hoi meiden, sorry voor dit waarschijnlijk lange verhaal maar ik heb echt even advies nodig. ik had 3 juni een positieve ovu test. 4 juni voelde ik een vervelende pijn rond mijn eierstok dus het zou kunnen dat dan de eisprong is geweest. nu kreeg ik 8 juni heel hevig bloedverlies met stolsels enzo. het was zo erg dat ik het met een kraamverband nog geen half uur uithield zonder door te lekken. ik ben toen naar de huisartsenpost geweest en die heeft mij medicatie voorgeschreven dat de bloeding stopt. deze moest ik 5 dagen innemen en daarna zou ik weer gewoon ongesteld worden maar niet zo hevig. deze medicatie mag je niet gebruiken als je zwanger ben. volgens de huisartsenpost kon ik met zo'n bloeding niet zwanger zijn dus was het veilig om te gebruiken. nu was ik vannacht erg onrustig en heb toch een zwangerschapstest gedaan. (van kruidvat) en die was duidelijk positief. ik schok heel erg vooral vanwege de medicatie die ik geslikt heb. nu heb ik net een clear blue test gedaan en daar stond op: niet zwanger. ik snap er helemaal niks van. ben ik nu wel zwanger of niet? ik ben bang dat die medicatie misschien een miskraam hebben veroorzaakt. normaal had ik pas de 18e ongesteld moeten worden dus snap ik de bloeding de 8e ook niet echt
Het klinkt als een miskraam, Jen89. Daarbij kan je positieve ovulatie-testen en zwangerschapstesten hebben. Wanneer de mk voorbij is, wordt de zw-test dus weer negatief. Vaak kan een verloskundige je wel goed vertellen hoe en wat. Mijn eigen ervaring met huisartsen (en assistentes) is dat ze het vaak wat zakelijk houden en/of er niet op in willen gaan. Een verloskundige is vaak wat meer betrokken en neemt de tijd om dingen uit te leggen. Jakkes zeg, dat zal schrikken zijn geweest. Veel succes in de toekomst.
Als je 4 dagen na je eisprong een zware bloeding hebt lijkt mij dat dat nog niks met een evt. zwangerschap of miskraam te maken heeft. Er is dan nog geen innesteling geweest, dus er is nog niks om mis te gaan. Volgens je banner is je kindje nog maar 2 maanden, kan het misschien dat je cyclus nog niet helemaal netjes is? En mag ik dan ook meteen uit nieuwsgierigheid vragen of je nu al weer zwanger wil worden? Niet dat ik daar iets mis mee vindt hoor, maar lijkt me dat je na een bevalling eerst bij wil komen. Ben nog nooit bevallen, dus misschien zeg ik iets stoms .
hoi leentje, mijn eerste cyclus was wel normaal. ik snap er echt niks van. vooral omdat ik vanacht een posi zw test had en nu niet. mja het is afwachten denk ik. ons meisje is inderdaad nog maar 2.5 maand oud. alleen wilde wij altijd al kindjes kort op elkaar en sinds de geboorte van emily begon het bij mij en me vriend al te kriebelen voor een 2e. vandaar dat we graag weer zwanger willen worden.
Anders laat je bloed prikken op hcg? De meeste huisartsen geven daar makkelijk een verwijzing voor. Vervelend hoor.
ik denk dat ik morgen inderdaad de ha is bel voor bloedprikken. dit was trouwens de test van 1 uur vanacht.
Dat bloedprikken zou dan wel nog een keer herhaald moeten worden he? Want anders weet je nog niks.... Gek zeg, dit allemaal? Op zioch kan het volgens mij echt wel een miskraam geweest zijn en ik kan me voorstellen dat je lijf zo kort op een zwangerschap gewoon even zegt: He, jij kunt dit wel willen, maarreh: ff niet hoor! En daarom dan zo heftig direct al het bevrucgte eitje eruit gooit. Maar da's ff nuchter boerenverstand hoor. Die positieve test kan ook zijn van HCG dat nog uit je lijf moet verdwijnen: dat kan even duren, na een zwangerschap of miskraam, voor het helemaal weg is. De CB met indicator heeft veel meer HCG nodig dan de kruidvat, dus daar kan 'm het verschil in uitkomst wel in zitten.
Ik denk dat dat het ook is. Maar als ik de foto goed bekijk, is het trouwens net alsof ik wel een tweede streepje zie. Maar dat tweede streepje is niet gekleurd? Ik zie wel de omlijning zeg maar, maar het is binnenin niet gekleurd? In mijn ogen is het dan negatief. Anders morgenochtend het tweede kruidvattestje even doen. En binnen 5 minuten aflezen. Ben benieuwd wat die dan aangeeft.
