Vraagje net begonnen met ovutesten

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Spark, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spark

Spark Lid

11 sep 2016
    31
    11
    8
    NULL
    NULL
    Heb een vraag, omdat ik hele korte cyclus heb van net 14 dagen. Ben ik begonnen met ovu testen. Nu is de 2de dag dat ik dit heb gedaan. Op dag 7 en dag 8. Ook om inzicht te krijgen of ik überhaupt een eisprong heb. Eind augustus afspraak bij de gyn. Heb ook pcos. Wat vinden jullie van dit verschil? En wat is beste tijd om te testen? Heb nu bij beide savonds rond 18uur gedaan.

Bijgevoegde bestanden:

2. evelien297

evelien297 Fanatiek lid

23 nov 2012
    3.168
    129
    63
    Zijn deze van 2bsure? Iemand anders had een topic van deze testen en ze waren zo onduidelijk! Ik zou die van sensitest of action gebruiken..

3. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    cyclus van 14 dagen dat lijkt mij niet goed. Dan is het naar mijn idee niet goed mogelijk om zwanger te rakenOf bedoel je het anders? Als je pcos hebt dan werken ovulatietesten niet altijd

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ovulatietesten zijn bij de meeste vrouwen met pcos niet betrouwbaar omdat het LH hormoon dan vertekende waardes kan geven.

Bedoel je niet cyclus van 24 dagen ipv 14?

Op zich is het niet vreemd dat je 2e test een stuk donkerder is dan de 1e test.
    LH schommelt je hele cyclus.
    Alle negatieve testen hoe donker of hoe licht zeggen niks. Alleen de positieve geven dus aan dat er een eisprong kan naderen.
    Ook een positieve test geeft geen garantie dat een eitje daadwerkelijk gaat springen.

Je zou door kunnen testen en afwachten of ovulatietesten bij jou wel werken.
    Bij een lf van 14 dagen en een cyclus van 24 dagen zou je eitje springen rond dag 10.
    Dan zou je op dag 8/9 een positieve test moeten hebben.
    Zou nu dus zeker 2x per dag testen.
    Bijv 's ochtends rond 11.00 en 's avonds rond 19.00.

5. Fluss1984

Fluss1984 Fanatiek lid

2 jun 2015
    3.393
    1.595
    113
    Noord-Brabant
    Als je idd een cyclus hebt van 14 dagen wordt t lastig om zonder mmm zwanger te worden denk ik. Doe je dit om zicht te krijgem op je cyclus? Dan zou ik in jouw geval aanraden om ook te gaan temperaturen zodat je kan zien of je ook een eisprong hebt.

Ovulatietesten kunnen op elk moment van de dag, maar beter niet met de eerste ochtendurine. De teststreep moet minstens zo donker zijn als de controlestreep om positief te zijn. Hoe donker de streep is kan idd van dag tot dag en zelfs van uur tot uur verschillen, maar als je je piek krijgt knalt hij in de loop van uren verder door. Persoonlijk zou ik na een test zoals jouw 2e 3x per dag gaan testen om je piek niet te missen. Je ei springt meestal binnen 24u na de donkerste test.
    Ik heb 2 gekke uitslagen gehad met de 2besure extra gevoelig, was allebei met dezelfde urine (vals donkere maar halve strepen), maar verderop in mn cyclus wel mooi mn ei gevonden met echte knallers. Dus ze kunnen zeker knallen!

Succes!

6. Spark

Spark Lid

11 sep 2016
    31
    11
    8
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie. Mijn cyclus is inderdaad 14 dagen, vandaar ook doorverwezen naar het ziekenhuis. Het is meer om inzicht te krijgen. Ga er nu vanuit dat niet gaat lukken op manier. Ik wil de volgende cyclus gaan starten met temperaturen

7. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik denk dat je met zo'n korte cylcus geen goede eitjes kan hebben en daarnaast ook nog een hele korte lf hebt.

Zou meer vertrouwen hebben in temperaturen dan in ovulatietesten. Al kan temperaturen met pcos ook tricky zijn.

Ben eigenlijk wel benieuwd wat @RoGiJuLi vindt..

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.006
    15.624
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk dat tempen zal uitwijzen dat je je ei al ergens tussen dag 4 en 10 hebt en dus een zeer vroeg ei en zeer korte lf.

Ik ben bang dat zwanger raken met zo'n korte cyclus heel erg moeilijk zal worden.

Hoe lang heb je al zo'n korte (hormoonloze) cyclus?

9. Spark

Spark Lid

11 sep 2016
    31
    11
    8
    NULL
    NULL
    Al vanaf maart 2017. Daarvoor juist lange van 35 a 38 met uitschieters tot 51 dagen. Maar toen waren we nog niet met onze kinderwens bezig. Heb ook nu zoiets van dat ik weet dat met deze cyclussen niet gaat lukken, maar om beetje voorbereid naar de afspraak te gaan. Al denk ik dat ze zonder inzicht ook wel weten dat hem op natuurlijke manier zo niet gaat worden denk ik zo. Het is allemaal zo kort dat ei niet eens de tijd heeft om iets te doen, als deze al überhaupt springt. Na over paar dagen zal wel weer zover zijn dan maar beginnen met tempen. Wetende dat op deze manier toch niet zal lukken ben ik er ondanks ovu en tempen niet op gebrand dat nu wel hierdoor wel zou lukken. Die kans vind ik zelf eigenlijk beetje onmogelijk, maar zou wel leuk zijn om hier iets positiefs uit te halen.

10. Spark

Spark Lid

11 sep 2016
    31
    11
    8
    NULL
    NULL
    Ik heb nog verder getest.
    Kan ik hier uit opmaken dat ik op dag 9 waarschijnlijk mn ei heb gehad?
    Had sochtends dag 9 om 12 uur en om 19 uur getest.

Bijgevoegde bestanden:

11. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik vind dag 9 eerlijk gezegd niet positief de testen kunnen nog donkerder. Ze moeten echt gelijk en of donkerder als de controle streep zijn. Heel veel succes!

12. Spark

Spark Lid

11 sep 2016
    31
    11
    8
    NULL
    NULL
    Oke dankjewel, ik test nog even door

13. Anouk

Anouk Fanatiek lid

17 nov 2010
    1.379
    836
    113
    Vrouw
    Management Assistente
    Gelderland
    Ik heb ook pcos en gebruikte ovulatie testen van zwanger en kids. Zelf vond ik die niet fijn.
    De hele maand reageerde deze testen erop en werd gek van het twijfelen over de streepjes.

Twijfelde of ik op een dag de eisprong had omdat ie volgens mij donker genoeg was maar niet donkerder dan de controle streel, en zo dus doorgetest.
    Na 5 dagen wel een knaller van een test en die aangehouden, maar helaas werd 14 dagen na die eerste dag ongesteld en dus waren we te laat....

Toen heb ik op aanraden van m'n schoonzus de clearblue met hormoon indicator gehaald. Testen, rondje, knipperde smiley of vaste smiley en klaar!
    Afgelopen maand voor het eerst gebruikt en als het goed is is het raak!

Deel Deze Pagina