Ik heb vandaag een echo gehad en onze baby ligt 1 week voor op onze uitgerekende datum, hij geeft 18 oktober aan ipv van de 24 oktober... kan dit betekenen dat de baby misschien 1 weekje eerder gaat komen/geboren wordt?Of zegt dit helemaal niks?
Nee dat zegt helemaal niets, alleen de termijnecho geeft een ong datum aan omdat baby's dan nog allemaal in hetzelfde tempo groeien. In het trimester waar jij nu inzit groeien baby's schoksgewijs, dus dan weer even snel en dan gaat het weer iets langzamer. Daarom kan deze latere echo niks zeggen over wanneer jij gaat bevallen
dit zegt idd niks. omdat ze groeispurtjes hebben. kan best dat je kindje over een paar dagen weer precies op schema ligt.
Zegt vrij weinig volgens mij. Bij ons was bij de 12 weken echo de datum ook een weekje verschoven. Uitgerekende datum is 28 dec (met een enorm regelmatige cyclus) en bij de echo werd het 22 dec. De vk heeft gezegd dat ze pas uitgaan van een eerdere uitgerekende datum als het verschil minimaal 8 dagen is, anders is er waarschijnlijk sprake van een groeispurtje ofzo. Dus ook wij houden ons maar vast aan de latere datum! Succes en geniet ervan!
onze kleine loopt ook al een tijdje een week voor maar moest er niet op hopen dat die dan ook een week eerder komt.
Dit hoeft helemaal niks te betekenen. De kleine loopt 3-4 weken voor op de groei, maar kan rustig tot 42 weken blijven zitten.
Onze vorige liep altijd een ruime week voor op de groei, maar kwam toch echt pas met bijna 42 weken. Zegt dus helemaal niks. Ze gaan pas je uitgerekende datum verzetten als je voor de 12 weken echo meer dan een week voor of achter loopt. Met 28 weken houden ze gewoon je uitgerekende datum aan. En 6 dagen voorlopen is nog netjes, mocht het echt enorm voor gaan lopen gaan ze je waarschijnlijk testen op zw-suiker.
hier loop ik ook al een hele tijd voor op datum hoor. officieel is 7 okt bij bijna alle echos is dit 30 sept en nu zelfs 26 sept. omdat ze het gemiddelde nemen van de groei en bij ons beebje zit de buik al op 36 wk terwijl ik toch echt 31 was bij die meeting.
Je hebt ook kleinere en grotere kindjes.... en daar tussenin zit het gemiddelde . Ik vind ook niet dat je kan spreken van voorlopen, want iedereen krijgt tegenwoordig een termijnecho en dan weet je precies hoe lang je zwanger bent. Kan dus goed zijn dat je kindje wat groter is dan gemiddeld.
Nou Finn lag iets meer dan een week voor...al vanaf 20w...en die is gewoon een week te laat gekomen! Ik dacht ook misschien komt hij wel eerder...maar helaas! Haha! Hij was wel lekker groot! 52cm en 4200gr!
dat ligt dus aan de naam onze Fynn liep 2 weken voor maar die kwam dus ook telaat. nou ja ik ben ingeleid dus hoeveel later presies als ze hem hadden laten laten weet ik ook niet.
Ons zoontje lag ook vanaf het begin al voor en kwam ook gewoon 2 weken te laat. Hij woog 4960 gram en was 56 cm.
bij mij vind de verloskundige dat ik 2 weken voorloop kwa omvang nou moet ik volgende week dondedag voor een 3e echo maar t gekke is dat bij allebei mn eerdere echos de uitgerekende datum precies klopte. maar ik zal t wel zien mischien ligt t gewoon erg naar voren en naar boven omdat het genoeg ruimte heeft door de eerste of mischien gewoon veel vruchtwater even afwachten voor mij dus wat de echo zegt