@Jen89, Ik vind die test toch echt positief hoor. Je bent 2,5 maand geleden bevallen dus het kan denk ik niet hcg zijn wat nog in je bloed zit.. Het klinkt wel naar zeg. Wat spannend. Een vmk zou het opzich wel kunnen zijn geweest. Ook omdat je zoveel bloed verloor. Dan is het bijna direct na de bevruchting toch afgestoten. Ik hoop voor je dat je zwanger bent. Duimen draaien hier. Hou je ons op de hoogte? Sterkte.
ik heb bij kv2v5 ook een streepje gehad, waarin de binnenkant wit/lichter was dan de buitenkant, deze kwam echter wel na de aangegeven 5 minuten. rond kwartier ofzo. ik was toen niet zwanger. hopelijk voor jouw natuurlijk wel!! ik zal voor je duimen
Ik vind je test ook positief hoor! Ik zou toch even om een bloedtestje vragen bij je HA En de testen van CB die hebben meer HCG nodig, dan de vertrouwde 2 voor 5
Ik heb een soortgelijk verhaal. Ik ben sinds 14 april niet meer ongesteld geworden. Bloedtest gedaan want ook ik had steeds lichte positieve kruidvattesten. Niet zwanger volgens de bloedtest. Ik moest mijn volgende menstruatie afwachten. Op 30 mei had ik in ene veel slijmverlies en ik bedacht me om mijn laatste cb digitale ovulatietest te gebruiken en ik had een smiley, dus een eisprong?? De dag erna verloor ik roze bruinig bloed en de volgende dag werd dat bloed felrood en het leek wel een kraantje, ook ik moest kraamverband gebruiken en om de haverklap verschonen. Ik besloot die vrijdag toch maar weer naar de dokter te gaan. Volgens de dokter kwam het bloed uit mijn baarmoeder en ik kreeg primolut mee om de bloeding te laten stoppen. Ik las ook in de bijsluiter dat je deze niet in mocht nemen als je zwanger was en ik had ze al eerder gehad, toen ben ik na 2 dagen gestopt met slikken omdat ik weer hevige migraine ervan kreeg. Ik besloot eerst te testen of ik misschien toch zwanger was en jahoor, weer een licht positieve kruidvattest? De volgende dag ben ik ook nog iets vlezigs verloren, ongeveer 5cm lang en 2 cm breed maar het zag er niet uit als een vruchtzakje (ik heb al eerder een miskraam gehad en dat zag er heel anders uit) Volgens de dokter moest ik deze bloeding niet meerekenen als een menstruatie. Ik ben 7 maanden geleden bevallen van een dochter en na de bevalling zei de gyn dat ik een rare baarmoeder had en dat er littekenweefsel in mijn baarmoeder zat, vermoedelijk van een vleesboom. Ons kindje is ook dysmatuur, veel te klein voor de duur van de zwangerschap en waarschijnlijk heeft de placenta zich vastgeklampt aan dat littekenweefsel waardoor ons dochtertje te weinig voedingstoffen binnenkreeg. Ze doet het erg goed en heeft verder geen enkele ziekte en qua ontwikkeling loopt ze helemaal bij, ze is alleen klein Ik moest dus meteen denken aan een vleesboom toen ik datgeen verloor. Het hevige bloeden heeft ongeveer een week geduurd en ik moest deze bloeding niet zien als een menstruatie. Toen nog maar een keer een testje gedaan nadat ik niet meer bloedde en die gaf negatief aan. Nu 2 weken verder bedacht ik me dat ik eigenlijk ongesteld had moeten worden, dat wordt je toch altijd na een eisprong??? maar neehor, nog steeds niet ongesteld, nu 5 dagen overtijd. En alweer een heleboel licht positieve testen liggen van het kruidvat (casettes) Gisteren was het vaderdag en ik hoopte dat de CB digitaal met wekenindicatie) nu ook aan zou geven dat ik zwanger was maar helaas, mijn extra cadeautje voor papa was negatief. Nu zit ik dus weer van, wat moet ik nou??? ben ik nu wel of niet zwanger??? Het is toch vreemd dat ik meteen na mijn ovulatie hevig ben gaan bloeden en nu dan weer echt licht positieve testen heb. Ik zit te wachten of ze donkerder worden maar ben nog steeds niet overtuigd. Je ziet ook gewoon met het blote oog dat er een licht streepje op de testen staat. Na de bevalling (3 nov.2010) ben ik 24 maart voor het eerst weer ongesteld geworden, daarna 14 april en daarna dus niet meer of je moet de bloeding van 1 juni ook meetellen. Ik snap dus heel goed dat jij ook helemaal de kluts kwijt bent, ik weet ook niet wat ik hiermee moet. Nog een kindje zou ontzettend welkom zijn en ook bij mij begon het alweer snel te kriebelen. Wij hebben hiervoor in de mmm gezeten en net voor ik zwanger werd van mijn dochter zouden we met ivf gaan beginnen, de spuiten lagen al in onze koelkast maar ik bleek dus zwanger! 3 maanden daarvoor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad en weer 3 maanden daarvoor een miskraam. Ik wil nu gewoon duidelijkheid. Iemand tips wat ik nu kan doen?? Groetjes Claudia
Claudia, wat een verhaal! Vreselijk en dan al die spanning... ik heb geen idee wat je kan doen, ik kan alleen maar verwijzen naar een arts of vk, en dan graag eentje die zijn of haar vak verstaat en bij wie jij je prettig voelt. Het is in ieder geval duidelijk dat je behoefte hebt aan duidelijkheid. En dan moet je denk ik bij een arts zijn... Hier op het forum hebben ze ook vk´s zitten, daar kun je je vraag ook neerleggen. Heb ik 1 keer gedaan en dat beviel heel goed. Kreeg snel een duidelijk antwoord. Succes meid! Jantine
@Claudia: kan er bij jou HCG-producerend restmateriaal zitten? Ik zou er iig eens even weer mee naar de gyn, je huisarts is hier niet voor opgeleid!
Ik zou nog een testje doen, als die duidelijker is weet je het iig zeker ! Sorry dat ik het zeg, maar zo kort op elkaar kindjes krijgen is niet goed voor je lijf.. je lichaam moet 9 maanden ontzwangeren.....