2 Dagen overtijd

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Pariss, Mar 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pariss

Pariss Lid

Mar 5, 2009
    5
    0
    0
    Hallo

Ik heb dinsag voor het eerst sex gehad, maar nu is het zo dat ik dus ook op dinsdag ongesteld moest worden, we hebben niks gebruikt. En ik ben nu al sinds dinsdag niet ongesteld geworden, ik heb wel 2 dagen krampen.
    Betekent dit iets?

2. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    als je dinsdag ongesteld moest worden, was je in principe niet vruchtbaar. misschien is je cyclus gewoon wat van slag. Ben je kortgeleden gestopt met de pil? dan kan je cyclus daardoor ineens wat anders zijn dan normaal. Goed kans dat je binnen een paar dagen alsnog ongesteld wordt.

3. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,063
    1,296
    113
    Nederland
    Kan het niet helemaal uit het verhaal op maken hoe je 't bedoel met: Dinsdag voor het eerst seks gehad?!

Aangezien jou onderschrift zegt: Ik wil graag mama zijn?

Ben je gestopt met de pil, zoja hoelang?
    Hoe is je cyclus normaal etc.

4. Pariss

Pariss Lid

Mar 5, 2009
    5
    0
    0
    Ik ben al bijna half jaar gestopt met de pil maar, omdat de seks moeilijk ging was het dinsdag eindelijk gelukt om in mij te komen. Snap je het beetje?

5. minipi

minipi Fanatiek lid

May 17, 2006
    1,523
    0
    0
    ik snap het. Als je steeds een regelmatige cyclus had, is het wel wat vreemd dat je ongesteldheid nu uitblijft, maar de kans lijkt me eerlijk gezegd erg klein dat je zwanger bent. Als je je menstruatie verwacht, is er namelijk al geen eitje meer dat bevrucht kan worden. Alleen als je cyclus heel toevallig deze maand 'ineens' ongeveer 2 weken langer duurde dan normaal, heb je kans op bevruchting gehad.
    Dus ik ben bang dat je in de komende dagen alsnog je menstruatie krijgt. Ik hoop natuurlijk voor je dat ik ongelijk heb, maar goed...
    Succes ermee in elk geval!

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,063
    1,296
    113
    Nederland
    O, op die manier! Ik snapte je verhaal al niet helemaal!

Maar je cyclus was in die half jaar pil-loos normaal zo'n 28 dagen?
    Wat hier voor ook al gezegd was, als jij dinsdag ongesteld had moeten worden is de kans klein dat je zwanger zou kunnen zijn.
    Aangezien je dan niet in je vruchtbareperiode zit.
    Je lichaam zou dus van slag kunnen zijn! Ook is het mogelijk, dat je deze maand gewoon een latere eisprong gehad heb, waardoor je dus overtijd bent en het nog word of dat je zwanger bent.
    Ik zou nog even een paar dagen wachten en daarna testen.

Zoals je mijn banner ziet ben ik ook 2 dagen overtijd.
    Mijn cyclus is redelijk regelmatig, maar schommelt soms tussen de 2 dagen verschil. Ik wacht op zn minst tot zaterdag, als ik dan nog niet ongesteld ben, dan ga ik testen!

7. Pariss

Pariss Lid

Mar 5, 2009
    5
    0
    0
    fijn dat jullie het begrijpen. Ik heb en regelmatige cyclus en na 21 dagen altijd ongesteld. Daarom begrijp ik het niet.

Ja klopt ik was en half jaar pilloos maar dan elke 21 dagen dus daarna was in ongesteld.

Ik weet niet meer wat ik moet denken. En test ga ik nog niet doen die neem ik denk ik zaterdag ofzo

G89: succes jij!

8. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,063
    1,296
    113
    Nederland
    Persoonlijk klinkt 21 dagen erg kort, om dan een eisprong te hebben.

Voorbeeld:

4 maart word je ongesteld ( nu dus niet ) duurt gemiddeld zo'n 3 a 4 dagen.
    11 maart eisprong
    24 maart weer ongesteld worden.
    Dat klinkt wel erg kort, misschien dat je de vorige maanden aan het ont-pillen was? Wel menstrueren, maar geen eisprong hebben.
    En deze maand wel gewoon eisprong en dus ook normale menstruatie, wat dus nu wat langer duurt.
    Het vrouwelijk lichaam zit nou eenmaal raar in elkaar!
    Maak je de kop niet helemaal gek! Snap dat 't moeilijk is!

