Haijjj iedereen Vanwege het feit dat we al behoorlijk lang proberen zwanger te worden en ons nog niet gelukt is, wou ik het gaan proberen te beginnen met ovulatie testen. Alleen nou heb ik een vaag. In de bijsluiter staat dat je moet testen rondom de plek waarop je je ei verwacht, en bepaald aantal dagen na het begin van je cyclus. Maar wat als je geen regelmatige cyclus hebt?? Wanneer moet je dan eigenlijk beginnen met testen?
Heb echt geen flauw idee..... heb je dus ook helemaal niks aan.... Ik denk dat het een dure hobby gaat worden als je continu gaat testen... maar misschien aan de hand van slijmverandering dat je dan begint met testen! Anders is misschien de temperatuur methode meer wat voor jou.... is in ieder geval een stuk goedkoper, maar wel bewerkelijker... Sorry niet echt goede raad van mijn kant... Heel veel succes ermee en ik hoop voor je dat je reacties krijgt waar je wel wat mee kan....
thja dat is lastig dat probleem heb ik dus ook ik test op uitgaande van me korste cyclus, zo weet ik teminste zeker ik hem niet mis , ook kan je je lichaam in de gaten houden , bv als je meer afscheiding ga verliezen dan gaan testen want dan heb je dus binnen 5 a 6 dagen je ei ... hopelijk heb je er wat aan?
Bedankt voor de reactie! Idd dat dacht ik dus al dat het dan een dure hobby ging worden Hoe werkt de temperatuur methode eigenlijk. Ik heb wel wat gezien hier op het forum maar hoe het werkt weet ik niet..
Aan alle tips heb ik wel wat denk ik. Ik zal het eens in de gaten gaan houden. wie weet werkt het wel.
ben ik blij met deze topic! heb ik iets aan en fijn te weten dat er meer zijn... ik had bij eerste zwangerschap keurig 28 dagen cyclus en patsboem raak en nu bijna half jaar niet te vertrouwen (koop me suf aan nieuwe onderbroeken en inlegkruisjes) zag wel dat je via deze site kan linken naar een online shop voor testers en die leken me voordelig zijn precies dezelfde als die dokter(assistente) gebruikt ik zit er inmiddels over te dubben of ik ze ga aanschaffen... maar doe ik die online of ga ik voor de dure predictor uit de winkel.... wat gebruiken jullie?
Ik koop mijn ovulatietesten altijd bij sensitest.nl. Een goede en vooral betrouwbare site en spullen en niet echt heel erg duur moet ik zeggen...tja ik heb dan ook aan 6 ovutesten meestal genoeg!! Als je google op temp.methode moet je er wel achter komen hoe het werkt... ik heb het ooit wel eens gelezen, maar kwam er snel achter dat dat niks voor mij is!! Moet namelijk iedere ochtend op het zelfde tijdstip en aangezien ik heel erg onregelmatig werk, is hier geen beginnen aan!!! Succes ermee en hopelijk hebben jullie hier wat aan!!
temperatuurmethode: Ovulation Calendar and Ovulation Chart - Fertility Charting tis alleen wel zo dat je achteraf pas kan bepalen of je ei is geweest, dus je moet wel regelmatig blijven klussen maar ik vind het wel prettig, want dan kan ik tenminste wel bepalen wanneer mijn NOD is
over de ovutesten van de kruidvat lees ik niet vaak positieve berichten, geven vaak vals positief... Zie hier de prijzen van sensitest: pakket 6 stuks Prijs: 6.49 (incl. BTW) pakket 12 stuks Prijs: 12.49 (incl. BTW) pakket 24 stuks Prijs: 23.99 (incl. BTW) pakket 36 stuks Prijs: 33.99 (incl. BTW) pakket 48 stuks Prijs: 43.99 (incl. BTW) pakket 96 stuks Prijs: 77.99 (incl. BTW) pakket 192 stuks Prijs: 149.99 (incl. BTW) pakket 500 stuks Prijs: 244.99 (incl. BTW) Groetjes
De goedkoopste ovu testen van Sensitest en Matcare zijn beiden goed en goedkoop (via internet bestellen, volgende dag al in huis) Ik heb er ook heel veel nodig omdat ik ook erg onregelmatig ben en ver van te voren al begin omdat ik de eisprong zeker niet wil missen. Verder doe ik zelf ook temperaturen, je weet dan zeker (wel achteraf)dat je de eisprong hebt gehad (in combinatie met ovu test) Ik hou nogal van zekerheid
oh verdorie. had ik het dus beter vantevoren ff hier kunnen vragen Nou jah volgende keer dan maar via i-net.
hallo meiden, bedankt voor alle tips,ik ga bestellen via sensitest. hoop alleen wel dat ze discreet inpakken want onze postbode geeft rustig het pakketje aan de eerste de beste buuv (of buurman) in de straat als ik niet thuis ben en heb er geen zin in dat de hele straat weet dat ik aan "gymnastiek" doe hihi (als je dan een keer vroeg gaat pitten dat de overbuuv zegt... tis weer zover hoor! test zal wel pos geweest zijn...)
Dag dames! Wat fijn om te lezen dat er meerderen stoeien met een lange cyclus en testen... Ik heb gister op www.babyboomshop.nl iets van 22 + 5 gratis (yeah) besteld en hoop ze morgen in huis te hebben. December is al een dure maand en die doen we er extra bij. Ik ben van plan om om de dag te testen, want ook ik heb een onregelmatige lange cyclus. Succes!
Via marktplaats kun je ze nog veel goedkoper krijgen (geloof vanaf 31 cent per stuk) en dat geldt ook voor zwangerschapstesten. Scheelt een hoop geld als je veel nodig hebt ivm onregelmatige/ lange cyclus. Ik heb ze altijd naar volle tevredenheid gebruikt (zijn volgens mij vrijwel gelijk aan die van sensitest). Succes!