goh! Waren je heupen niet smaller?!', de ander komt binnen en schreeuwt: 'Heee...bolle!', nog eentje zegt: 'Jeetje meid, je hebt al echt een buik hè?!'

Ja, duhuh! Kan me hier zo enorm over opwinden :evil: !

Grappig is wel dat er ook mensen binnenkomen en zeggen: ''t is dat ik weet dat je al 5 maanden bent, maar ik zie het niet zo hoor!' en: 'Je hebt echt een mooi beschaafd buikje!'... Tsja.....ik laat ze allemaal maar praten hoor :rolleyes: , beetje jammer dat iedereen maar denkt dat ze meteen het recht hebben om over jou en je lijf te kunnen oordelen :rolleyes: ....

Belangrijkste is dat de kleine straks gezond en wel op de wereld komt, voor de rest kan iedereen met zulke opmerkingen m'n rug op! Amen! (haha, meteen ff m'n frustraties van gisteren hier geuit :D )

4. Quinta

Quinta Niet meer actief

Ik kreeg laatst de opmerking van iemand die ik al een tijdje niet had gezien. "Zo wat dacht je, als ik dan toch zwanger ben dan doe ik het maar gelijk goed!"
    Het kwam er voor mij een beetje lullig uit, juist omdat meneer 2 dochter heeft die veeeeeeeel dikker zijn dan ik, en niet eens zwanger zijn.

De 1 zegt "zo hoe lang nog, hoeft zeker niet lang meer he!" Terwijl anderen (die je goed kennen) zeggen "jij hebt ook een beschaaft buikje"
    Het is ook maar net hoe mijn bui is en wie het zegt. Laatst zei iemand "he bollie" het kan rot over komen maar vanuit haar mond kon ik het juist weer heel goed hebben en was het alleen maar lief bedoeld.

Nu denk ik waar maakte ik me druk om, toen was het gewoon niet leuk om te horen. Mensen roepen vaak maar wat en hebben zelf niet eens door dat ze hier mensen mee kunnen kwetsen.

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    ik heb van de week pas een verveledne opmerking gekregen en ben NIET zwanger...
    kreeg te horen szo buurvrouw bent u zwanger?
    ik nee hoezo?
    zegt ze o je hebt oz dikke buik dacht die is vast en zeker weer zwanger :(

maar toen ik inderdaad zwanger van Alysia was ook allemaal van die opmerkingen van dribbel dribbel of val je nog niet om met zo buik... sommige mensen...pffff

6. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Ik heb 1 opmerking gekregen nadat ik net bevallen was, mijn broertje zei "zo, hee ik hoop niet dat mijn vrouw later net zo'n buik krijg als jij want dan moet ik haar niet meer", ik was net 1 maand daarvoor bevallen, ik was zo verdrietig, ik heb het hem ook duidelijk gemaakt dat je zoiets gewoon niet zegt.

7. MamaNaomi

MamaNaomi Lid

Mar 1, 2008
    20
    0
    0
    Fulltime-mama
    Had niet gedacht dat er nu al zoveel reacties op zouden komen..
    Wel fijn om even je hart te luchten.. :D

8. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0
    Wat maakt het uit dat ze dat Zeggen? ik kan er wel om lachen hoor! ik zie zelf ook dat ik n dikke buik krijg en zeg zelf meestal wel van kom op laat die bolle ff door! snap ik echt niet dat je daar druk om kan maken :S zijn maar 9 maandjes hoor.... ik denk dat mensen nu gewoon zoiets hebben van het kan ongeneerd gezegd worden omdat je er een goede reden voor hebt dat je dik wordt!

9. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

Feb 11, 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik kan me ook wel ergeren aan zulke opmerkingen hoor! Vind het een beetje overkomen alsof het asociaal is als je een dikke buik krijgt als je zwanger bent :(

10. MamaNaomi

MamaNaomi Lid

Mar 1, 2008
    20
    0
    0
    Fulltime-mama

Female24 schreef:
    Wat maakt het uit dat ze dat Zeggen? ik kan er wel om lachen hoor! ik zie zelf ook dat ik n dikke buik krijg en zeg zelf meestal wel van kom op laat die bolle ff door! snap ik echt niet dat je daar druk om kan maken :S zijn maar 9 maandjes hoor.... ik denk dat mensen nu gewoon zoiets hebben van het kan ongeneerd gezegd worden omdat je er een goede reden voor hebt dat je dik wordt!

Fijn dat jij daar zo makkelijk mee omgaat.. Deze vraag was ook meer bedoeld voor mensen die daar wel last van hebben.

11. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Marion de Hond van het weer kreeg toen ze zwanger was dreig-mail dat ze van de tv af moest omdat ze onsmakelijk er uit zag....tja idd wat kan jou dat schelen... :confused: ik vind het schokkend om zo te oordelen over iemand lijf...met leven er in!

