hoe uitrekenen hoelang je zwanger bent ! help

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door staartje, 14 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    ik lees overal dat je vanaf de eerste dag van de laatste onge moet rekenenen dan kom ik op 6 weken en 4 dagen maar als ik ga zoeken naar zwangerschapcalculators dan kom ik uit op 5 weken en 2 dagen dat klopt dan niet en de ander geeft weer aan in de 6 e week
    wie kan me helpen

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ikzelf heb geen standaard cyclus van 28 dagen..
    als je een onregelmatige cyclus hebt dan geld het principe '' eerste dag van de laatste menstruatie'' niet, dat geld alleen bij regelmatige cyclussen die +/- 28 dagen tellen..

ik ben op 15 jan ongi geweest en heb pas op cyclusdag 20 mijn eisprong gehad, en op 17 feb ( cyclusdag 34) is mijn nod.. dus zou ik een cyclus hebben van 34 dagen en zou ik nu dus een week langer zwanger zijn als in werkelijkheid, wat dus niet klopt..

je kan dan misschien het beste uitgaan van je eisprong..

ik heb mijn eisprong bijv op 3-2 gehad en op 17-2 is mijn nod ( 14 dagen later) dus op 17-2 ben ik precies 4 weken zwanger omdat je er altijd 2 weken bij op moet tellen

wanneer heb je je eisprong gehad, of hoelang is je cyclus? dan kan ik je wellicht helpen

liefs Daantje

3. ikkuh26

ikkuh26 Lid

4 feb 2009
    94
    0
    0
    hey

het is de eerste dag van je laatste menstruatie, daar tel je vervolgens 9 maand bij op en dan nog 7 dagen erbij en dat is je uitgerekende datum

xxxx

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Dit geld NIET als je een lange cyclus hebt van bijv 35 dagen of 50 dagen, want dan zou je op je nod ineens 6 weken zwanger zijn ofzo

Zo rekenen klopt altijd:Als je je eisprongdatum weet dan ben je op de dag van je eisprong eigelijk al 2 wk zwanger, daar tel je er 2 wk bij op en op die datum ben je 4 wk zwanger

Deel Deze Pagina