vocht vasthouden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door myla, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. myla

    myla Lid

    9 dec 2007
    80
    0
    0
    hallo allemaal,

    toen ik zwanger was van mijn eerste kindje, had ik vanaf dag 1 al opgezetten onderbenen, enkels en voeten. ik wist toen nog niet dat ik zwanger was.

    nu zijn we zwanger van ons 2e kindje en sinds gisteravond.....ja hoor daar zijn ze weer. dikke benen, enkels en voeten. ik hoop niet dat ik weer mijn hele zwangerschap op crocs hoef te lopen. ik paste geen andere schoenen.

    zijn er nog meer meiden die dit zelfde probleem hebben. ik baal er wel weer van maar ja aan de andere kant weet ik wel dat mijn kleintje het goed doet in mijn buik.

    groetjes Myla
     
  2. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vervelend. Doet het bij jou ook pijn? bij mij op t eind wel hoor, op de wreef van mn voeten enzo.. als ik nu foto's bekijk.. OMG ^^
     
  3. Woefje85

    Woefje85 Fanatiek lid

    3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik heb er gelukkig geen last van, maar igg ga je het goeie weer in kan je op je crocs lopen :p
     
  4. myla

    myla Lid

    9 dec 2007
    80
    0
    0
    hoe dichter ik bij de datum kwam werd het alleen maar erger, de laatste dagen was het ook te zien in mijn gezicht. ik heb wel een 'strak' gevoel in mijn kuiten/schenen en een moe gevoel.

    dus ik ga mijn steunkousen maar weer uit de kast halen?!

    ja het weer komt er weer aan dat ik mn crocs aan kan maar ik heb toch liever mijn gewone schoenen. haha

    groetjes Myla
     
  5. Lara78

    Lara78 Actief lid

    1 jan 2008
    272
    0
    0
    Mijn 1e zwangerschap was ik 27 kg aangekomen omdat ik veel vocht vasthield. Nu zit ik op 19,5 kg (ben 38wk) dus gelukkig een stuk minder. Bij een 2e zwangerschap schijnt het vaker minder erg te zijn maar ik drink nu ook 'berkenelixer' van weleda en heb het idee dat het wel helpt.
    Verder is het belangrijk dat je zoveel mogelijk blijft bewegen en water drinken.
     
  6. Loezzz

    Loezzz Fanatiek lid

    5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    oh ik ben daar ook een beetje bang voor:(
    Hield ook heeeeel veel vocht vast in mn vorige zwangerschap. Kon in mn voeten gewoon allemaal gaatjes drukken en die bleven gewoon zichtbaar. Heb er heel veel last van gehad vooral tegen het einde, maar het begon bij mij ook al heel snel (denk met een week of 10)
    Ik heb het nu nog niet, maar vrees voor het ergste.. weinig aan te doen geloof ik. Inderdaad veel drinken en er is ook thee die vochtafdrijvend werkt. Weet niet welke, maar die ga ik ook eens proberen als het hier weer zo erg word.

    liefs loes
     
  7. myla

    myla Lid

    9 dec 2007
    80
    0
    0
    veel drinken is voor mij gelukkig niet zo'n probleem. ik heb het nou eenmaal het is niet prettig maar ja.

    we doen het er mee het is voor een goed doel.
    haha
     
  8. maregmo

    maregmo Actief lid

    12 mei 2010
    327
    35
    28
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider
    Zuid-holland
    Het is zeker voor een goed doel en dat moeten we voor ogen houden!!! :D

    Hier ook momenteel veel last van vocht, handen, voeten, gezicht, eigenlijk overal wel.
    Het voelt echt zo naar... alles staat strak.
    Ik heb nu voornamelijk veel last van mijn handen en krijg ook een spalk voor het slapen.
    Gelukkig hoef ik niet zo lang meer, maar ik leef met jullie mee!!! Zeker degene waar het al zo vroeg begint. :(
     
  9. Col82

    Col82 Actief lid

    22 aug 2008
    198
    0
    0
    Amersfoort
    Bij de zwangerschap van mijn zoontje kreeg ik vanaf een week of 19 last. Vooral bij mijn voeten en benen. Inderdaad zo'n strak gevoel en hele diepe deuken als ik met mijn vingers op mijn been drukte. Als ik nu ook foto's zie... Bij deze zwangerschap heb ik nog weinig last gelukkig. Wel een wat strakker gevoel in mijn benen als ik bijv. door mijn hurken ga, maar het valt heel erg mee. Sterkte in ieder geval, het is zo vervelend!
     

Deel Deze Pagina