Hai, Ik vraag me af wat jullie zouden doen. Bij de eerste ging ik er 4 weken voor de bevalling uit (uiteindelijk maar van 1,5 week genoten omdat ik 2,5 week te vroeg beviel). Ik vind het nl prettig om zoveel mogelijk weken daarna over te houden. Ik hoor echter dat het met een tweede veel zwaarder is op het eind. Ik heb tegen die tijd een peuter van 3,5 rondlopen. Tips?
Dt is mijn eerste, maar wil 4 weken van tevoren met verlof als het allemaal goed blijft gaan. Juist ook omdat je daarna dan meer tijd hebt. Maar kan me voorstellen dat het met een tweede zwaarder is. Misschien dat je vakantie voor of na je verlof op kunt nemen?
Kun je niet gewoon in principe 4 weken van tevoren aangeven? En dan aanpassen indien nodig...Je kunt het altijd eerder doen als het niet meer gaat... je hoeft dit volgens mij echt maar heel kort van tevoren aan te geven aan je werkgever...
Ik ga 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof maar heb er een week vakantie aan vooraf geplakt. Dus feitelijk stop ik met 35 weken. Nog maar 8 weken werken!
Ja ik werk ook met vakantie na verlof, heeerlijk! Zo heb ik langer verlof en ga met 34 weken met verlof.
Ik heb bij m'n dochter tot 34 weken doorgewerkt. Had eigenlijk 36 gepland maar werd door m'n lijf teruggefloten. Maar... Ik heb er geen seconde spijt van gehad. Het was zo goed voor me. Daarom ga ik nu bij de tweede weer met 34 weken met verlof. En ik neem aansluitend op m'n verlof 2 weken vakantie.
Ik heb doorgewerkt tot 4 weken van te voren, was nog.vol te houden, wel vermoeiend hoor. Maar ik merk dat het thuis zijn ook best druk is. Ochtends mn oudste naar school brengen, om 12 uur halen en om 1300 weer brengen. En vervolgens om 1500 weer eruit om hem weer te halen. Tussendoor huishouden en boodschapjes ..
Bij de eerste tot 36 weken doorgewerkt. Wel gebruik gemaakt van de extra pauzes (Arbowetgeving) Bij de tweede ben ik wel officieel met 36 weken met verlof gegaan, maar heb daarvoor nog 2 weken vakantie genomen. dus wel met 34 weken gestopt. Ook hier weer gebruik gemaakt van die extra pauzes.
Ik had vroeg in de zwangerschap al aangegeven dat ik tot de 36 weken door wilde werken, maar toen het eenmaal zover was begon mijn lichaam voor de 34 weken al aan te geven dat het genoeg was en dat zei de vk ook! Dus uiteindelijk 2 dagen voor dat ik 34 weken zwanger was gestopt met werken!
Eerste keer ben ik met 36 weken met verlof gegaan maar vond ik achteraf toch wat laat. Ik heb toen bijna een week bij moeten slapen omdat ik te moe was. Nu ga ik met 34 weken met verlof. Het begint nu toch al zwaarder te worden en heb ook een stapje terug moeten doen (25% ziek gemeld ivm harde buiken). Ik vind de tweede zwangerschap een stuk zwaarder, sowieso de klachten, maar ook dat je amper rust kan pakken thuis. Zeker als je eerste niet meer slaapt. Wanneer je met verlof kan hangt af van je klachten, je werk maar ook hoeveel je thuis kan rusten en je hulp krijgt van je partner.
Ik zou met 6 weken van tevoren gaan. Heb ik bij mn jongste zoon en deze zwangerschap ook gedaan. En bij de oudste uiteindelijk 5 weken van tevoren. Ik merkte echt dat ik op het laatst me niet meer kon concentreren op het werk en dat het me ook zoveel energie kostte. Nu heb ik lekker wat weekjes rust gehad. Mijn verlof duurt sowieso langer doordat ik soort spaarverlofuren op kan nemen na mijn verlof. Dus ik ben sinds 6 december tot en met 28 april vrij!