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo, wat zijn mensen gemeen he? En maar lachen om hun eigen grappen. Dieptriest! Wat cverwachten ze als antwoord, wanneer ze zeggen: zoho, al een dikke buik hey, is het een tweeling?! of, joh, je pens groeit al aardig he! En dan zeg ik droog: Ja gek he? En ik maar denken dat mijn buik platter zou worden met een baby erin! Mijn zus is helemaal uberirritant, die kijkt constant naar mijn buik met zo'n maniakale gelukzalige blik en zegt dan: aha die jurk heb ik ook, alleen dna in maatje s! Vies vuil *****! En dat zeg ik dan ook :D

13. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De meeste opmerkingen zijn gewoon spontaan, van verbazing, omdat m'n buik hard groeit. Jee, het gaat hard he?! En Joh, je krijgt al echt een buikje he!
    Gewoon meelevende opmerkingen van mensen die het echt leuk voor me vinden. En dat vind ik dan ook leuk! Ze mogen best wat over m'n buik zeggen, ik ben er trots!
    M'n broertje echter begroet me standaard met 'he bolle!' En over het algemeen kon ik dat best hebben. Maar ik heb ook een dag gehad, dat de 1 na de andere zo kwam, 'he bolle' - 'he dikke' . Plagend bedoelt, maar op een gegeven moment is het gewoon NIET leuk meer als je dat continue hoort. Ik ging er ook best van over de zeik eerlijk gezegd. Heb het dan ook tegen m'n broer gezegd toen hij nummer tig was die dag. Die schrok er wel even van ;) .
    Maar ik heb echt zoiets van: oke, ik word dikker prima toch :) ik ben trots op m'n buik en op het kindje wat er in groeit! Maar door bepaalde opmerkingen wordt het ineens allemaal in een negatief daglicht gesteld vind ik en dan is het niet zo leuk meer. Hormonen zullen ook vast wel meespelen, maar mensen mogen best beseffen dat niet het niet altijd leuk is of leuk blijft en dat het je kan kwetsen.

14. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

dus jij hebt nog nooit geoordeeld over iemands lichaam? iemand die veel te dik is? iemand die veel te dun is? dat bestaat niet iedereen oordeelt wel eens over iemands uiterlijk dat is menselijk! nou en van Marjon de Hond wordt ik ook niet blij zwanger of niet :rolleyes: ik vind dat het allemaal veel te serieus wordt opgevat! als ze het zeggen als je niet zwanger bent ja dan moet je je zorgen gaan maken maar je bent zwanger tuurlijk wordt je dikker dan normaal en als je er zelf geen moeite mee hebt dan snap ik niet waarom je het zo aantrekt wat andere zeggen dan

15. jessica507

jessica507 Actief lid

Jan 11, 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ik kan me het meest ergeren aan mensen die zeggen "je ziet nog bijna nix he, het valt mee!
    je bent niet veel aangekomen he?aagr!
    ik ben inderdaad niet veel aangekomen ( ongeveer 5 kilo ) maar wel flink uitgedijd en 2 mater groter van shirts!
    ik kan ze wel schieten als ze dat zeggen!
    voorheen had ik maatje 34 maar nu voel ik mezelf soms gewoon dik ( ik draag rond) en als ze dan zulke opmerkingen maken word ik gelijk verdrietig!
    tuurlijk weet ik waarvoor ik het doe! maar leuk vind ik het niet!

16. weethetwel

weethetwel Bekend lid

Mar 20, 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Zow heb jij te veel bier gehad...

Pfff weer een vrouw met een buik vol botten..

Zoooow ben jij ff dik... ( tja bij ons gaat het er weer af en hun niet.. die kop ik dus terug)

Rest.. tja die mensen weten niet beter denk ik dan maar

17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,824
    3,348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oordelen of het recht in iemand gezicht zeggen of dreigmails sturen is volgens mij een heel verschil!
    Natuurlijk is het menselijk dat je wat denkt, als reactie op wat je ziet, dat kun je niet voorkomen. Maar volgens mij beslis je zelf wat je zegt!
    En het is heel fijn als je zelf zo positief en zeker van je zelf bent, dat het je niets doet, maar het is ook goed eens dingen vanuit het oogpunt van een ander te bekijken.
    En daarbij: Vermoeidheid, hormonen... Zelfs al ben je super zeker van jezelf altijd, dan nog kan je er niets aan doen, dat sommigen dingen gewoon pijn doen van binnen! Ook al denk je verstandelijk: So what?! Als je gevoel wat anders zegt, dan zit je er wel mee. Terwijl het heel gemakkelijk is voor een ander om niets te zeggen en door te lopen en dan is het voor iedereen prima.

18. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

Dec 9, 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Mij maakt het ook niks uit, ik word er niet onzeker van, ik ben blij met mezelf, daar kan niemand iets aan veranderen.

19. Female24

Female24 Fanatiek lid

Mar 15, 2008
    2,595
    0
    0

ow jawel ik snap het zeker allemaal maar zeg nou zelf eerlijk! heb je het zelf nooit gezegd tegen een zwanger iemand toen je zelf nog niet zwanger was? Ik wel namelijk ik heb ook weleens gezegd van so hey je bent flink aan het uitdijen! of zijn het er soms 2? haha ik bedoel alleen te zeggen vat het niet allemaal te serieus op er zijn ergere dingen ben blij dat je goed groeit want dan groeit je baby ook prima! en je doet het ergens voor je wordt niet voor niets dikker en kom op zeg die kilo's zijn er na die 9 maanden zo weer af met n beetje moeite! zie het positief in allemaal en klaag over de dingen die er echt toe doen maar ja ik zal verder niets meer zeggen want schijnbaar zijn er mensen die er echt serieus moeite mee hebben om een discussie te voeren dus ik wens jullie allemaal een fijne zwangerschap zonder teveel ergernissen over mensen die een opmerking over je figuur maken ;) ;)

20. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

Dec 9, 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Misschien is een bord omhangen met ¨svp niet aanspreken¨ dan een oplossing? Of jezelf isoleren tot eigenwaarde gegroeid is.
    Enne ja, ik ben ook wel eens oververmoeid, huilerig, gevoelig maar betrek het niet zo op mezelf, is niet nodig en niet reeel. Onzekerheid mag er ook zijn, je kan de wereld niet vragen zich dan maar aan jouw gevoeligheid aan te passen.

Share This Page