Hoi Meiden, Wie kan mij meer vertellen over de progesteronwaarde? Ik heb mijn ei tussen dag 15 en 16 gehad (naar aanleiding van echo's gecheckt) en nu is het dag 22 (dag 6/7 na ei) en vandaag progesteronwaarde van 58.1 Hij moest boven de 30 zijn had de gynaecoloog gezegd.. maar als ik mijn waarde google zie ik dat deze waarde wel eens bij een bevruchting kan horen.. Tuurlijk.. ik heb weer wat nieuws om mezelf mee gek te maken ik hoor heel graag wat jullie hier van weten..
De hoogte van je progesteron zegt niks over een beginnende zwangerschap. Het duidt alleen aan dat je een goede eisprong hebt gehad. Voor een goede eisprong moet je 5-7 dagen na de eisprong op een minimale waarde van 20-30 zitten (verschilt per ziekenhuis nogal eens). Daar zit je boven en voor de rest is het helaas afwachten. Succes!
Het verschilt per ziekenhuis denk ik. Ik had een progesteronwaarde van 21 en dit was volgens mijn fertiliteitsarts prima. Een progesteronwaarde boven de 10 zou goed moeten zijn, aldus mijn fertiliteitsarts.