Even klagen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavanjoshua, 12 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Eigenlijk gaat alles heel erg goed hoor met de baby en mij.
    Maar waar ik me nu echt heel rot om voel is wat ik nu op de weegschaal zag toen ik net bij de verloskundige was!!!!

Ik moet zeggen dat ik al wat zwaarder was begonnen toen ik zwanger werd (veel zwaarder dan ik had willen zijn)

Ik was namelijk net bezig met afvallen totdat ik dus zwanger werd.

Ik begon de zwangerschap met 86 kg :$ (normaal weeg ik op m,n normale 78 kg en dan heb ik maat 38) wat ik eigenlijk veels te zwaar vind/vond ik had maat 42.

Nu de zwangerschap orders komen er dus kiloos bij en weeg ik inmiddels 95 kg (verschrikkelijk om dat te zien op de weegschaal) Ik ben dus 9 kg aangekomen en weet ten eerste niet of dat veel is voor een periode van 28 weken (weet een van jullie dat?)

Nu ben ik heeeeeel weg bang dat ik met m,n zwangerschap eindig boven de 100 klio, en ik weet dat het niet m,n normale gewicht is, maar toch vind ik het verschrikkelijk!!!

Ook heb ik gehoord dat m,n kind groter is dan gemiddeld op het moment terwijl ik niet veel snoep, waarschijnlijk komt het door de suikers in de frisdrank. (minderen dus)

Ooohhh ik moest echt even m,n frustraties kwijt, begrijpen jullie het een klein beetje? Of stel ik me aan??????

Dit is trouwens m,n tweede zwangerschap, bij de eerste 12kg aangekomen en bevallen met een spoedkeizersnede. Als de baby groter blijft dan word dit ook een keizersnede, best wel een klene domper dus omdat ik graag gewoon had willen bevallen.

Pffffffffffffffff Dat is eruit!!!!!!!!!!!!!!:x:)

2. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    ik begrijp je helemaal.... ik ben zelf nu 24 kilo aangekomen en voel me ook steeds zwaarder worden. ik vind die 9 kilo dus nog niet zoveel :D
    dit is mijn eerste zwangerschap, dus ik weet ook niet echt wat veel is of niet...

3. Musty

Musty VIP lid

2 jul 2008
    10.414
    0
    36
    hier gister gewogen en ook 9 kilo eraan
    schrok zelf wel effe
    (voor de zwangerschap 17,5 kilo afgevallen)
    maar krijg van iedereen te horen dat het weinig is en netjes

ik zou me er niet te druk over maken
    t hoort erbij

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    9kilo is nog netjes.. ik ben tot nu toe bijna 7kg aangekomen en volgens de vk is dat het gemiddelde... maar goed, ik ben nog iets vroeger in de zwangerschap dus die kilos komen er bij nog wel aan denk ik... niet te druk om maken meid... nergens voor nodig.. je raakt ook door de bevalling een aantal kilos kwijt, omdat je kindje en vruchtwater eruit is...

5. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Ik ben inmiddels 16kilo aangekomen..en ben er zoo blij mee! Ik had altijd onder gewicht en een kilo erbij krijgen was zo moeilijk! Ik hoop dan echt ook dat het straks er aan blijft zitten!

Ik zou lekker gewoon gezond blijven eten..dan komt het straks vast goed! Succes meis!

6. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben nu ook bijna 9 kilo aangekomen
    en volgens mij is dat geen abnormaal getal hoor, maar het 'voelt'' niet echt prettig. Maar dat komt meer omdat ik van mezelf altijd al wat schommel in gewicht en zodra ik boven de 70 kilo uitkom, dan voel ik me niet meer prettig in mijn vel. Dus nu ook, ookal weet ik dat ik me daar helemaal niet druk om zou moeten maken, ik heb ook sinds 3-4 weken ineens echt zoveel trek in snoepen en kan het heel moeilijk laten staan. Dus ik begrijp je frustratie heel goed...maar ik denk dat je je erbij nee moet leggen, in een zw.schap kom je nou eenmaal aan en na de geboortje ben je rustig 10 kilo in een klap kwijt...probeer voor jezelf gezond te eten en alleen water en evt. melk/karnemelk te drinken en geen andere sappen, en dan voel je je misschien ook wat minder rot?

7. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    nou jongens t valt allemaal nog mee, ik zit nu op 16kg... en moet nog 13 week aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhh:$

8. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ooow ik ben al 19 kg aangekomen..maak me er niet druk om..gaat er vanzelf hopelijk weer af en anders sporten..

9. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik zit ook al op meer dan 10 kilo hoor, ik baalde er eerst verschrikkelijk van, maar heb me er inmiddels bij neergelegd. Mijn benen zijn wel iets dikker, maar het zit voornamelijk op mijn borsten en kennelijk in mijn buik.

Ik moet wel zeggen dat ik er wel tegenop zie om weer op de weegsachaal te gaan staan, want inderdaad, het feitelijke getal voor je zien is NIET leuk :(:(

10. mikki

mikki Actief lid

1 okt 2007
    293
    1
    0
    Rotterdam
    Hier 11 kilo in 29 weken. Ik voel me net een wandelende zeekoe... :(
    Maar... het goede nieuws. Als je normaal eet (en dat probeer ik dan maar) kom je vanaf nu gemiddeld nog 5 kilo aan tot de bevalling, volgens de boekjes dan. Tijdens mijn vorige zwangerschap ben ik ook 16 kilo in totaal aangekomen en achteraf is het me heel erg meegevallen hoe makkelijk die kilo's er af gingen. Ik heb wel lang borstvoeding gegeven, dat scheelt.

11. Meryl

Meryl Bekend lid

30 jan 2009
    737
    0
    0
    Is netjes toch 9 kilo?

Snap wel dat het je even tegen kan vallen als je op de weegschaal staat, maar meid..komt echt wel weer goed na de bevalling (je verliest al zoveel aan vocht, placenta, de beeb). Niet te streng zijn voor jezelf... je draagt wel een baby met je mee en mag jezelf ook best wel eens verwennen toch?

Volgens mij valt 9 kilo echt ontzettend mee. Straks gewoon lekker proberen te sporten en bewegen.

12. R1lana

R1lana Fanatiek lid

24 mrt 2009
    4.465
    0
    0
    Huisvrouw
    Venhuizen
    ik ben ondertussen iets van 13 kg aangekomen
    dus 9 kg met jou duur van zwangerschap is volgens mij netjes

13. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik ben 20 kilo aangekomen.. en het boeit me geen ene flikker !
    Ik geniet van lekker eten , en zie wel weer hoe ik het er af krijg als die smurf eruit is.. 8)

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik snap je wel heel goed hoor. Ik was toen ik zwanger werd eigenlijk ook te zwaar (78 kilo en 1.68m) en ook nog gestopt met roken. Ik dacht, nou daar gaan we dan, ik word mega dik maar tot nu toe is het me 200% meegevallen. Ik ben nu 84 kilo dus mag absoluut niet klagen. 9 kilo vind ik persoonlijk ook heel netjes hoor!
    En weet je wat het is, we zijn zwanger, dan mag het ook wel een beetje toch ;) Ik heb nu dus echt een chocoladekoekjes-tik (nog nooit gehad) en kan het gewoon niet laten staan. Ik moet af en toe gewoon zo'n koekje hebben :D
    Ik vroeg me trouwens even af hoe dat zat met een groot kindje bij niet snoepen? Ik dacht juist dat het andersom was.

15. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Grappig, zo kun je het ook bekijken natuurllijk:)

Ik ben 18 kg aangekomen. Hoop dat die er ook weer allemaal af gaan en dat ik gewoon weer 52 kg ga wegen. ben ook maar 1.65 vandaar.;)

16. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik ben tijdens de controles bij de vk zo'n 18 kg aangekomen.. op mn zwaarts woog ik 128 kg..
    nu, 9 dagen later, is er al weer t een en ander verdwenen en woog ik vanmorgen 114..

Deel Deze Pagina