wat zouden jullie doen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daniielle, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Hoi meiden,

mijn man en ik zitten nu in onze tweede ronde voor een kindje.
    Mijn man heeft Bechterew en had daar bepaalde medicijnen voor, deze kunnen ervoor zorgen dat het zaad slechter wordt.. Toen wij onze kinderwens bij de reumatoloog bekend maakten moest manlief een zaadonderzoek doen. Zijn zaad was niet goed en ze zeiden dat het zo goed als onmogelijk is om op eigen houtje zwanger te raken.
    De reumatoloog dacht dat het door de medicijnen kwam en daarom is hij nu gestopt.

Als we willen mogen we bellen en weer een nieuwe test doen om te kijken of het inderdaad aan de medicijnen lag of dat het toch permanent is. Wij twijfelen een beetje, van de ene kant willen we het heel graag even zo proberen, zonder er over na te hoeven denken dat het misschien niet zal gaan lukken.

Van de andere kant is het wel fijn om te weten of het tijdelijk was of niet. Ikzelf heb namelijk ook twee reumatische aandoeningen en mijn therapeuten hebben wel eens laten vallen om niet te lang te wachten met het krijgen van kinderen. Dit in verband met verslechtering van mijn lichaam...

Nu is mijn vraag; wat zouden jullie doen? Laten testen of eerst een tijdje op zijn beloop laten gaan.

Groetjes

2. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ik zou testen en klussen :p
    De eerste keer was het geen probleem om in verwachting te raken? Blijkbaar heeft je man dan van nature toch goede zwemmers! :)

3. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ze zitten in de TWEEDE ronde voor denk ik hun eerste kindje.

Ik zou sowieso ff testen hoor!

4. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    Haha ja sorry voor de onduidelijkheid.. zitten inderdaad in de tweede ronde voor ons eerste kindje!
    Bedankt voor de reacties, toch maar eens met manlief over gaan praten :)

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zaad wordt elke 3 maanden vernieuwd. Dus ik zou sowieso pas testen wanneer hij minimaal 3 maanden gestopt is met de medicijnen. Anders heb je wellicht alsnog een vertekend beeld.

Na die 3 maanden lijkt het me wel verstandig om het even te laten checken. Zou zonde zijn als jullie nu een aantal maanden zelf proberen en later toch blijkt dat er meer aan de hand is.
    Succes!

6. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Hoe bedoel je wordt elke 3 maanden vernieuwd? Dus als je in januari zwak zaad hebt, kan je in april maar zo goed zaad hebben?

7. Daniielle

Daniielle Bekend lid

27 jun 2013
    610
    5
    18
    @fLora01 ja dat klopt, hij is nu wel iets langer dan 3 maanden gestopt. Vandaar dat we het nu overwegen.

@2g4e; de zaasproductie duurt 90 dagen, dus dan heb je nieuw zaad, en als het aan de medicijnen zou liggen dan moet dat na 90 dagen eruit zijn.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ik zou het wel laten testen. Ik zou niet tegen de onzekerheid kunnen denk ik. Als het een goede uitkomst is, dan kun je daarna lekker klussen zonder die onzekerheid en als de uitkomst niet goed is, dan kun je meteen bespreken wat jullie opties zijn en heb je ook de onzekerheid niet meer. Succes!

9. Tikske

Tikske Actief lid

30 jan 2007
    265
    0
    0
    Thuismama
    België
    @Danielle - mag ik vragen welke medicijnen je man gebruikt(e) voor zijn Bechterew? Mijn man heeft namelijk ook bechterew, heeft ook medicatie hiervoor, maar ik weet wel dat er heel wat verschillende geneesmiddelen zijn die gebruikt worden.

10. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Ik zou het laten testen. Als alles goed is kun je gewoon verder met proberen zonder medische 'bemoeienis', en als er nog steeds problemen zijn is het fijner om dat zsm te weten. Lijkt mij. Succes!

11. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Ik zou het wel willen weten.. je kan dan evengoed nog een tijdje zo proberen, maar dan zou je sneller stappen ondernemen om je door te laten sturen :)
    wel inderdaad wachten tot je man 3 maanden is gestopt met de medicijnen.. desnoods hem een vitaminepil toestoppen waar extra zink in zit.. schijnt ook goed te zijn voor het zaad ;)

Deel Deze Pagina