9. Pariss

Pariss Lid

Mar 5, 2009
    5
    0
    0
    Ik snap wat je bedoelt maar ja, is toch allemaal wel vreemd ik heb altijd om de 3 weken mijn menstruatie al voor dat ik de pil slikte. Dus ik weet het niet meer nou ik laat het gewoon zo hoor.
    Maar wanneer denk je dat het beste is dat ik testje ga halen?

10. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,063
    1,296
    113
    Nederland
    Als je wilt kun je nu al wel een test halen, maar persoonlijk lijkt mij de kans erg klein!
    Omdat je zei: Dinsdag seks gehad en ook dinsdag moest ik ongesteld worden. Een eisprong vind nooit te gelijk plaats met je mensturatie!
    Heel zelden, dat het kan gebeuren!

Jij wilt zekerheid, dus dan moet je gewoon een test gaan halen! Maar zoals ik al zei: Probeer je de kop niet te gek te maken, is makkelijker gezegd dan gedaan voor de ene wel, andere niet!
    Ik zou even een paar dagen wachten, anders ga je zo testen en is het negatief en dan baal je weer! Ik zou dat niet kunnen, dan blijf ik liever nog extra dagen in spanning!

11. Pariss

Pariss Lid

Mar 5, 2009
    5
    0
    0
    Ja dat is ook waar, maar stel dat ik dinsdag toch niet ongesteld moest worden wat dan?

Maar nee ik haal het nog niet hoor ik ga nog paar dagen wachten, hoeveel dagen wachten zmoet ik het halen? en na hoeveelste dag zou je kunnen zeggen tja misschien ben je zwanger?

12. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,063
    1,296
    113
    Nederland
    Dan heb jij waarschijnlijk een wat latere eisprong gehad, dus verschuift je menstruatie ook automatisch!
    Kan dus maar zo zijn dat jij gewoon deze maand een latere eisprong heb gehad!
    Wat ik ook al zei: Het vrouwelijk lichaam zit nou eenmaal raar in elkaar en daar kun je niet op vertrouwen!

Een vrouw word ongesteld, omdat het eitje niet bevrucht is.
    Dus jij hebt dinsdag seks gehad, maar ook verwachte jij je menstruatie.

De enigste logische reden die ik nu heb is: Je heb deze maand een latere eisprong gehad! En als je dat zou hebben, dan zou je nog niet zwanger kunnen zijn, dan moet er eerst een innestelling plaats vinden!
    Ik zou zeker nog tot eind deze week wachten, maar goed dat is mijn mening! Als jij wil testen dan moet je dat lekker doen meid!
    Per persoon is het verschillend. De ene vrouw maakt sneller HCG hormoon aan, dan de andere!

Ik denk dat je het beste eerst even een aantal topics hier door moet spitten, zodat je een beetje ziet en leest hoe het vrouwelijk lichaam zo ongeveer in zijn werk gaat.
    Niet aanvallend bedoeld, maar krijg een beetje het idee, dat je er nooit echt in verdiept het in het zwanger worden en alles er omheen!
    HCG/eisprong/testen e.d.
    Lees alles even op je gemak door, misschien geeft het voor je zelf ook wat meer rust!

Mocht je nog vragen hebben stel ze dan gerust ;)
    En laat je wel weten hoe of wat!

Liefs

13. BabbyMamma

Feb 23, 2009
    35
    0
    0
    Ook ik ben 2 dagen overtijd mijn laatste ongi was op 4 februarie. Ik wacht tot zaterdag..

14. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,063
    1,296
    113
    Nederland
    Ik ook! Zaterdag test kopen en zondag doen

15. BabbyMamma

Feb 23, 2009
    35
    0
    0
    Weetje al welke test je gaat halen? Ik denk dat ik die test van de Kruidvat ga halen. Hoor daar alleen maar positieve dingen over.

16. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,063
    1,296
    113
    Nederland
    Ik weet het niet. Ene zegt dat Kruidvat 2 voor 5 goed zijn, anderen weer niet. Die zegt clear blue! Maar die vind ik persoonlijk erg onduidelijk met 't + in het midden! Ik denk gewoon kruidvat 2 voor 5 en als die negatief zijn of te onduidelijk, dan haal ik een digitale van clear blue.

Mn langste cyclus dag is 32. Vandaag zit ik op dag 29, vrijdag 30 zaterdag 31 en zondag 32, dus zodra ik zondag morgen niet ongi ben, word er getest!
    Zaterdag vast halen en dan zien we het wel ;)

Share This Page