Ik zit in het onderwijs, dus ik kan niet eerder of later vakantie opnemen. Mijn uitgerekende datum valt middenin de zomervakantie en dus middenin mijn verlof. Nu krijg ik volgens mij wel wat weken gecompenseerd (weet ik niet zeker...). Dus het is of tot 4 weken voor de zomervakantie doorwerken of tot 2 weken daarvoor.
Dit is mijn tweede en ook nu wil ik 4 wkn van tevoren met verlof. Mijn zoontje zal in juni 2 jaar en 4 maanden zijn
Ik ga 1 week op voorhand met verlof. Om zo lang mogelijk bij ons bolleke te zijn. In België is dit het minimum. Ik moet er ook bij zeggen dat ik een fantastische baas heb! Ga maar zitten, niet teveel doen, verzorg je goed... Zo van dat.
Beide keren ben ik officieel vier weken ervoor met verlof gegaan. Maar ik had ook nog vakantieweken ervoor. Bij de eerste 6 wkn voor de datum vrij. Bij de tweede 5 wkn voor de datum vrij. Ik vond het de eerste keer eigenlijk zwaarder, maar toen zat ik op mijn werk in een veel drukkere periode. Maar beide keren vond ik het echt volhouden en doorbikkelen op het laatst. Dat er nog een peuter rondloopt, maakte wel iets uit maar niet verschrikkelijk veel. Hij doet nog een middagdut, dus dan ging ik ook vaak slapen. En ik werkte al een dag minder, dus dat scheelde ook. Mijn zoon ging nog één dag in de week naar de opvang en ik kon hem ook wel eens naar de grootouders brengen. Of er kwam even iemand bij ons thuis met onze zoon spelen terwijl ik even op de bank ging rusten. Mijn man nam gelukkig ook veel over. Dus dat maakte allemaal dat het met onze zoon erbij toch ook wel vol te houden was.
Mijn verlof gaat in met 36wk, heb eerst 2wk vakantie. Baas had minder goede ervaringen met collega's die tot 36wk fulltime werkten, dat het toch vaak veel minder effectief werken was op het laatst. Daarom wilden ze dat ik met 34 zou stoppen. Maar ik wilde perse 12wk na de bevalling omdat mijn vriend 2wk vrij neemt na mijn verlof, en hij kan niet eerder vrij krijgen dan 12wk na mijn uitgerekende datum. Ik vind het echt een fijne tijd, 18wk verlof tussen april en augustus.
Ik vind het hebben van een peuter echt heel erg veel verschil maken. Tijdens mijn eerste zwangerschap kon ik tijdens mijn verlof heerlijk tutten met babykleertjes en rust nemen wanneer ik wilde. Nu heb ik de hele dag een actieve peuter om me heen springen en dat maakt het toch wel een stuk pittiger. Aan rusten kom ik niet echt toe. Ik ben daarom blij dat ik met 34 weken met verlof ben gegaan, mijn zoontje gaat nog 2 dagen maar de oppas, en op die dagen kom ik lekker bij.
In het begin koos ik voor de 36 weken.... maar inmiddels ben ik teruggekrabbeld naar 34 weken. Ook omdat het toch zwaarder bleek dan verwacht en omdat ik midden in mijn verlof toch al mijn baan verlies. Waarom langer werken dan nodig.... ( in mijn geval ) Dus vanaf mei lekker thuis! Heerlijk! Kijk er enorm naar uit.
Bij de eerste zwangerschap 4 week voor de uitgerekende datum gestopt, nu bij de tweede zwangerschap weer en dat terwijl er nu ook een klein mannetje van 20 maanden rond loopt. Vond het prima te doen. Nou heb ik relatief makkelijke zwangerschappen en geen heel zwaar lichamelijk werk. Vind het juist ook erg prettig om na de bevalling wat meer tijd te hebben. Voor de bevalling heb ik liever wat meer afleiding, omdat ik anders de laatste weken voor mijn gevoel zo zit te wachten....