Hallo Allemaal, vorige maand ben ik heel raar ongesteld geweest, eerst een paar dagen bruine troep, daarna wel bloedverlies, maar een dag of 3/4. ik ontdekte in deze tijd ook een bultje in 1 borst (blauwe plekken gevoel, soms branderig) naar de huisarts geweest en deze dacht aan opgezet klierweefsel. omdat ik ongi was moest ik 2 weken later weer terug komen, het bultje was toen flink geslonken, dus geen reden voor verder onderzoek. afgelopen vrijdag ontdekte ik dat het bultje weer was gegroeid. maar ik dacht : ik moet ongi worden dit weekend dus dat zal er wel mee te maken hebben. maar tot nu toe is er nog geen ongi te bekennen...ook geen klachten die ik anders wel heb. vanmorgen wel weer bij de ha geweest, van te voren een test gedaan van Clear Blue (negatief, geen extra lijntje te bekennen). ha vroeg hier ook naar en hij zei te vertrouwen op de test. nu moet ik morgen voor borstfoto's, maar wat ik mij eigenlijk afvraag is of dit ook tekenen van zwnagerschap kunnen zijn.. ik heb verder nergens geen klachten van, niet van ongi en ook niet van zwangerschap... heeft iemand hier ervaring mee?!?! vind het wel een beetje raar allemaal. groetjes Karin
Hallo Karin! Heb ik een heel wat jaren terug ook gehad. Ik kreeg het door de pil die ik toen had. Het heet mastopathie. Erg pijnlijk!!!!! Kreeg een andere pil en was er gelijk vanaf!!! Heb dit even opgezocht voor je: Mastopathie is een verzamelnaam voor een aantal goedaardige aandoeningen in de borsten. De twee meest voorkomende vormen van mastopathie zijn: een cyste en een bindweefselknobbel. Beide problemen worden mede veroorzaakt door de invloed van hormonen op het borstklierweefsel. Een cyste is een met vocht gevuld blaasje, dat ontstaat doordat er vocht in de melkgangen achterblijft. De cyste voelt aan als een knobbel. Een bindweefselknobbel ontstaat door de verharding van bind- en klierweefsel in de borst. Ook pijn in de borsten, met of zonder knobbels, komt vrij vaak voor. Bij veel vrouwen is er een duidelijke relatie tussen de pijnklachten en de menstruatiecyclus. De pijn is het ergst vóór de menstruatie en ook eventuele knobbeltjes zijn dan het best voelbaar. Na de menstruatie nemen de klachten weer af. Tepelafscheiding en borstontstekingen komen minder vaak voor.
klopt daar had de huisarts het ook over... maar ik snap niet hoe mijn menstruatie er zo van slag van kan zijn sinds ik er last van heb, is mijn ongi ook erg ontregeld...heb anders ook wel een onregelmatige cyclus, maar zit toch vaan tussen de 25 en 28 dgn... en ik gebruik al 1,5 jaar de pil niet meer, en nooit deze klachten gehad..ook niet toen ik de pil wel gebruikte
heb er geen ervaring mee maar miss was t te vroeg om te testen ? dus als je noou voor die foto's gaat zou ik er wel duidelijk bij vermelden dat je miss wel es zwanger zou kunnen zijn . dan treffen ze extra maatregelen omdat de straling slecht is voor de vrucht