Ik heb ff een vraagje.... kennen jullie iemand die zwanger is geraakt door voorvocht? De een zegt wel en ander niet... Ik hoop van niet Want wij gaan voor het zingen de kerk uit.
Bedankt voor je snelle reactie...ik hoop het stiekem nog niet...omdat ik nog geen 2 weken aan de foliumzuur zit... Ik hoop op meer reacties
ow meid, maak je daar nou geen zorgen om. je neemt het, dat telt. er raken zoveel mensen zwanger zonder dat ze aan het foliumzuur zitten. Als dat de enige reden is, zou ik me geen zorgen maken!
Dank je wel (lief ) geeft me al meer rust, ik zou natuurlijk erg blij zijn als het raak is natuurlijk maar daar ga ik niet vanuit.
Wil je wel zwanger worden of niet? Je zegt dat je niet hoopt dat je van voorvocht zwanger kunt worden...maar waarom gebruik je dan geen condoom? Maar je slikt wel foliumzuur? Beetje dubbel, toch? Wil je nou wel zwanger worden of niet?
Ik wil eerst 4 weken foliumzuur slikken, van mijn schoonzusje hoorde ik dat het niet kan zwanger worden van voorvocht. Het is niet zo dat ik niet zwanger wil worden, maar wil wel voldoende foliumzuur slikken, daarom wil ik wat info van mensen die wel zwanger zijn geraakt door voorvocht.
Volgens mij kan dat ook niet zoveel kwaad van dat foliumzuur..het is wel goed dat je t zo doet..maar er worden ook genoeg mensen ongepland zwanger en die beginnen dan pas met foliumzuur..
Ja en hier word ik nu een beetje kriebelig van. Ik vind het heel goed van Angelicaatje 4 weken foliumzuur wil slikken voor ze zwanger wordt. Want dan is er tenminste iemand die niet zo naief is om te denken dat een open ruggetje of schedeltje haar kind niet overkomt. Er raken zoveel mensen ongepland zwanger ja, dat klopt. En dat gaat vaak goed. Maar ik raad jullie aan om ook eens even bij de vlindertopics te lezen. Daar zie je wat het niet slikken van foliumzuur (ben pas met 6 weken begonnen omdat ik ongepland zwanger raakte|) met mijn kind en de kinderen van andere vrouwen heeft gedaan. Doe er aub niet te licht over, want jij denkt dat het jouw niet overkomt? Dat dacht ik ook en mijn kind had een open schedeltje en nu staat er een * achter haar naam. Dus je zorgen maken om foliumzuur? JA maak me maar zorgen! Hoe klein de kans ook is, als de kans op het krijgen van een kind met een neurale buis defect voorkomen kan worden, waarom dan niet slikken? Het advies is: minimaal 4 weken voor de bevruchting foliumzuur slikken, tenzij je onnodig risico wil lopen. Sorry dat ik zo bitchy overkom hoor, maar jullie willen echt niet meemaken wat wij hebben meegemaakt. Als ik 1 kind kan redden door het verhaal van mijn meisje te vertellen, dan doe ik dat.
ik was bij mijn eerste pats boem zwanger... ik ben pas foliumzuur gaan slikken toen ik de positieve test in handen had.. toen was ik 6 weken heen.. en ze is hartstikke gezond meid geworden! niks mis mee hoor....
@ vlinder84: Ik had al eerder op je verhaal gereageerd en dat is ook mijn angst vandaar... natuurlijk wel stom van mezelf dat ik voor het zingen de kerk uit ga... maar ook ik wil natuurlijk het best voor me kind.. Ik weet zeker dat we van jouw verhaal kunnen leren! Bedankt dames voor jullie reacties, volgens mij kan je door voorvocht zwanger worden, maar dat gebeurt denk ik zelden...
ik versta vlinder wel we mogen er niet te licht over gaan ik heb bij mijn eerte geen enkele viatmine genomen wist toen niet dat dit was aangeraden en ik heb ook een perfecte zoon op de wereld gebracht maar nu ik het weet neem ik ook vitamines en folium zuur hoor beter voorkomen he groetjes